Izdvojeno mišljenje

U Hrvatskoj je ipak moguća održiva brodogradnja

Sa svojih stotinjak metara dužine i 18 metara širine to nije najveći brod koji su izbacila europska gradilišta
Kruzer Hondius
 Božidar Vukičević / CROPIX
Sa svojih stotinjak metara dužine i 18 metara širine to nije najveći brod koji su izbacila europska gradilišta

Vijest da je jedno hrvatsko brodogradilište isporučilo polarni kruzer s motorima snage oko 4200kW koji može ugostiti 196 putnika u svojih 85 kabina te se valjati hladnim morima brzinom od 15 čvorova i nije neka senzacija. Sa svojih stotinjak metara dužine i 18 metara širine to nije najveći brod koji su izbacila europska gradilišta, a poprilično je jasno da nije ni najbrži niti, recimo, najluksuzniji.

Pa ipak, ta vijest ima vrlo posebnu težinu. I to ne zbog toga što je brod Hondius tehnološki vrlo sofisticiran proizvod s jako puno ugrađene hrvatske pameti. Uostalom, da nije takav, ne bi mogao pružati zadovoljavajuću razinu udobnosti i sigurnosti putnicima na hladnim sjevernim morima. Možda će vam zvučati čudno, ali isporuka Hondiusa možda je prijelomna vijest za hrvatsku brodog...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. studeni 2025 13:39