Koliko god stresno i teško, iskustvo poslovanja u pandemijskim uvjetima bilo je - neprocjenjivo. Mislim da smo prvo poluvrijeme tog izazova, od prvog do zadnjeg čovjeka u Konzumu, vrhunski iznijeli i na to smo baš ponosni. Ova je situacija još jedan dokaz da veličina nužno ne znači tromost nego upravo suprotno – bolji uvid i mogućnost predviđanja, mobilizaciju svih raspoloživih resursa te reakciju, ako treba, u svega 24 sata.
Naša velika sposobnost prilagodbe leži na tri ključna potporna stupa – zaposlenicima, dobavljačima i kupcima. U Konzumu radi skoro 11.000 ljudi. Marljivi su, odgovorni, savjesni te su bili najvažniji ključ brzih reakcija na promjene koje smo imali. No, u Konzumu je i cijela vojska stručnjaka koji se ne vide na prvoj crti – u trgovinama, ali su se, osobito u prvim tjednima krize, bezrezervno davali na poslu. Mogli bi satima pričati o logističkim procesima i novim kanalima kojima smo nabavljali robu ili pogledati što smo sve kao odgovor na pojačanu potražnju promijenili i nadogradili u našoj web trgovini.
Zaista se trudimo našim ljudima pokazati kako nam je stalo do njih i koliko su nam važni. Recimo, unatoč pritiscima krize, Kolektivni se ugovor poštuje u svakom detalju, a upravo kreću pregovori o novom. Iznimno važan faktor bila je i sinergija na razini Fortenova grupe te suradnja s domaćim dobavljačima, koju mnogi u Hrvatskoj tek sad otkrivaju, a Konzum je njeguje već godinama. Ta međusobna potpora pokazala se jednom od najvažnijih poluga za normalno funkcioniranje dobavnih kanala i osiguranje dovoljnih količina roba. Primjerice, kao ekstenziju dugoročnog projekta „Najbolje iz Hrvatske“ u kojem promičemo suradnju s velikim i malim domaćim dobavljačima i proizvođačima, promptno smo reagirali nakon privremenog zatvaranja tržnica te otvorili kanal prodaje i police za brojne nove male domaće poljoprivrednike i OPG-ove u cijeloj Hrvatskoj.
Na taj smo način, zajedno s našim kupcima, pomogli njihovom opstanku na tržištu. Međusobno povjerenje koje s kupcima gradimo godinama, razlikuje Konzum od svih ostalih. Zbog njih smo svi tu – od dobavljača do prodavača. Kao što su nama kupci jasno pokazali koliko nam vjeruju, siguran sam da smo i mi njima pokazali koliko ih uvažavamo. Zdravstvena sigurnost svih nas je najvažnija i tu smo poduzeli zaista maksimalne napore, u skladištima, prodavaonicama, lancu distribucije.
No, svjesni smo trenutka u kojem živimo i poslujemo te da su pred nama i ekonomski zahtjevna vremena za obiteljske budžete. Uz nekoliko tisuća artikala koji su svaki tjedan na akciji, uskoro ćemo sniziti i redovne cijene za više od 1.000 proizvoda, što je godišnje ulaganje veće od 70 milijuna kuna. Pandemija nas neće zaustaviti u razvoju.
Nastavljamo jačati našu internetsku prodaju, a upravo ćemo ovih dana kroz suradnju s Uberom, tržištu predstaviti ekstenziju naše usluge Pokupi. Osobito nas veseli što smo otvorili investicijski ciklus obnove ili otvaranja novih trgovina i što je još uvijek upravo Konzum onaj koji na tržište donosi nove usluge i nove koncepte, kao što će to biti u preuređenom Konzumu u Kaptol centru u Zagrebu.
I za kraj, još jednom bih se zahvalio svima - našim djelatnicima, dobavljačima, kupcima, ali i konkurenciji - koji nas potiču da neprestano gledamo naprijed, postavljamo trendove i ostajemo prvi izbor kupcima različitih generacija, a što je neki dan potvrdila i nagrada „Zlatna košarica 2020.“ gdje je Konzum proglašen trgovcem godine.