Stvar funkcionira

Zbogom kolonama? Kinezi uz pomoć umjetne inteligencije riješili problem gužvi u prometu

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

16.1.2019. u 16:25

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

16.1.2019. u 16:25

Cars are driven on one of the ring roads in Beijing's city centre January, 15, 2008. More than 400,000 new cars hit the roads in China's capital in 2006, state media said on Monday, or more than 1,000 a day, snarling Beijing's efforts to control the city's notorious traffic ahead of the 2008 Olympics. BEST QUALITY AVAILABLE REUTERS/Reinhard Krause (CHINA) - GM1DXAURMEAA
Reinhard Krause / REUTERS

Prometna gužva u Pekingu

Grad Hangzhou, nekad peti prometno najzagušeniji kineski grad, rješava problem prometnih gužvi uz pomoć umjetne inteligencije, piše CNN Business. Ako je vjerovati divu online trgovine Alibabi, rješenje je došlo upravo s njihovim izumom - platformom City Brain.

Riječ je o kompleksnom softwareu koji prikuplja ogromne količine podataka u različitim dijelovima tog velegrada sa 7 milijuna stanovnika, poput GPS podataka o lokaciji automobila i autobusa i video sadržaja s prometnih križanja. Sustav zatim analizira podatke u realnom vremenu i koordinira više od tisuću semafora diljem grada kako bi se spriječilo stvaranje prometnih čepova.

Program se testira već dvije godine, a čini se da cijela stvar funkcionira, budući da se Hangzhou s petog spustio na 57. mjesto ove nezavidne ljestvice.

Iz Alibabe su se također pohvalili da je njihov sustav skratio vrijeme putovanja kroz grad, ali i prepolovio vrijeme koje je potrebno hitnoj pomoći i vatrogascima da bi došli do mjesta nesreće.

Screens showing traffic data of Hangzhou city are seen during a media tour of City Brain, an AI-powered traffic-management system by Alibaba Cloud, in Hangzhou, Zhejiang province, China April 10, 2018. Picture taken April 10, 2018. REUTERS/Stringer ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. CHINA OUT. - RC14C6D462B0
REUTERS/Stringer

Kontrolna soba u kojoj se uz pomoć platforme Brain City i umjetne inteligencije koordinira gradski promet u gradu Hangzhou

 

Dodatno, platforma City Brain počela se koristiti u još nekoliko kineskih gradova, a prošle je godine uvedena i u glavnom gradu Malezije Kuala Lumpuru.

U bitku protiv prometnih gužvi uz pomoć umjetne inteligencije krenuli su i Europljani. Volkswagen i Siemens su počeli testirati sustav u njemačkom gradu Wolfsburgu u kojem je smješteno i VW-ovo sjedište.

No, svijet će se ipak morati još strpjeti dok ova tehnologija ne stasa dovoljno da bi postala sastavnim dijelom prometne infrastrukture.

- Čak i najnapredniji pametni gradovi na planeti su tek na samom početku ovog putovanja, a budući da tehnologija nikad ne staje, ljestvica će biti sve viša - stoji u izvješću Instituta McKinsey Global.

Isti institut predvidio je i da bi do 2025. godine ova tehnologija mogla skratiti vrijeme putovanja na posao za oko 15 do 20 posto.

Kao i s mnogim drugim tehnološkim inovacijama i s ovom dolaze i brojna pitanja o zaštiti privatnosti. Sjetite se, Alibabina platforma između ostalog prikuplja i analizira GPS podatke o lokaciji automobila i tako otvara mogućnost da se vaše svakodnevno kretanje nadzire još detaljnije.

Prema nedavnoj anketi koju su provele tehnološka tvrtka Tencent i kineska državna televizija CCTV, skoro 80 posto ispitanika zabrinuto je zbog utjecaja koje bi umjetna inteligencija mogla imati na njihovu privatnost.

- Moramo zaštiti privatnost. To je sigurno - poručio je Wang Jian, direktor Alibabinog odjela za upravljanje tehnologijom.

No, dodao je i kako će benefiti projekata poput platforme City Brain nadmašiti potencijalne probleme i to stoga što će gradovima omogućavati da funkcioniraju uz trošenje što manje resursa.