Kompanija električnih automobila Tesla gubi ogromne količine novaca i proizvodi hrpu otpada kako bi proizveo svoj Model 3, piše Business Insider. Točnije, za svaki paket od 2.500 baterija i pogonskih jedinica koje napuste Teslinu Gigafactory, proizvede se dodatnih tisuću komada suvišnog materijala od čega je polovina iskorištena za autodijelove. Druga polovina je otpad na koji je kompanija samo u ovoj godini potrošila oko 150 milijuna dolara (taj iznos ne uključuje dodatne troškove izrade tog otpada poput energije, radnika i sl.) budući da je izvršni direktor kompanije, Elon Musk, odlučio proizvoditi 5.000 Model 3 vozila tjedno.
Ipak, kompanija je objasnila da se radi o preuveličanoj brojci i da je otpad normalan dio procesa proizvodnje.
- Imamo velike količine otpada u proizvodnji Modela 3, što je normalno sa svakim novim proizvodom i na to smo računali. Budući da smo poboljšali manufakturne procese, količina otpada za baterije je već pala za 60 posto od siječnja – izjasnili su se iz Tesle dodajući da su proizvodi najviše kvalitete razlog velike količine otpada koji nastane pri proizvodnji. Ipak, najviša kvaliteta ili ne, spomenute brojke baš i nisu u skladu s eco-friendly standardima koje je tvrtka postavila.
Nadalje, ovo nije jedini slučaj koji uzrokuje gubitke za kompaniju. Naime, u veljači ove godine pogrešno programirani robot zadužen za baterije neprestano je bušio plastična kućišta i baterijske ćelije čime je bilo oštećeno više od tisuću baterija, a u travnju je tisuće redenika (dio koji se koristi za proizvodnju baterijskih modula) bilo također proizvedeno s greškom. Sve to je postalo otpad.
Računice o proizvedenom otpadu pokazuju da je do kraja svibnja kompanija proizvela toliko otpada da bi se za njega moglo kupiti 103,42 Model 3 automobila. Zapravo, količine otpada ove kompanije su postale tolike da Teslini dokumenti ponekad te novčane gubitke izražavaju u veličinama Subway sendviča za 5 dolara (primjerice, u jednom je slučaju to iznosilo 137,11 milja, odnosno 220,66 kilometara).