Umjesto karte - dlan

Pekinški metro najavio uvođenje sustava raspoznavanja lica ili dlana, građani zabrinuti

AUTOR:

  • Tea Trubić

OBJAVLJENO:

19.6.2018. u 17:13

AUTOR:

  • Tea Trubić

OBJAVLJENO:

19.6.2018. u 17:13

, Image: 6451331, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Podzemna željeznica u Pekingu

Uprava pekinške podzemne željeznice razmišlja o tome da zauvijek okrene leđa korištenju karata za javni prijevoz, javlja China Daily.

Tijekom međunarodne izložbe javnog prijevoza održane u Pekingu, predstavnik Pekinškog metroa najavio je radikalnu modernizaciju dosadašnjeg poslovanja podzemne željeznice.

Među prijedlozima uvođenja sustava biometrijske tehnologije, najviše je pažnje privukao prijedlog uvođenja sistema prepoznavanja lica korisnika.

- Glavna ideja naše modernizacije jest reduciranje vremena kojeg korisnici provedu u redu za kupnju ili verifikaciju metro karte. Smatramo da bi takvom modernizacijom ubrzali i sam proces prijevoza naših korisnika, rekao je Wang Jianwei, predstavnik Huaweia koje je i samo uvelo sustav raspoznavanja lica u svojim poslovnicama.

Pekinška podzemna željeznica ne bi bila prva koja je uvela sustav raspoznavanja u svoju svakodnevicu. Naime, šangajski metro je u ožujku predstavio metodu raspoznavanja dlanova korisnika, ali samo onih koji su oslobođeni plaćanja karte za korištenje podzemne željeznice; invalidi, ratni veterani te slijepci.

Upravo iz tog razloga, jedan od najvećih trenutnih izazova za uvođenje sustava raspoznavanja je problem naplate karata.

Sa svojih 608 kilometara duljine, 22 linije te više od 10 milijuna svakodnevnih korisnika, pekinški metro smatra se jednim od najvećih podzemnih željeznica na svijetu.

Kineska javnost nije oduševljena prijedlogom reforme. Nakon što je u javnost bila plasirana informacija o reformi korištenja javnog prijevoza, građani su izrazili zabrinutost zbog potencijalnog narušavanja privatnosti korisnika te zloupotrebe povjerljivih informacija pojedinaca koji svakodnevno koriste javni prijevoz.