Shopping groznica

U svega 68 sekundi potrošači su u Kini na 'Dan samaca' potrošili milijardu dolara

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.11.2019. u 12:13

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.11.2019. u 12:13

Employees sort parcels and boxes at a logistics centre of a postal service a day ahead of the Singles' Day online shopping festival in Nanjing, Jiangsu province, China November 10, 2019. Picture taken November 10, 2019. REUTERS/Stringer ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. CHINA OUT.
REUTERS

Ilustracija, trgovačko skladište uoči 'Dana samaca'

Kineski potrošači potrošili su u ponedjeljak milijarde dolara već u prvim satima „Dana samaca”, najvećeg šoping događaja u svijetu, na čijem je otvaranju nastupila američka pop zvijezda Taylor Swift.

Iz internetskog diva Alibabe izvijestili su da je prva milijarda dolara potrošena na njihovoj platformi u roku od 68 sekundi. Ukupan iznos transakcija od 100 milijardi juana (14,3 milijarde dolara) dosegnut je na Alibabinoj platformi Alipay u nešto više od sat vremena, 43 minute ranije nego prošle godine. Alibaba je obilježio početak kupovine glamuroznim koncertom u Šangaju na kojem je nastupila dobitnica Grammyja Taylor Swift.

"Dan samaca" organizira se već 11 godina, a na meti je kupaca u lovu na popuste šaroliki popis proizvoda – od elektronike do odjeće.

Događaj je na glasu kao pouzdan pokazatelj potrošačkog raspoloženja u drugom najvećem svjetskom gospodarstvu. Kinesko gospodarstvo već neko vrijeme usporava pod utjecajem trgovinskog rata sa SAD-om ali maloprodaja i dalje odolijeva teškoćama.

U.S. singer Taylor Swift performs at a show to mark Alibaba's 11.11 Singles' Day global shopping festival in Shanghai, China November 10, 2019. Picture taken November 10, 2019. REUTERS/Stringer ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. CHINA OUT.
REUTERS

Koncert Taylor Swift

 

'Dan samaca', nazvan i 11.11. po datumu na koji se održava, prvobitno je zamišljen kao neslužbeni dan neoženjenih odnosno neudatih Kineskinja i Kineza.

Prije deset godina u Alibabi su došli na ideju da ga iskoriste kao priliku za promociju kupovanja, nešto nalik američkom „crnom petku” koji se održava krajem studenog. Njihovu su ideju prihvatile i druge internetske platforme i trgovci.

Ideja da se zaradi na sklonosti kineskih potrošača internetskoj trgovini i plaćanju pametnim telefonima pokazala se vrlo unosnom i Alibaba redovito obara vlastite prodajne rekorde. Prošle je godine u 24 sata prodano robe u vrijednosti 30,7 milijardi dolara, što je bio rekordni iznos za Alibabu, ali je rast bio nešto sporiji nego prethodnih godina.

Iz kineskog su internetskog diva početkom studenog izvijestili da su treći kvartal zaključili s visokim prihodima, iako je njihov rast usporio na 40 posto, s prošlogodišnjih 54 posto.

Tagovi