U četvrtak proglašenje

Pametna praksa: Dubrovnik, Rijeka i Sisak natječu se za Smart-city nagradu

Riječ o posebnoj nagradi portala Gradonačelnik.hr, Hanza Medije i agencije Ipsos
Sisak, Rijeka, Dubrovnik
 Profimedia, Alamy, Panthermedia

Dubrovnik, Rijeka i Sisak ušli su u završni izbor nagrade portala Gradonačelnik.hr, Hanza Medije i agencije Ipsos za najbolji grad u konkurenciji Smart-city praksi i rješenja. Riječ je o posebnoj nagradi unutar izbora najboljih gradova u šest kategorija, u kojoj su gradovi putem nominacijskog obrasca pozvani da se sami kandidiraju za titulu Smart-cityja godine.

U nominacijskom obrascu, među ostalim, gradske uprave odgovarale su na pitanje imaju li strategiju razvoja pametnog grada, postoje li dostupan wifi i interaktivni paneli s informacijama o događanjima u gradu na javnim površinama, postoji li na gradskom području mogućnost plaćanja parkinga ili javnog prijevoza pomoću mobilnih aplikacija te je li u njihovoj sredini uvedeno bilo kakvo rješenje s područja pametne mobilnosti poput pametnih semafora ili pametnog parkinga.

Izbjegavanje gužvi

Isto tako, ocjenjivački žiri nagrade Smart-city prikupio je podatke o tome koriste li se grad kandidat ili povezana komunalna poduzeća e-računima, a posebna pažnja pridavala se “smart-city” praksama i rješenjima koje su sami gradovi istaknuli kao projekte od posebne važnosti u njihovim sredinama.

Prikupljeni podaci iz niza hrvatskih gradova o primjeni napredne tehnologije u pružanju usluga građanima pokazali su da izbor i primjena “smart” rješenja, u prvome redu, ovise o najvažnijim problemima u gradu koje treba riješiti. A tu ima različitih primjera u našim gradskim sredinama.

Tako je, primjerice, gradska uprava Dubrovnika, suočena s velikim gužvama na ulicama “žilama kucavicama” u špici turističke sezone, razvila digitalni brojač posjetitelja, javno dostupan, iz kojeg se u svakome trenutku može doznati posjećenost stare gradske jezgre i tako izbjeći gužve.

Poteškoćama sa slobodnim parkiranim mjestima u najužem središtu Siska gradska uprava pokušava doskočiti rješenjem Smart parkinga. Na displayu te usluge očitava se broj slobodnih parkirnih mjesta na dvije lokacije. Sustav je povezan s mobilnom aplikacijom ParCom koja korisnicima pametnih telefona omogućava uvid ne samo u broj slobodnih mjesta nego i u njihovu točnu lokaciju. U Sisku su uveli i web shop preko kojeg vozači mogu kupovati sve vrste parkirnih karata iz udobnosti svoga doma.

U Rijeci je kao jedno od ključnih područja primjene pametnih rješenja prepoznata usluga javnog prijevoza, pa je uvedeno plaćanje usluge putem mobilne aplikacije Smartica. Usluga je sjedinjena s mobilnim plaćanjem parkinga u gradu na Rječini u jedinstvenu uslugu Gradska kartica - Rijeka City Card. Kandidaturu Rijeke za Smart-city “podebljao” je, među ostalim, podatak da je sjedište Primorsko-goranske županije među prvima, 2007., uvelo wifi koji je sada dostupan na 17 lokacija u gradu, kao i razgranata mreža mobilnih i internetskih platformi o najavama kulturnih i društvenih događaja u gradu.

Digitalna nabava

Za primjenu Smart rješenja u Koprivnici su, među ostalim, odabrali ubrzanje i pojednostavljenje prijava komunalnih problema u gradu, uštede u javnoj nabavi i sprečavanje poteškoća u prometu. Za prijave komunalnih problema razvili su uslugu Zakrpaj.to, dok vozače, primjerice, o poledici na cestama obavještavaju LED zasloni.

Jednostavna javna nabava koprivničke gradske uprave za vrijednosti do 20 tisuća kuna odvija se putem sustava Ensolva, čime je to sjedište Koprivničko-križevačke županije postalo prvi grad u zemlji s potpuno digitaliziranim sustavom nabave.Kao jedan od “targeta” gradske uprave Samobora u primjeni pametnih rješenja prepoznato je sređivanje registra gradskih nekretnina i efikasno upravljanje tom imovinom kroz uslugu i metodologiju PRLS. Usluga zasad omogućava efikasnije upravljanje samoj gradskoj upravi i predstavlja izvor podataka za poduzetnika, a predviđeno je da bude na usluzi svim građanima.

Prilično originalan projekt Smart biciklističkih odredišta pokrenut je u Čakovcu, na tri lokacije opskrbljena tehnologijom koja omogućava stalnu samostalnu rasvjetu, samodostatnu punionicu za mobilne uređaje i manje popravke bicikala. Čakovečka gradska uprava ostvarila je primjenu naprednih tehnologija i kroz gradsku uslugu e-redar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 16:22