Umjetna inteligencija

Mladi Japanac stvorio redakciju koju čine roboti, prodaja mu u godinu dana porasla za 613%

Alat koji pronalazi najnovije vijesti na društvenim mrežama i piše ih kao vijesti
Tokio
 Profimedia, Alamy

13. veljače prošle godine polubrat sjevernokorejskog vođe Kim Jong-Una ubijen je nervnim plinom na krcatom aerodromu u Maleziji. U to vrijeme, jedan mladi poduzetnik u Japanu i njegova medijska kuća u počecima, uspjeli su privući veliku pozornost.

Naime, vijest o smrti Kim Jong-Nama prenijela se vrlo brzo u Japanu, ali ne od strane nekih od najvećih medijskih giganta u zemlji, već je to učinio jedan mali startup. JX Press Corp, tvrtka koju je 2008. godine osnovao student Katsuhiro Yoneshige, izvijestio je o ovom incidentu pola sata brže nego što su to učinila „velika imena”, piše Bloomberg. To je učinio iako u svojoj redakciji nema novinara, a kamoli međunarodne urede.

"NewsDigest (u vlasništvu JX Press-a) vijest je pustio u 19:52, a TV postaje oko 20:30", napisao je na Twitteru sociolog Noritoshi Furuichi.

Tajna JX Press-a je u spoju društvenih medija i umjetne inteligencije. Yoneshige i njegov tim pomoću strojnog učenja razvili su alat koji pronalazi najnovije vijesti na društvenim mrežama i piše ih kao vijesti. Konkretno, to je redakcija koju čine inženjeri.

Novi sustav

Vijest NewsDigesta o Kim Jong-Namu, kaže Yoneshige, brzo je protutnjala mnogim TV postajama u Tokiju. "Nakon te objave, stiglo nam je mnogo upita od medijskih institucija koje su htjele isprobati naš sustav", rekao je za Bloomberg.

Yoneshige, koji trenutno ima 29 godina, na probleme u japanskim medijima, kao što je višak osoblja i premala profitabilnost, naišao je kada je kao srednjoškolac pisao za web stranicu jedne zrakoplovne kompanije.

Njegov startup primjer je kako mladi poduzetnici koriste društvene medije kako preispitali rad određenih industrija. Razlog koji ga je nagnao da pokrene ovaj biznis je i sve veći manjak radne snage, što će samo pogoršati.

JX Press, sa sjedištem u Tokiju, trenutno ima 24 zaposlenika s prosječnom dobi od 29 godina, od koji su dvije trećine inženjeri. Tvrtka nudi dva glavna proizvoda: pretplatu na najnovije vijesti Fast Alert i besplatnu mobilnu aplikaciju NewsDigest.

Fast Alert prati objave na društvenim medijima, analizira njihov tekst, fotografije, pa čak i uskličnike, kako bi pronašao najnovija događanja u Japanu poput vijest i o požarima, prometnim nesrećama i drugim katastrofama. Sustav prati i inozemne medije i Twitter račune koje smatra pouzdanim, kako bi prvi prenio sva važna međunarodna zbivanja. Nakon što pronađe vijest, njegovi algoritmi pišu priče.

U JX Press uložile su neke poznate japanske kompanije, kao što su medijski gigant Nikkei Inc. te investicijske tvrtke Mitsubishi UFJ Capital Co. i CyberAgent Ventures Inc. Njegovi klijenti su mnoge velike japanske televizijske kuće kao što su NHK, TV Asahi i Fuji Television, koje plaćaju mjesečnu pretplatu na Fast Alert.

Neophodni alat

Koichiro Nishi, zamjenik glavnog urednika na TV Asahiju, izjavio je da je Fast Alert, kojeg su počeli koristiti u studenom 2016. godine, postao njihov neophodan alat. Naime, on im je omogućio da otkriju neke vijesti i prije policije te vatrogasaca, koje inače čekaju da im prenesu takve obavijesti. „Fast Alert funkcionira kao da raspolažemo sa 100 milijuna kamermana," rekao je Nishi.

Fast Alert može filtrirati 99 posto lažnih vijesti, navodi Yoneshige. Primjerice, za vrijeme potresa koji su pogodili japanski Kumamoto u travnju 2016., društvenim medijima proširila se slika lava koji je navodno pobjegao iz lokalnog zoološkog vrta i luta gradom. No, Fast Alert uspio je detektirati da je slika nastala u Južnoj Africi i da se radi o fake newsu.

Prodaja od njegove dvije glavne usluge, oglašavanja na NewsDigest aplikaciji i pretplati na Fast Alertu, porasla je za 613 posto naspram prošle godine, navodi JX Press. NewsDiges u kategoriji informativnih aplikacija na Apple Storeu u Japanu, trenutno se nalazi na 8. mjestu, a njegov uspjeh sve više zamjećuju ulagači.

Unatoč interesu, Yoneshige je svjestan opasnosti koje donose društvene mreže. Primjerice, Instagram je nedavno promijenio politiku o tome kako se njegove informacije mogu upotrebljavati. Rezultat? JX Press je morao eliminirati objave na Instagramu iz svojih pretraživanja.

Bez obzira na neizvjesnost, Yoneshigeu je u cilju izlistati dionice svoje tvrtke na burzi do 2021. godine. No, njegova najveća strast, kaže Yoneshige, i dalje su zrakoplovi, zbog čega i dalje piše o njima. „Želio bih jednoga dana imati svoju zrakoplovnu tvrtku. Ipak sam ja prvo bio geek za zrakoplovima prije nego što sam postao geek za vijest", rekao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 02:04