Krivi potez?

Googleov novi Chrome razljutio stručnjake: 'Još lakše će nas bombardirati reklamama'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.1.2019. u 14:49

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.1.2019. u 14:49

Sundar Pichai, senior vice president of Google Chrome, speaks during Google I/O Conference at Moscone Center in San Francisco, California June 28, 2012. REUTERS/Stephen Lam (UNITED STATES - Tags: BUSINESS SCIENCE TECHNOLOGY) - GM1E86T0DNQ01
Stephen Lam / REUTERS

Sundar Pichai, viši potpredsjednik Google Chromea

Googleova najava o nadogradnji najpopularnijeg internet preglednika izazvala je lavinu kritika. Naime, ovaj tehnološki gigant sa svojom novom verzijom Chromea mogao bi u potpunosti 'uništiti' ad-blockere. Tako bi ovom odlukom uskoro u povijest mogle otići omiljene ekstenzije za blokiranje reklama poput uBlock Origina i Umatrixa, piše BBC.

I dok iz Googlea poručuju kako ovim promjenama žele pojednostaviti izradu vanjskih, ali i vlastitih dodataka, te sigurnost korisnika i developera podići na veću razinu, stručnjaci tvrde kako će ova promjena samo dovesti do lakšeg bombardiranja čitatelja reklamama.

- Ovo defacto znači da Google želi uništiti ad-blocker, a samim tim i zaštitu kakvu poznajemo. Ovim potezom korisnici bi mogli ostati bez jedine obarane od slobodne konzumacije sadržaja – poručili su iz Ghosterya, tvrtke koja stoji iza jedne ad-blocker ekstenzije.

Kako navodi CNet, ove promjene ne bi zahvatile samo Chrome već i brojne druge preglednike kao što su Microsoftov Edge, Vivaldi, Opera, Brave jer se baziraju na istom sustavu, dok bi Mozilla Firefox i Apple Safari mogli i dalje ostati nepromijenjeni.

- Ove promjene još su uvijek u početnoj fazi i podložne su promjenama. Nije nam u interesu u potpunosti uništiti ekstenzije – Devlin Cronin, softverski inženjer Googlea.

Inače, ad-blockeri su vrsta ekstenzija, odnosno nadogradnje za internet preglednike, koji kako i njihovo ime govori, blokiraju komercijalne poruke, odnosno reklame koje se nalaze na stranicama koje korisnik posjećuje.