Strategija, a ne tehnologija

Rastuća digitalna ekonomija mijenja i konzulting, ili ćeš se promijeniti ili te neće biti

Transformirano konzultantsko tržište već danas čini 15 posto konzultantske industrije
Ilustracija
 Elnur Amikishiyev / Profimedia, Alamy

Sjećate li se prve rečenice Kafkine “Preobrazbe”? “Kad se Gregor Samsa jednoga jutra probudio iz nemirnih snova, nađe se u svom krevetu preobražen u golemog kukca.” Protagonist svjetski poznate pripovijetke nije mogao otići na posao niti objasniti drugima što se dešava. Dobiva otkaz i ostaje sam. Naizgled banalna priča u sebi skriva otuđenost pojedinca od okoline. Radnja od prije sto godina pokazuje da se povijest nije promijenila, međutim uloge jesu. Zašto danas konzultantski biznis nije siguran od Gregorova sindroma otkrijte u nastavku.

Bez brige, sutra ćete se probuditi isto kao danas, ali vaša okolina neće. Digitalna transformacija postala je imperativ brojnih kompanija i preokupacija uprava diljem svijeta. Krenimo od definicije. Digitalna transformacija je organizacijska promjena poslovanja omogućena integracijom digitalne tehnologije. Kompanije primjenom novih poslovnih modela nastoje osvježiti način rada, razmišljanja i stvoriti prostor za inovativniji pristup. Bez obzira na to što je digitalizacija još uvijek prilično operativna, potencijal je mnogo veći. Istraživanje navodi da 66 posto tvrtki od digitalizacije očekuje stvaranje novih vrijednosti, 48 posto njih više poslovanja putem digitalnih kanala i 37 posto dugoročnija partnerstva.

Rastuća digitalna ekonomija mijenja i konzalting industriju. Konzultantske tvrtke obogaćuju vlastiti portfolio uslugama digitalne orijentacije, a nisu rijetkost ni posebno formirani odjeli za ostvarivanje još jačeg tržišnog kapaciteta. Jer kako pomoći drugome, ako nedostaje ideja u vlastitoj kući? I dok se dugi niz godina na digitalizaciju gledalo kao na trend, došli smo do trenutka gdje nema povratka. Brojke kažu da transformirano konzultantsko tržište već danas čini 15% globalne konzultantske industrije, a u razvijenim zemljama poput Velike Britanije i SAD-a udio je još veći, i to 20%. Pitanje je trenutka kada će i ostale zemlje prijeći dvoznamenkasti broj, što nam govori da digitalna transformacija više nije fakultativna opcija koju možete ili ne morate slijediti. Danas je to središnja komponenta moderne poslovne strategije kojom morate ovladati mislite li se i dalje baviti konzaltingom.

Mnoge konzultantske tvrtke već su krenule s novim rješenjima. Jedni su tako otkrili prednost konvergencije pa su objedinjavanjem komunikacijskih, marketinških i drugih usluga temeljenih na big data rješenju uspjeli zadovoljiti potrebe klijenata. Druge su akvizicijom usko specijaliziranih manjih firmi stvorile novu vrijednost. Pojedine agencije radile su retrospektivna istraživanja te na osnovu njih pripremile gotove pakete sastavljene od analitike, softvera, podatkovnih i drugih savjeta.

Odličnim potezom pokazalo se i uvođenje konzultanata u vode gig ekonomije, jer brzo povezivanje projekata sa stručnjacima u zadnje je vrijeme vrlo popularno u svijetu. Klijent ima mogućnost dobiti najboljeg suradnika, a konzultant upravo ono što voli i u mjeri koja mu odgovara. Jednostavno, transparentno i cijenom osjetno pristupačnije. Koliko se daleko došlo govori još jedno hibridno rješenje na samoj granici freelance svijeta u kojem pretplatnički model konzultantu donosi više projekata kroz dulji period, a klijentima fiksni oblik naplate.

Epitet “digitalno” zajednički je nazivnik brojnim procesima u IT-u, financijama i marketingu. O značaju ove često spominjane riječi govore i novi trendovi u (digitalnom) konzaltingu.

Dizajn iPod-a iz daleke 2001. korijenski je promijenio estetske norme i unaprijedio ergonomiju, a analitika i big data u kombinaciji su moćan alat svake kompanije, ako je znaju pravilno iskoristiti. Konzultantska iskustva ovdje su posebno važna jer omogućuju realno praćenje pa čak i predviđanje. Big data je temelj mnogih inovativnih rješenja zbog čega sposobnost njegovim upravljanjem predstavlja skrivenu vrijednost, a benefiti se najbolje vide u marketingu gdje se stvaranjem individualnih i ciljanih oglasa na odabranim kanalima postižu značajno kvalitetniji rezultati. Koliko je digitalna transformacija ušla u konzultantski biznis svjedoče i novi pojmovi poput digital consultancy. Zapravo se radi se o razvojnom i strateškom unapređenju usluga kroz sinergiju dizajna, tehnologije i drugih struka.

Dok tradicionalni modeli poslovanja idu svome kraju, digitalna transformacija u svijetu uzima sve veći zamah. Transformacija konzalting industrije prvorazredan je izazov svih konzultanata koji uključuje strateške i strukturalne zahvate na svim razinama. Mnogi u ovom trenutku prolaze kroz promjene jer su svjesni jedne stvari - ili će se prilagoditi novim zahtjevima ili će se jedno jutro probuditi u koži Gregora s početka priče.

I za kraj, ne zaboravite da strategija, a ne tehnologija, mora voditi digitalnu transformaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 03:22