Suradnja divova

Microsoft objavio strateško partnerstvo s Walmartom, zajedno napadaju Amazon

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

17.7.2018. u 16:09

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

17.7.2018. u 16:09

, Image: 104125512, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Sam Dao / Profimedia, Alamy

Ilustracija, Walmartov centar u Ontariju, Kanada

Maloprodajni div Walmart objavio je strateško partnerstvo s Microsoftom, koji će mu pomoći u razvoju cloud tehnologije i umjetne inteligencije s ciljem ubrzavanja i olakšanja kupnje u toj kompaniji, piše Business Insider.

Dvije tvrtke će potpisati ugovor u trajanju od pet godina, a Microsoftova će tehnologija pomoći Walmartu da drži korak s Amazonovom e-trgovinom. Točnije, Walmart se želi obraniti od Amazonovih maloprodajnih ambicija i količine podataka o potrošačima te osnažiti svoju prisutnost na internetu.

Naime, sama činjenica da su Amazonovi prihodi, kako piše Motley Fool, prošle godine narasli za 31 posto, dok su Walmartovi bili samo tri posto veći nego 2016., prikazuje koliko Amazon raste. Osim toga, kroz prošlo je desetljeće vrijednost Walmartovih dionica porasla za 40 posto, a Amazonovih za nevjerojatnih 2,200 posto.

No, uz te podatke, ono što je potaknulo navedeno partnerstvo jest Amazonova prošlogodišnja akvizicija Whole Foodsa koja je pojačala tenzije između najveće svjetske internetske trgovine i maloprodajne zajednice. Zbog toga je Walmart odlučio tome stati na kraj i zamijeniti svoju postojeću infrastrukturu cloud tehnologijom uz pomoć Microsoftovih inženjera, koji su oduševljeno započeli novu suradnju.

- Amazonove tenzije s maloprodajnom zajednicom bile su apsolutno ključne u postizanju ovog sporazuma – objasnio je izvršni direktor Microsofta Satya Nadella. Osim toga, vodeća osoba u Microsoft Azureu Jason Zander izjavio je da Microsoft sljedeće godine namjerava iskoristiti napetosti između maloprodajnika i Amazona i intenzivnije se okrenuti maloprodaji, izvještava GeekWire.

Zanimljivo je i da je vijest o navedenom partnerstvu stigla samo nekoliko sati nakon što je Amazonova internetska stranica prestala funkcionirati i to na slavni Prime Day, odnosno na prvi dan velikih Amazonovih ljetnih sniženja.

Za potrošače bi ovaj dogovor mogao biti dobra vijest, jer bi se na tržištu u konačnici mogao naći još jedan ozbiljan igrač uz Amazon, što bi obje tvrtke moglo natjerati da kupce privlače nižim cijenama.