Monopol na tržištu

Vlasnik popularnog brenda kažnjen sa 6,2 milijuna eura zbog ograničavanje prodaje

Sanrio je u istrazi surađivao u većoj mjeri nego što je zakonski propisano pa mu je odobreno 40-postotno smanjenje kazne
 Carlo Allegri / REUTERS

Vlasnik poznatog brenda Hello Kitty kažnjen je sa 6,2 milijuna eura zbog ograničavanja prekogranične prodaje proizvoda s likom popularne crtane bijele mačke s mašnom.

Europska komisija (EK) kaznila je kompaniju Sanrio jer je 11 godina trgovcima branila prodaju njihovih licenciranih proizvoda u drugim europskim zemljama i time je podijelila jedinstveno europsko tržište. Kako je priopćila EK, riječ je o proizvodima s likom Hello Kitty, ali i drugih likova u vlasništvu te japanske tvrtke. Ipak, budući da je Sanrio u istrazi surađivao u većoj mjeri nego što je zakonski propisano, Komisija mu je odobrila čak 40-postotno smanjenje kazne.

- Današnjom odlukom potvrđuje se da se trgovcima koji prodaju licencirane proizvode ne smije braniti prodaja tih proizvoda u drugoj zemlji. Time se potrošačima ograničava izbor i potencijalno povećavaju cijene, zbog čega je takvo postupanje protivno pravilima EU-a o zabrani monopola – objasnila je Margrethe Vestager, povjerenica za politiku tržišnog natjecanja.

- Bez obzira na to kupuju li šalicu s likom Hello Kitty ili igračku Chococat, potrošači sada mogu u potpunosti iskoristiti jednu od najvažnijih prednosti jedinstvenog tržišta: mogućnost kupnje najpovoljnije proizvoda ma gdje se u Europi nalazio - dodala je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 09:29