Pad tržišta

Prvi put u povijesti pala je prodaja pametnih telefona: najveći uteg je Kina

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.1.2019. u 13:50

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.1.2019. u 13:50

Rayon multimedia, telephone android Huawei et Apple. Magasin BHV de l'Hotel de Ville dans le quartier du Marais. Paris, FRANCE-16/11/2017.//MEIGNEUX_meigneuxD011/Credit:ROMUALD MEIGNEUX/SIPA/1711161646, Image: 355519023, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, TEMP Sipa Press
Profimedia, TEMP Sipa Press

Ilustracija

Prodaja pametnih telefona na svjetskom tržištu pala je u 2018. godini po prvi put otkad to tržište postoji, pokazuju najnovije procjene konzultantskih tvrtki, a u ovoj godini one predviđaju oporavak, ponajviše zbog rasta prodaja u Indiji i Africi.

Po procjenama konzultantskih tvrtki Canalys i Counterpoint Research, prodaja pametnih telefona na globalnom tržištu u prošloj godini pala je za jedan posto u odnosu na godinu ranije, što je prvi godišnji pad prodaje ikad zabilježen na tržištu pametnih telefona, piše CNN.

Najveći uteg predstavlja najveće svjetsko tržište pametnih telefona - Kina, s udjelom od 30 posto u globalnim isporukama, na kojem prodaja pada već zadnje gotovo dvije godine. Analitičari Canalysa procjenjuju da se kinesko tržište pametnih telefona u 2018. smanjilo za 9 posto zbog usporavanja gospodarstva, slabije valute i trgovinskog rata s SAD-om.

Još jedna konzultantska tvrtka, IDC prognozira da je u 2018. globalno tržište mobilnih telefona palo, no za oštrijih 3 posto. Kako procjenjuje, u prošloj godini isporučeno je 1,42 milijarde pametnih telefonskih uređaja, dok je, usporedbe radi, godinu ranije isporučeno njih 1,47 milijardi.

Ipak, analitičari očekuju u 2019. oporavak prodaje. „U 2018. godini tržište je bilo u tako lošoj situaciji da će 2019. godina lako biti puno bolja. Prva polovina 2019. izgleda turobno, no u drugoj polovini možemo očekivati promjenu”, rekao je direktor istraživanja u Counterpointu Tom Kang.

U IDC-u, pak, u 2019. očekuju oporavak globalne prodaje za 2,6 posto. Prodaja će nastaviti rati i u idućim godinama tako da u 2022. godini očekuju da će biti isporučeno 1,57 milijardi pametnih telefona diljem svijeta.

I dok kinesko tržište sve više sahne, analitičari predviđaju snažniji rast na tržištima u nastajanju, koja uključuju Indiju i Afriku, na kojima ukupno milijardu ljudi i dalje ne posjeduje pametni telefon.

„Ta tržišta će nastaviti rasti i time potaknuti rast globalnog tržišta pametnih telefona”, smatra analitičar Canalysa Mo Jia, dodavši kako će se globalno tržište vrlo vjerojatno vratiti „jako blagom rastu u 2019. godini”.

U 2019. godini, međutim, mogao bi nastaviti rast udjel kineskih proizvođača pametnih telefona kao što su Xiaomi i Oppo na svjetskom tržištu. Te kompanije, kao i Huawei, padom Applea i Samsunga, osvojile su veći dio tržišta u 2018. godini, smatraju analitičari.

Prema podacima IDC-a, na kraju trećeg tromjesečja 2018. godine udjel Samsunga na svjetskom tržištu iznosio je 20,3 posto, dok je godinu ranije bio 22,1 posto.

Kineski Huawei pretekao je Apple, te je na kraju trećeg tromjesečja imao udjel od 14,6 posto, prema godinu dana ranije zabilježenih 10,4 posto.

Apple je, pak, imao udjel od 13,2 posto, za 0,8 postotnih bodova više nego godinu ranije, no raj rast nije mu bio dovoljan da zadrži drugu poziciju u svijetu po prodaji mobitela.

Rast tržišnog udjela ostvarili su i kineski Xiaomi i Oppo. Xiaomijev udjel porastao je na 9,5 posto, s godinu ranije zabilježenih 7,5 posto. a Oppov na 8,4 posto, s prošlogodišnjih 8,1 posto.