Korisni alat

Znate li da svoj problem s trgovcem možete riješiti putem online platforme?

Prema dostupnim podacima, Hrvati ORS platformu vrlo rijetko koriste
Ilustracija
 Profimedia, Tetra Images

Malo je poznato, ali hrvatski potrošači, baš kao i svi europski, prigovore protiv trgovaca od kojih su proizvode kupili putem interneta, od veljače 2016. godine jednostavno i brzo mogu rješavati putem internetske platforme ORS (online dispute resolution platform) Europske komisije.

Platforma je zamišljena poprilično user friendly: smatrate li da ste u procesu neke online kupovine bili oštećeni, sustav vam omogućava da putem online platforme prijavite svoj problem te “uploadate” svu dokaznu dokumentaciju, a ovisno o tome u kojoj je državi registriran trgovac, tamošnja će tijela, prijavljena u sustav kao ispomoć u rješavanju internetskih sporova, pokušati pomoći da ostvarite svoja potrošačka prava.

Podaci Ministarstva gospodarstva, međutim, pokazuju kako Hrvati platformu rijetko koriste: tijekom 2017. godine, naime, potrošači iz Hrvatske putem platforme su podnijeli sve skupa 309 prijava vezanih uz kupovinu putem interneta na trgovce na području Europske unije, Islanda i Norveške dok su 140 pritužbi podnijeli potrošači s područja Europske unije, Islanda i Norveške na trgovce unutar Republike Hrvatske.

Što se tiče vrsta pritužbi, Hrvati su se putem platforme najčešće javljali zbog pitanja prava putnika u zračnom prijevozu, kupovine obuće i odjeće, elektroničkih proizvoda te proizvoda informacijske i komunikacijske tehnologije.

Stvar teče na sljedeći način: potrošač je prvo dužan pokušati prigovor riješiti direktno s trgovcem, a ne pođe li mu to za rukom, pritužbu podnosi putem platforme te u dogovoru s trgovcem odabire tijelo koje će pokušati riješiti njegov potrošački spor.

Tijela koja su u našoj zemlji zadužena za rješavanje sporova su redom Sud časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Centar za mirenje pri HGK, Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje, Profi Test d.o.o. Centar za mirenje “Medijator” i Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje.

Koliko se platforma rijetko koristi pokazuje podatak da Centar za mirenje HGK od uvođenja ove usluge - nije zaprimio niti jedan jedini internetski prijedlog za mirenje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 01:48