predsjednik Uprave Konzuma

Dokazali smo da veličina nužno ne znači tromost, nego upravo suprotno

Prvo poluvrijeme pandemije smo vrhunski iznijeli, ali ne stajemo. Uskoro snižavamo cijene više od 1000 proizvoda
Zoran Mitreski, Uros Kalinić i Tomislav Kramarić s djelatnicama Konzuma
 Drazen Pajtlar_dugi

Koliko god stresno i teško, iskustvo poslovanja u pandemijskim uvjetima bilo je - neprocjenjivo. Mislim da smo prvo poluvrijeme tog izazova, od prvog do zadnjeg čovjeka u Konzumu, vrhunski iznijeli i na to smo baš ponosni. Ova je situacija još jedan dokaz da veličina nužno ne znači tromost nego upravo suprotno – bolji uvid i mogućnost predviđanja, mobilizaciju svih raspoloživih resursa te reakciju, ako treba, u svega 24 sata.

Naša velika sposobnost prilagodbe leži na tri ključna potporna stupa – zaposlenicima, dobavljačima i kupcima. U Konzumu radi skoro 11.000 ljudi. Marljivi su, odgovorni, savjesni te su bili najvažniji ključ brzih reakcija na promjene koje smo imali. No, u Konzumu je i cijela vojska stručnjaka koji se ne vide na prvoj crti – u trgovinama, ali su se, osobito u prvim tjednima krize, bezrezervno davali na poslu. Mogli bi satima pričati o logističkim procesima i novim kanalima kojima smo nabavljali robu ili pogledati što smo sve kao odgovor na pojačanu potražnju promijenili i nadogradili u našoj web trgovini.

Zaista se trudimo našim ljudima pokazati kako nam je stalo do njih i koliko su nam važni. Recimo, unatoč pritiscima krize, Kolektivni se ugovor poštuje u svakom detalju, a upravo kreću pregovori o novom. Iznimno važan faktor bila je i sinergija na razini Fortenova grupe te suradnja s domaćim dobavljačima, koju mnogi u Hrvatskoj tek sad otkrivaju, a Konzum je njeguje već godinama. Ta međusobna potpora pokazala se jednom od najvažnijih poluga za normalno funkcioniranje dobavnih kanala i osiguranje dovoljnih količina roba. Primjerice, kao ekstenziju dugoročnog projekta „Najbolje iz Hrvatske“ u kojem promičemo suradnju s velikim i malim domaćim dobavljačima i proizvođačima, promptno smo reagirali nakon privremenog zatvaranja tržnica te otvorili kanal prodaje i police za brojne nove male domaće poljoprivrednike i OPG-ove u cijeloj Hrvatskoj.

Na taj smo način, zajedno s našim kupcima, pomogli njihovom opstanku na tržištu. Međusobno povjerenje koje s kupcima gradimo godinama, razlikuje Konzum od svih ostalih. Zbog njih smo svi tu – od dobavljača do prodavača. Kao što su nama kupci jasno pokazali koliko nam vjeruju, siguran sam da smo i mi njima pokazali koliko ih uvažavamo. Zdravstvena sigurnost svih nas je najvažnija i tu smo poduzeli zaista maksimalne napore, u skladištima, prodavaonicama, lancu distribucije.

No, svjesni smo trenutka u kojem živimo i poslujemo te da su pred nama i ekonomski zahtjevna vremena za obiteljske budžete. Uz nekoliko tisuća artikala koji su svaki tjedan na akciji, uskoro ćemo sniziti i redovne cijene za više od 1.000 proizvoda, što je godišnje ulaganje veće od 70 milijuna kuna. Pandemija nas neće zaustaviti u razvoju.

Nastavljamo jačati našu internetsku prodaju, a upravo ćemo ovih dana kroz suradnju s Uberom, tržištu predstaviti ekstenziju naše usluge Pokupi. Osobito nas veseli što smo otvorili investicijski ciklus obnove ili otvaranja novih trgovina i što je još uvijek upravo Konzum onaj koji na tržište donosi nove usluge i nove koncepte, kao što će to biti u preuređenom Konzumu u Kaptol centru u Zagrebu.

I za kraj, još jednom bih se zahvalio svima - našim djelatnicima, dobavljačima, kupcima, ali i konkurenciji - koji nas potiču da neprestano gledamo naprijed, postavljamo trendove i ostajemo prvi izbor kupcima različitih generacija, a što je neki dan potvrdila i nagrada „Zlatna košarica 2020.“ gdje je Konzum proglašen trgovcem godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:10