Serious Sam 4

Među prvima smo vidjeli novu igru hrvatskog Croteama, rezultat je krajnje impresivan

AUTOR:

  • Branimir Kovač

OBJAVLJENO:

12.6.2018. u 12:06

AUTOR:

  • Branimir Kovač

OBJAVLJENO:

12.6.2018. u 12:06

Screenshot: Serious Sam

Ovoga tjedna u Los Angelesu se održava ovogodišnji E3 sajam interaktivne zabave na kojem najveća imena iz branše predstavljaju svoje nove proizvode i naslove. Iako su svjetla reflektora okrenuta prije svega velikim imenima kao što su Sony, Microsoft i Nintendo, E3 će biti prilika za predstavljanje najboljih svjetskih timova i njihovih projekata, a među njima nalazi se i hrvatski  Croteam koji će prikazati prvu svjetsku premijeru onoga što su pripremili za četvrti, od fanova željno očekivani nastavak svjetski popularne franšize Serious Sam.

Budući da je još u relativno ranoj fazi razvoja, novi Serious Sam bit će prikazan samo iza zatvorenih vrata, ponajprije za ljude iz industrije. Ipak, prije odlaska Croteamovaca u Los Angeles, Novac.hr imao je jedinstvenu priliku posjetiti njihovu centralu, te među prvima u svijetu vidjeti što ovaj talentirani tim marljivo priprema iza zatvorenih vrata. I, da budemo sasvim iskreni, onime što smo vidjeli iznimno smo ugodno iznenađeni.

Novi Serious Sam, kao i njegovi prethodnici, pucačina je iz prvog lica (first person shooter) naslonjena na same izvore bogate tradicije ovog žanra. Iako su first person igre značajno evoluirale od svojeg nastanka početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, zadnjih nekoliko godina svjedoci smo revitalizacije žestokih pucačina koje ne traže puno razmišljanja kao što je pokazalo zadnje iznimno uspješno izdanje Doom serijala, ali i brojni drugi naslovi. Serious Sam 4 savršeno se uklapa u takav koncept, jer je i ovaj puta riječ o beskompromisno brutalnom mindless shooteru kakvog i očekujemo kad je riječ o ovom serijalu.

Ipak, dio igre koji smo imali prilike vidjeti proteklog tjedna u Croteamovom uredu nadmašuje sve što je do sada stiglo iz ovog razvojnog tima. Ogroman teren veličine 128x128 kilometra značajno je veći i od nekih open world igara kao što je, primjerice, Skyrim, a riječ je tek o jednom od mnogih levela koji će se naći u finalnoj verziji igre. Naravno, Serious Sam ostaje vjeran svojim korijenima, no ovakve dimenzije mapa pokazuju što sve možemo očekivati jednom kada igra bude dovršena.

 

Dio radnje koji se odvija na ovoj mapi zapravo je smješten u ruralnu Francusku, iako, da budemo sasvim iskreni, nas je jako podsjetio na područje Like i Korduna. Mnogi objekti na mapi poput starih kuća ili ruševina izgledaju kao da su nastali skeniranjem domaćih krajolika, a na takva naša opažanja u Croteamu su se samo zagonetno smješkali. Ipak, doznali smo da su tijekom izrade igre njihovi timovi fotografirali i u nekim drugim zemljama, čime će i raspon mapa postati još raznolikiji.

- Ovako veliki tereni omogućit će najveće scene borbi koje smo do sada imali u Serious Sam igrama. Novi 3D engine za iscrtavanje terena nije kreiran samo kako bi prikazivao stijene i vegetaciju, nego i omogućio epske bitke – objašnjava  Ante Vrdelja iz Croteama koji nam je i demonstrirao mogućnosti nove tehnologije.  

Veličina mape zahtijevala je i drugačiji pristup kretanju, pa glavni junak Sam sada na raspolaganju ima motor kojim prevaljuje velike udaljenosti kako bi što brže stigao do točaka koje su bitne kako bio obavio svoju misiju. No osim kao sredstvo transporta, upotrebljen je i kao značajna inovacija u igrivosti - frenetične borbe po kojima je serijal poznat sada se tako, osim kao klasična pucačina, mogu odvijati i dok glavni junak vozi motor.

Najzanimljiviju stvar ostavili smo za kraj. U vrijeme kad se pojavio, prvi Serious Sam napravio je ogroman tehnološki iskorak u broju likova koji su se istovremeno mogli pojaviti na ekranu – bila je riječ o doslovce stotinama likova koji su borbe u ovoj Croteamovoj igri učinile drukčijim od bilo čega tada dostupnog na tržištu. Epske bitke kakve drugi shooteri u to vrijeme nisu mogli ponuditi, uostalom, zasigurno su bile i glavni razlog tadašnjeg uspjeha i brojnih titula najbolje igre 2001. godine.

 

Demo koji smo imali priliku vidjeti završava upravo jednom takvom scenom, no za nekoliko redova veličine ambicioznijom, kao što i priliči razvoju koju je real time 3D tehnologija prevalila u posljednjih 17 godina. Vrdelja ističe kako će, jednom kada igra stigne na tržište, podržavati epske bitke s čak 100.000 likova što u klasičnom first person shooteru do sada još nije viđeno, a zapravo niti u jednoj drugoj igri ove veličine i grafičke ispoliranosti.

Tehnologija koja je posrijedi nazvana je Legion System, te je praktički bez premca u suvremenoj gaming industriji. Stoga na temelju onoga što smo vidjeli ne sumnjamo da će finalni rezultat biti krajnje impresivan, jednako onako kao što su i prethodni dijelovi serijala oduševili fanove širom svijeta.

U 25 godina do najvažnije regionalne tvrtke za videoigre

Croteam ove godine slavi 25 godina postojanja, a put koji su prevalili vjerojatno je jedna od najimpresivnijih domaćih poslovnih priča. Ako mislite da pretjerujemo, zapitajte se koliko se domaćih tvrtki nalazi u samom svjetskom vrhu u svojem području, a ovdje je riječ o iznimno kompetitivnom tržištu videoigara u kojem ovaj tim suvereno plovi još od samih početaka 1993. godine. Autor ovih redaka prvi puta ih je posjetio  krajem devedesetih kada su radili u jednom nevelikom stanu u zagrebačkim Utrinama pripremajući prvog Serious Sama. Iako s resursima znatno ispod drugih svjetskih timova uspjeli su stvoriti vlastitu tehnologiju i svjetski prepoznatljiv brand. Danas ova svjetski uspješna tvrtka broji 45 ljudi, a vrijednost tima pokazuje i činjenica da su se iznimno uspješno okušali i u žanru first person puzzlera. Riječ je o iznimno hvaljenoj logičkoj igri The Talos Principle iz 2014. koja je također ostvarila veliki uspjeh kod kritike i publike. S dva jaka i prepoznatljiva branda Croteam prvih 25 godina dočekuje snažniji nego ikada, te kao uvjerljivo najrelevantnija regionalna tvrtka za videoigre.

 

Tagovi