Talijani se protive

Brza željeznica duga 270 km koja bi povezivala Italiju i Francusku ipak se neće izgraditi?

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.2.2019. u 16:29

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.2.2019. u 16:29

February 1, 2019 - Turin, ITALY, Italy - Matteo Salvini, Deputy Prime Minister of Italy and Minister of the Interior, visits part of the new high-speed TAV rail line in the construction site of the main tunnel near Chiomonte, on Febuary 1, 2019. Matteo Salvini is a supporter of the project differently from others 5stars ministers. This create many troubles in the difficult equilibrium of the government which now rules Italy., Image: 411633154, License: Rights-managed, Restrictions: * France Rights OUT *, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - News
Profimedia, Zuma Press - News

Prizor s gradilišta TAV-a

Analiza troškova i koristi od 26 milijarda eura vrijedne brze željezničke linije koja bi povezivala Italiju s Francuskom imat će jasno negativu ocjenu, piše u nedjelju nekoliko talijanskih listova.

Planiranoj izgradnji 270 km duge brze željezničke linije koja bi povezala Torino s Lyonom protive se članovi talijanskoga Pokreta pet zvijezda, a za početak izgradnje zalaže se njihov koalicijski partner Liga.

Analiza će upozoriti na to da projekt ne bi trebalo privoditi kraju, pišu Repubblica, Corriere della Sera, Il Sole 24Ore i Messaggero, pozivajući se na izvore iz ministarstva prometa koje je odbilo komentirati novinske napise.

Talijanski ministar prometa Danilo Toninelli, član Pokreta 5 zvijezda, osnovao je povjerenstvo za provedbu analize troškova i koristi, a druga grupa zakonodavaca proučava zakonske implikacije koje bi imala Italija u slučaju povlačenja iz dogovora.

Tonineli je kazao da će Italija odluku o završetku TAV-a donijeti do kraja svibnja.

U Pokretu pet zvijezda izgradnju TAV-a smatraju velikim rasipanjem novca te misle da bi se on mogao iskoristiti puno bolje, primjerice u poticanje izgradnje trošne infrastrukture drugdje u zemlji.

Članovi Lige, čije je glasačko tijelo većinom u sjevernome dijelu zemlje, smatra da će izgradnja TAV-a omogućiti otvaranje novih poslova te smanjiti zagađenje i gužve na cestama. Smatraju da ne bi bilo mudro povući se iz projekta koji je već u tijeku.

Troškovi izgradnje TAV-a podijelile bi Italija, Francuska i EU.

Taj "željeznički autoput" trebao bi biti pušten u promet 2028-2029 te obustaviti cestovni promet najmanje milijun kamiona godišnje.

Projekt izgradnje brze željezničke pruge Lyon-Torino, čiji je središnji element tunel dugačak 57,5 km, a trebao bi prolaziti talijanskim i francuskim Alpama, kamen je spoticanja od samog početka.

Osobito su protiv njega pripadnici udruga za zaštitu okoliša i ekolozi s obiju strana Alpa koji ga osporavaju i smatraju prekomjernim u odnosu na promet.