Sunčani Hvar

'Ostali smo bez 90% gostiju. Snizili smo cijene i sad su nam gosti Hrvati i Nijemci'

Lani je 90 posto gostiju dolazilo iz SAD-a, Kanade, Australije i Brazila, a sad stižu iz susjednih država
Gordana Tomičić, predsjednica uprave Sunčanog Hvara
 / CROPIX

U ovoj krizi najveća hotelska kuća na otoku Hvaru i jedna od najvećih u Dalmaciji, Sunčani Hvar, preko noći je ostala bez 90 posto svog tržišta. Čak 90 posto gostiju ove hotelske kuće činili su gosti iz SAD-a, Kanade Australije, Brazila i Velike Britanije.

Svaki drugi gost u prošloj godini dolazio je izvan Europe. Brzom reakcijom u vrlo kratko vrijeme uspjeli su promijeniti tržišta tako da su dobili goste s novih tržišta. Dobra popunjenost hotela u ovom trenutku ulijeva optimizam predsjednici uprave Gordani Tomičić da će ovu godinu završiti pozitivno. Pogotovo je zadovoljna popunjenošću hotela Palace Elisabeth što je, kaže, dokaz da ekskluzivni hoteli i u vremenima krize imaju svoju publiku.

Koliko se trenutno gostiju odmara u Gradu Hvarom? Je li istina da Hvar ima najveći podbačaj dolaska gostiju?

- Prema službenim podacima dobivenima od Turističke zajednice grada Hvara, krajem srpnja Grad Hvar ostvaruje nešto više od 50 posto noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. U Hvaru je od početka travnja Slovenija vodeće tržište po broju noćenja, odakle je ostvareno 97 posto lanjskog rezultata, a slijede Hrvatska s 92 posto, Njemačka s 58 i Poljska sa 63 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Kakva je situacija sa Sunčanim Hvarom?

- U ovom trenutku imamo 66 posto gostiju u objektima u odnosu na prošlu godinu. U Sunčanom Hvaru, zbog objektivnih razloga nemogućnosti dolaska, u značajnom su padu naša glavna tržišta SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Brazila i Australije. Navedena tržišta smo kompenzirali s bližim tržištima, tako su domaći gosti vodeće tržište po broju noćenja, odakle je ostvareno 66 posto lanjskog rezultata. Slijedi Njemačka s 31 i Danska sa 73 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, a zatim dolaze ostala bliža tržišta.

Koji su hoteli otvoreni?

- Što se tiče otvorenosti hotela, tijekom lipnja otvoren je hotel Riva, a uslijed povećanja potražnje, 30. lipnja otvoren je i naš najveći hotel Amfora. Kamp Vira otvoren je u srpnju. Uz navedene hotele, u srpnju je otvoren i prošle godine kompletno obnovljen Palace Elisabeth, prvi hotel s pet zvjezdica na otoku Hvaru. Veseli nas činjenica neočekivano velike potražnje hotela Palace Elisabeth čija je popunjenost na razini 90 posto što nas raduje te pokazuje da ekskluzivni produkti i u vremenima krize imaju svoju publiku. U proteklih nekoliko tjedana intenzivno radimo i na pripremama za otvaranje hotela Pharos. Njegovim otvaranjem imat ćemo više od 80 posto kapaciteta Sunčanog Hvara u funkciji, uz planiranu visoku popunjenost tijekom kolovoza.

Kakva je najava za sljedeće mjesece?

- S obzirom na okolnosti te promjenu strukture gostiju, najava za nadolazeće mjesece je pozitivna te na današnji dan u hotelu Amfori bilježimo popunjenost na razini prošlogodišnje te čak stopostotnu popunjenost u hotelu Palace Elisabeth.

Kako stojite s rezervacijama?

- Stanje rezervacija je također jako dobro. Trenutno ostvarujemo veći ulaz rezervacija u sustav u odnosu na lanjsku godinu iako je to dijelom i rezultat veće raspoloživosti kapaciteta u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Na koji način ste privukli goste?

