Budućnost javnog prijevoza

U Kini je počeo voziti prvi pametni tramvaj

'Prvi pametni vlak' vozi po virtualnim tračnicama, postiže brzine do 70 km/h i može primiti do 300 putnika
 Profimedia, Zuma Press - News

Sustav javnog prijevoza nalik onima iz znanstveno-fantastičnih filmova pušten je u promet prošlog tjedna u kineskom gradu Zhuzhouu, piše Daily Mail. "Prvi pametni vlak", kako ga su mnogi okarakterizirali, vozi po virtualnim tračnicama, postiže brzine od 70 km/h te može primiti do 300 putnika.

Sustav javnog prijevoza imena ART (Autonomous Rail Rapid Transit) razvila je kineska tvrtka CRRC Corporation Limited koja je ujedno i najveći svjetski proizvođač vlakova odnosno tramvaja.

A train of the Autonomous Rail Rapid Transit system (ART) runs in its first commercial operation in Zhuzhou in south China's Hunan province Monday Oct. 23, 2017. The train, with flexible capacity like subway cars, can run on normal roads without rails like bus, thanks to the smart tracking system and multi-steering technologies., Image: 353694755, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Newscom
Profimedia, Newscom

Ovaj bi moderni tramvaj trebao ubrzati javni prijevoz u Zhuzhouu, gradu u kojem živi četiri milijuna stanovnika. Ako se projekt pokaže uspješnim, i drugi će ga gradovi u Kini implementirati.

ART-ov tramvaj zapravo je kombinacija dugačkog autobusa i klasičnog tramvaja jer može primiti puno više putnika od autobusa, a ne vozi po fizičkim tračnicama.

A train of the Autonomous Rail Rapid Transit system (ART) runs in its first commercial operation in Zhuzhou in south China's Hunan province Monday Oct. 23, 2017. The train, with flexible capacity like subway cars, can run on normal roads without rails like bus, thanks to the smart tracking system and multi-steering technologies., Image: 353686628, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Newscom
Profimedia, Newscom

Nevidljive tračnice po kojima putuje ART široke su 3,75 metara i iscrtane su s malim bijelim točkicama.

Glavni inženjer ART-a Feng Jianghua rekao je da izgradnja ovakvog sustava javnog prijevoza puno jeftinija od tradicionalnih tramvaja i autobusa. "Izgradnja kilometra tračnica u Kini košta između 150 i 200 milijuna yuana (između 146 i nešto manje od 195 milijuna kuna), dok izgradnja kilometra virtualnih tračnica košta između 50 i 100 milijuna yuana (između 48 i 97 milijuna kuna)", rekao je Feng.

ZHUZHOU, Oct. 23, 2017  Citizens take a smart bus during the test run in Zhuzhou, central China's Hunan Province, Oct. 23, 2017. The test run of the ART, Autonomous Rail Rapid Transit, started in Zhuzhou on Monday. The ART is developed by the research arm of CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd., which produces key parts for China's high-speed railway. The bus is about 30 meters long and equipped with sensors that can read the dimensions of roads and plan its own route.    zhs), Image: 353698971, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - News
Profimedia, Zuma Press - News

Feng je također dodao da je ART opremljen brojnim senzorima koji tijekom putovanja prikupljaju velik broj informacija.

Tri "pametna vlaka" trenutno su na cestama u Zhuzouu, a ART će službeno biti pušten u promet na proljeće 2018. godine.

U bliskoj bi budućnosti ti vlakovi trebali biti potpuno automatizirani.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 23:26