Novi izvor zarade

Kraj printa za Vogue? Gubitak 120 milijuna $ poznati modni magazin natjerao prema digitalu

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

28.1.2019. u 17:37

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

28.1.2019. u 17:37

, Image: 176890295, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

U pokušaju pronalaska novog izvora zarade, popularni modni magazin Vogue dobit će novu, digitalnu inačicu, piše Financial Times.

Vogue Business bavit će se temama koje će zanimati poslovnjake u modnoj industriji te industriji ljepote i kozmetičkih proizvoda, a imat će samo online izdanje. Točnije, novi će portal pokrivati teme o “promjenama na tržištu, kulturalnim pokretima, trendovima i tehnologijama koje će utjecati na modnu industriju”, izvijestio je Condé Nast International, vlasnik magazina. Vogue Business počet će kao newsletter koji će izlaziti dva puta tjedno, a uređivat će ga Lauren Indvik, nekadašnja izvršna urednica Fashionista.com-a. Na projektu će raditi ukupno 21 osoba, od kojih je šest novinara, a iako će na početku novo izdanje Voguea biti besplatno, vrlo će se uskoro čitanje članaka naplaćivati.

Riječ je zapravo, kako kažu analitičari, o sve popularnijem trendu među medijima, odnosno o specijaliziranju svojih publikacija. Tako se privlači manja, ali bogatija publika umjesto brojnog čitateljstva i još brojnijih oglašivača.

U beta testiranje Vogue Businessa bilo je uključeno čak 7.000 profesionalaca iz te industrije, a među njima su bili i izvršni direktori nekih od najvećih svjetskih brendova. Projekt se razvijao godinu dana, a prošlog je ljeta grupacija testirala “apetit čitatelja” šaljući newslettere te je Vogue Business tada privukao 7.500 čitatelja. Samo lansiranje novog portala dolazi upravo u vrijeme sve većih otpuštanja u američkim medijskim kućama, navodi BBC, poput HuffPosta, BuzzFeeda i Ganneta koji su lani otpustili oko tisuću radnika.

- U izazovnom razdoblju za medije, lansiranje novog globalnog naslova prava je rijetkost – izjavio je Wolfgang Blau, predsjednik Condé Nast Internationala, koji i vodi ovaj projekt.

Condé Nast trenutno prolazi kroz restrukturiranje, a Vogue Business prvi je proizvod iz tzv. inkubatora kompanije koji razvija nove servise tvrtke. Cilj je pronaći nove izvore prihoda u razdoblju u kojem je prodaja printanih izdanja novina i magazina u stalnom padu.

Dodatno, prošlog je tjedna kompanija najavila naplatu svih online izdanja u SAD-u, dok će u ostatku svijeta ostati besplatna. Umjesto toga, tvrtka se nada da će pothvati poput lansiranja Vogue Businessa privući kremu s poslovne scene i tako zaraditi. Inače, grupacija je u 2017. izgubila oko 120 milijuna dolara, ali očekuje da će novim projektima ove godine doći na nulu.