konzum

U najtežim smo trenucima pokazali odgovornost i snagu kolektiva

Konzum je jedini maloprodajni lanac u Hrvatskoj koji ima vlastitu online trgovinu. Takvo se dugoročno strateško opredjeljenje tijekom ove pandemije pokazalo dragocjenim
 Damir Krajac/Cropix

Ako nas je koronakriza ičemu poučila, onda je to spoznaja da su opskrbni lanci ključna društvena infrastruktura. U trenucima kad je nova zarazna bolest izazvala globalnu pandemiju te prouzročila gotovo nezapamćene mjere u svrhu njezina suzbijanja, baš je robusnost, fleksibilnost i organiziranost opskrbnih lanaca bila ključni preduvjet funkcioniranja društva te mogućnosti stanovnika da zadovoljavaju svoje fundamentalne životne potrebe.

Što su ti lanci veći i obuhvatniji, toliko je ta društvena odgovornost veća, a prilagodbe novim, izvanrednim okolnostima kompleksnije. Konzum je najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj pa je utoliko i zadatak stavljen pred tu kompaniju bio najizazovniji: kako u uvjetima potpune ili djelomične ograničenosti fizičkog kontakta, zatvorenih državnih granica te drugih opskrbnih lanaca (poput tržnica) osigurati nesmetanu opskrbu hrvatskih potrošača i pouzdani plasman proizvoda hrvatskih proizvođača, primjenjujući pritom maksimalne mjere zaštite zdravlja svih svojih zaposlenika, poslovnih partnera i kupaca.

Taj je cilj i ostvaren, podjednako zahvaljujući brzim i odlučnim promjenama uvedenima posljednjih mjeseci, kao i dugogodišnjim strateškim promišljanjima i ulaganjima koja su svoju pravu vrijednost pokazala upravo u okolnostima pandemije koronavirusa. Jedno takvo dugoročno strateško opredjeljenje bilo je i ulaganje u vlastitu online trgovinu. Konzum je jedini maloprodajni lanac u Hrvatskoj koji ima vlastitu online trgovinu.

Ona je od početka pandemije bilježila velik porast narudžbi te su se poduzimale sve mjere kako bi se kupcima i zaposlenicima maksimalno pojednostavili procesi kupnje i dostave te otvorilo što više termina dostave. Napravljen je dodatni update na internetskoj stranici kako bi cjelokupni sustav funkcionirao i pod većim opterećenjem, optimizirani su resursi za dostave na kućna vrata te resursi za komisioniranje i dostavu robe.

Fokus je bio stavljen na proizvode koje su kupci najviše tražili, no i dalje su asortimanom bile pokrivene sve važnije kategorije proizvoda. Svaki se dan otvarao određen broj dodatnih novih termina za uslugu “Dostave” i “Drive-ina”. Slijedom izvanredne situacije povećao se broj kupaca koji su se, umjesto odlaska u trgovinu, odlučili na internetsku kupnju pa se broj online kupaca povećao čak deset puta. Zbog kontinuirano povećanog interesa za kupnju u internetskoj trgovini Konzum je pokrenuo pomoćnu uslugu “Pokupi” koja je kupcima omogućavala da naručene proizvode sami preuzmu u prodavaonici.

Konzum je na taj način omogućio još većem broju kupaca da proizvode naruče iz udobnosti vlastitog doma i potom ih preuzmu bez potrebe za duljim boravkom u prodavaonici. Usluga “Pokupi” očekivano je izazvala velik interes kupaca koji su prepoznali brojne prednosti online kupnje iz udobnosti svog doma te je uvedena na više od 70 lokacija, koje obuhvaćaju i sve Super Konzume, u više od 50 gradova i naselja na području cijele Hrvatske, a termini za preuzimanje proizvoda bili su dostupni već sljedeći dan nakon narudžbe. Nakon odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o mjeri obustave rada tržnica, Konzum je otvorio prijeko potrebni prodajni kanal za domaće poljoprivrednike.

Uspostavljena je suradnja s više od 200 novih malih proizvođača, a sličan je model primijenjen i u segmentu ribarstva. Tvrtki Žuvela d.o.o. upravo je partnerstvo s Konzumom i zajamčen plasman robe omogućio da u jeku koronakrize, kad su svi komercijalno-distribucijski kanali bili zatvoreni, otkupljuje kompletne ulove 25 ribarskih brodova s kojima inače posluje. Sva skladišta i prodavaonice Konzuma bili su dobro opremljeni, a zalihe su se dodatno pojačavale, osobito kad je bila riječ o namirnicama i proizvodima koje su kupci u tim trenucima najviše tražili. Na taj je način Konzum u potpunosti bio spreman na povećanu potražnju u svim svojim trgovinama te je poduzeo sve mjere kako bi odgovorio i na eventualni budući porast potražnje. Uspostava funkcionalnog modela opskrbe nije bila jednostavan zadatak.

Kad je bila riječ o isporuci robe iz ugroženih područja, primjerice Italije, u Konzumu su uvedene dodatne kontrole procesa uvoza robe. Prvi put se u Konzumu organizirao i transport iz inozemstva željeznicom, usprkos nerazvijenoj infrastrukturi i većim troškovima. Neprestano su se tražili i alternativni izvori nabave kako bi određene proizvode mogli zamijeniti drugima u slučaju ograničenja ili prekida isporuke iz drugih zemalja. Implementirali su se i novi matematički modeli za planiranje robe, osobito najtraženijih proizvoda. Usprkos svim tim naporima i poremećajima na tržištu, cijene pojedinih artikala nisu se povećavale.

Na kraju, u znak zahvalnosti zaposlenicima na golemom radu i trudu u tom izazovnom razdoblju, Uprava Konzuma donijela je odluku o isplati dodatka za posebne okolnosti na radu od 15 posto po satu na odrađenu satnicu. Dodatak je dobilo više od 9000 zaposlenika koji rade u prodavaonicama, online prodavaonici, skladištima, Velpro centrima te prijevozu u lancu opskrbe. Nabavljen je i dovoljan broj zaštitnih maski i rukavica za djelatnike.

Ukazivalo se i na važnost odgovornog ponašanja prilikom kupnje, koje i dalje podrazumijeva izbjegavanje bliskog kontakta i duljih zadržavanja u trgovinama te prednost beskontaktnom plaćanju karticama. U svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi Konzuma poduzele su se sve mjere preventivne zaštite sukladno preporukama nadležnih institucija. S ciljem dodatne zaštite sigurnosti kupaca i zaposlenika, uspostavljen je i operativni tim za krizna stanja, čiji su članovi bili dostupni u bilo koje doba dana i raspoloživi za okupljanje u vrlo kratkom roku u slučaju potrebe. Pripremljene su procedure i upute o postupanju u slučaju različitih mogućih scenarija vezanih za koronavirus za zaposlenike u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi.

Da Konzum misli na starije i nemoćne, pokazuje i to što su popust od deset posto na ukupnu kupnju, koji umirovljenici mogu jedan dan u mjesecu iskoristiti u Konzumu, taj mjesec mogli za njih iskoristiti njihovi prijatelji, ukućani, susjedi i članovi obitelji uz predočenje odgovarajućeg dokaza o umirovljeničkom statusu osobe za koju kupuju. Uz to, akcija je, umjesto jednog, trajala čak četiri dana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 18:51