Na rubu zakona

Kanada je legalizirala marihuanu, ali ne i njeno oglašavanje. Kako se s time nose tvrtke?

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

18.10.2018. u 18:13

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

18.10.2018. u 18:13

A man smokes a marijuana joint during the annual 4/20 celebration on Parliament Hill in Ottawa, Canada, on Friday, April 20, 2018., Image: 369254152, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Abaca
Profimedia, Abaca

Ilustracija

Kanada je 17. listopada postala prva zemlja članica G7 koja je legalizirala korištenje marihuane u rekreacijske svrhe, međutim njeno reklamiranje tehnički još uvijek nije dozvoljeno, piše Quartz.

Stoga je pred kompanijama koje posluju s kanabisom uzbudljivo razdoblje u kojem će trebati pronaći načine da iskoriste ovaj povijesni trenutak za cvjetanje svojih biznisa, istovremeno ostajući u okvirima zakona.

Naime, prema kanadskim zdravstvenim regulativama, „nije dozvoljeno promovirati marihuanu, proizvode koji se od nje dobivaju, kao niti bilo koju uslugu povezanu s kanabisom, osim ako to nije autorizirano prema Zakonu o kanabisu”. Zabrane uključuju i oglašavanje kroz svjedočanstva korisnika ili bilo kakvo portretiranje korištenja marihuane kao „stila života koji podrazumijeva glamur, rekreaciju, uzbuđenje, vitalnost, rizik i hrabrost”.

Jednostavnije rečeno, ne smiju povezivati napušavanje (eng. getting high) sa životom na visokoj nozi (eng. high life). Međutim čini se da su kompanije pronašle kreativne načine kako da reklamiraju svoje proizvode, bez da pritom krše zadane regulative.

Recimo, tvrtka Tweed na svoje reklamne panele postavlja samo jednostavni pozdrav „Hi”, što je njihov marketinški slogan, a zatim u nastavku usmjerava na svoje internetske stranice i društvene mreže na kojima se izražavaju puno slobodnije. Konkurentska Aurora, na plakate postavlja pitanja poput „Kako će legalizacija kanabisa promijeniti vaš život?”, a zatim također usmjerava na svoje stranice.

Ipak, ne misle svi da je riječ samo o zdravoj konkurenciji na tržištu, a „Health Canada” je na meti kritika onih koji smatraju da se strogo reguliraju izgledi ambalaže, ali ne i velike kompanije, poput Tweeda i Aurore, koje si mogu priuštiti ovakvo oglašavanje na jumbo plakatima diljem Kanade.

 

Dodatno, internetske stranice i društvene mreže predstavljaju sivu zonu. Primjerice, na društvenim mrežama bilo tko (neovisno o tome je li punoljetna osoba ili ne) može vidjeti sadržaj koji kompanija objavljuje, a koji je vrlo jednostavno povezati s prodajom proizvoda od marihuane.

 

Instagram je, primjerice, digitalna platforma koja kompanijama omogućuje da se prikazuju u okvirima određenih životnih stilova. Na taj način, bez da direktno oglašavaju svoj proizvod od marihuane, stvaraju i održavaju identitet svog brenda.

 

Kanada je vrlo nova u svijetu legalne marihuane, a hoće li se marketinške taktike koje plešu na rubu zakona isplatiti, ostaje za vidjeti.