"Plaćeno istraživanje"

Facebook tinejdžerima plaća 130 kn mjesečno da koriste aplikaciju putem koje ih špijunira

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

30.1.2019. u 14:31

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

30.1.2019. u 14:31

Leah Millis / Dado Ruvić / Reuters

Mark Zuckerberg

Facebook plaća tinejdžerima 20 dolara mjesečno kako bi dobio potpuni pristup njihovim mobitelima, piše The Verge.

U posljednje tri godine najveća društvena mreža vodi "Projekt Atlas" putem kojeg regrutira honorarce između 13 i 25 godina koji su voljni na svojim mobitelima instalirati aplikaciju Facebook Research koja prati svu njihovu aktivnost za nešto manje od 130 kuna mjesečno.

Same korisnike aplikacije Facebook traži putem nešto popularnijih društvenih mreža među tinejdžerima, Instagramu i Snapchatu. Ondje je kompanija tražila korisnike između 13 i 17 godina za “plaćeno istraživanje o društvenim mrežama”, pisalo je u oglasu. Uz to, pri prijavi nigdje nije bilo navedeno da tzv. istraživanje provodi Facebook.

Research aplikacija zahtjeva da njeni korisnici instaliraju prilagođenu potvrdu koja Facebooku pruža mogućnost da vidi korisnikove privatne poruke, emailove, pretraživanja na internetu, aplikacije koje koristi i sve ostale podatke korisnika te svu aktivnost koju obavljaju na svojim mobitelima. Uz to, kompanija je zatražila od korisnika aplikacije da slikaju i pošalju svoju povijest naručivanja na Amazonu.

Dodatno, prikupljeni su se podaci pokazali veoma vrijednima za Facebook pri identificiranju potencijalne konkurencije koju je, kako bi spriječio njihovo širenje i popularnost, kompanija kupila ili jednostavno kopirala njihove prednosti.

Ranije je te podatke kompanija prikupljala putem aplikacije Onavo Protect, no nakon što se Apple prošlog ljeta požalio da aplikacija krši pravila privatnosti App Storea, Onavo je uklonjen iz Appleove trgovine za aplikacije. Budući da Facebook nije htio prestati prikupljati podatke s korisnikovih mobitela, program se nastavio pod novim imenom koje Apple (još uvijek) nije zabranio.

- Poput mnogih drugih kompanija pozivamo ljude da sudjeluju u istraživanju koje nam pomaže pri identifikaciji problema i usavršavanju naše platforme. Budući da to istraživanje ima za cilj bolje shvaćanje kako ljudi koriste svoje mobilne uređaje, ne planiramo ga prekinuti - objasnili su iz Facebooka.