Loš početak godine

Uber prvo tromjesečje zaključio s milijardu dolara gubitka

AUTOR:

OBJAVLJENO:

31.5.2019. u 13:29

AUTOR:

OBJAVLJENO:

31.5.2019. u 13:29

Uber Technologies Inc. CEO Dara Khosrowshahi stands outside the New York Stock Exchange (NYSE) ahead of the company's IPO in New York, U.S., May 10, 2019. REUTERS/Andrew Kelly TPX IMAGES OF THE DAY
Andrew Kelly / REUTERS

Dara Khosrowshahi, izvršni direktor Ubera

Uber Technologies izvijestio je da je prvo tromjesečje zaključio s neto gubitkom od milijardu dolara pod utjecajem velikih ulaganja u isporuku hrane i prijevoz tereta i većih troškova za poticaje vozačima.

U posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju kompanija je zabilježila neto gubitak od 887 milijuna dolara. U prvom tromjesečju 2018. poslovali su s neto dobiti od 3,75 milijardi dolara zahvaljujući prodaji dijela poslovanja.

Prihodi su im u prvom ovogodišnjem tromjesečju poskočili 20 posto u odnosi na isto prošlogodišnje razdoblje i iznosili su 3,1 milijardu dolara Troškovi su im porasli 35 posto, ponajprije zbog pripreme inicijalne javne ponude dionica početkom svibnja. U međuvremenu je cijena Uberove dionice pala više od 10 posto u odnosu na 45 dolara određenih na IPO-u.

Bruto rezervacije, mjera ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i drugih troškova, porasle su na godišnjoj razini za 34 posto, na 14,6 milijardi dolara. U odnosu na prethodno tromjesečje uvećane su samo 3,4 posto, što pokazuje poteškoće pri regrutiranju novih vozača na zasićenom tržištu. Broj korisnika usluga aktivnih u razdoblju od jednog mjeseca porastao je za 33 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, dosegnuvši na kraju ožujka 93 milijuna.

Poticaji vozačima više su nego udvostručeni u odnosu na godinu ranije, nadmašujući rast prihoda zbog ulaganja u širenje usluga dostave hrane Uber Eats. U tom su dijelu poslovanja poticaji za vozače utrostručeni, na 291 milijun dolara. Prihodi su u tom dijelu Uberova poslovanja porasli 89 posto.

"Godina 2019. bit će godina ulaganja", najavio je izvršni direktor Dara Khosrowshahi.

Napominje da su im na zrelom američkom tržištu dva ključna alata za poslovni rast širenje usluga u predgrađa i generacijski val, iskazan u nezainteresiranosti takozvanih milenijalaca za vlasništvo nad automobilima.

Uprava će tek morati uvjeriti investitore da može ostvariti pozitivne poslovne rezultate, ponajprije s obzirom na snažno oslanjanje na poticaje vozačima i na konkurenciju u svim dijelovima poslovanja, od temeljne djelatnosti prijevoza na poziv do dostave tereta, napominje Reuters.