- Tijekom lockdowna zbog pandemije doslovno smo preko noći ostali bez više od 90 posto svih naših standardnih tržišta. Time smo uz Dubrovnik i Split bili najpogođeniji u turističkom sektoru Hrvatske. Morali smo se u kratko vrijeme pravodobnim reakcijama prilagoditi novim uvjetima poslovanja. Dakle, morali smo prilagoditi cijene i uvjete poslovanja te uspostaviti suradnju s novim partnerima. Fokus smo stavili na činjenicu da oni kojima je Hvar bio nedostižan zbog svoje ekskluzivnosti i cijene, u ovoj sezoni mogu iskusiti čari Hvara po prihvatljivijoj cijeni. Uspjeli smo u kratkom periodu privući tržišta koja nisu dominantna za Hvar. Dakle, od početka sezone bili smo suočeni sa situacijom koja je rezultirala potpunom promjenom strukture gostiju kako na razini destinacije, a pogotovo na razini naših hotela.

Kažete da ste potpuno promijenili strukturu gostiju?

- U 2019. godini u hotelima Sunčanog Hvara svaki drugi gost dolazio je izvan Europe. I to iz SAD-a, Kanade, Australije i Brazila. To su zemlje koju su u ovo pandemijsko vrijeme bile ili su još uvijek najpogođenije.

Čak 90 posto naših gostiju je dolazilo zrakoplovom, tako da nas je odustajanje nekih aviokompanija kao i općenito značajan pad letova u Zračnu luku Split dodatno pogodio. Popuštanjem mjera i otvaranjem granica, stvari su se počele rapidno mijenjati, tako da bilježimo porast gostiju iz susjednih država kao što su Austrija, Njemačka i Češka s obzirom na to da većina do destinacije putuje automobilom, a s povećanjem ljetnih aviolinija prema Splitu ostvarujemo sve veći broj gostiju iz Velike Britanije.

Što ste još poduzeli? Jeste li snizili cijene?

- Dobre brojke rezultat su korekcije cijena, relaksiranih uvjeta prodaje, te prilagodbe ponude i paketa koje smo implementirali ovu sezonu. Primjerice, jedna od prednosti boravka u hotelu Palace Elisabeth te u ostalom segmentu našeg dijela luxury ponude je korištenje sadržaja luksuzne plaže Beach Club Hvar.Beach Club Hvar, nekadašnji Bonj ‘les bains’ beach club, obnovili smo ove godine.

Kakve promjene u poslovanju ste unijeli uslijed ove krize?

- U trenucima izglednog pada prihoda, naglasak je bio na optimizaciji troškovne strane, tako da smo napravili reorganizaciju poslovanja, smanjili operativne troškove te se fokusirali na optimiziranje radne snage. Kreirali smo internu burzu rada te preraspodijelili radne obaveze unutar postojećeg tima Sunčanog Hvara. Pravovremeno smo smanjili sve kategorije troškova koji nisu neophodni za trenutne operacije. Svi naši zaposlenici daju svoj doprinos u izrazitoj teškoj godini. Bez obzira na otežane uvjete poslovanja, operativnom osoblju nije umanjena plaća za njihov redovan rad. Također smo aplicirali na Vladine mjere za pomoć očuvanja radnih mjesta, što je ključno da bismo zadržali radnike i sačuvali stabilnost turističkog sustava tijekom krize.

Kakvi su izgledi što se tiče poslovnih rezultata?

- Unatoč tome što se radi o najtežoj turističkoj godini u proteklih 20 godina, očekujemo pozitivan rezultat na razini godine, čime se potvrđuje tržišna vrijednost Sunčanog Hvara, ali i potencijal destinacije. Normalizaciju poslovanja u smislu povrata na rezultate koji smo imali u nama najuspješnijoj 2019. godini ne očekujemo već u sljedećoj 2021. godini. Vjerujem da je realnije očekivati povrat na ove brojke tijekom 2022. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 00:08