Usporedba ponude

Pregled domaćih teleoperatera: Prednosti i mane prepaid i postpaid mobilnih tarifa

Istražili smo koje su najpopularnije tarife, što se najviše isplati i koje opcije korisnici najčešće odabiru
Ilustracija mobilne tarife
 Sutterstock

Najveća dilema svakog vlasnika mobitela je ona koju tarifu izabrati – tarifu na bonove (prepaid) ili na pretplatu (postpaid). Teleoperateri u Hrvatskoj nude pregršt mogućnosti i za jedne i za druge, no vrlo je teško odabrati pravu tarifu. Istražili smo koje su najpopularnije tarife, što se najviše isplati i koje opcije korisnici najčešće odabiru.

Nekoliko provedenih istraživanja teleoperatera pokazuju kako stariji korisnici više odabiru pretplatničke tarife, dok su mlađi okrenuti kupovini bonova. U razgovoru s kolegama i prijateljima možete čuti da je takva teza donekle točna, no zadnjih godina situacija se malo promijenila. Jako je puno korisnika koji su nakon godina zasnivanja pretplatničkih ugovora odlučili prijeći na bonove.

No, unatoč tome, dvije vodeće telekomunikacijske kompanije u Hrvatskoj ističu kako su u prošloj godini zabilježile rast pretplatničkih ugovora.

- Na kraju 2017. godine broj postpaid korisnika bio je 1,260 milijuna, dok je broj prepaid korisnika bio 985 tisuća. Broj prepaid korisnika smanjio se za 8.4 posto u usporedbi s 2016. kada ih je bilo 1,075 milijuna. Broj postpaid korisnika je u istom razdoblju povećan za 8.7 posto (2016. godina - 1,159 milijuna) – rekli su nam iz Hrvatskog Telekoma.

Hrvatski Telekom nudi četiri opcije pretplatničkog ugovora i nekoliko tarifa na bonove, uključujući i dugogodišnju Simpa tarifu. Vipnet nudi tri opcije pretplatničkih tarifa, S, M i L te također nekoliko opcija za bonove, no i oni nam odgovaraju da su povećali svoju pretplatničku bazu.

- Vipnet je u 2017. godini zabilježio snažan porast pretplatničke baze koja je povećana za 14 posto, dok je u prepaidu broj korisnika smanjen za 7.5 posto. Sveukupno, Vipnet je u 2017. godini ostvario odličan rezultat u mobilnom segmentu s porastom ukupnog broja korisnika u mobilnoj mreži za 3.1 posto na čak 1.77 milijuna. Unatoč padu ukupnog mobilnog tržišta u prošloj godini, Vipnet je svoj tržišni udio povećao za 0,63 posto – kažu iz Vipnet-a koji također nudi tri vrste pretplatničkih tarifa, a nedavno su predstavili i nove tarife na bonove.

Na hrvatskom tržištu dobro je pozicioniran i Tele2 koji također nudi nekoliko varijanti postpaid i prepaid mobilnih tarifa, a tu su još i sve popularniji Tomato i Bonbon.

Sutterstock
Ilustracija mobitel

U moru opcija teško je odabrati najbolju tarifu za sebe. Kako bi se osigurali da svoje usluge nećete preplatiti ili da vam na sredini mjeseca neće nedostajati još nekoliko potrebnih minuta za razgovor možete napraviti jednostavnu računicu. Računicu koliko zapravo trošite. Do tog podatka možete vrlo jednostavno doći bez obzira imate li potpisan pretplatnički ugovor ili kupujete bonove.

Na računu pretplatnika jasno piše koliko je korisnik imao poziva, SMS-ova i koliko je mobilnih podataka potrošio te se podaci mogu vrlo lako može zbrojiti. Ako primjerice, na računu piše da ste imali 165 SMS-ova te 105 poziva te ste potrošili 4,5 GB prometa, a iznos tarife je 160 kuna u koju je uključeno 1000 minuta i SMS-ova te 3 GB prometa, tarifa je potpuno promašena.

Korisnik u tarifi plaća minute i SMS-ove koje nikada ne iskoristi, a svaki mjesec mu nedostaje mobilnih podataka te mora nadoplatiti dodatne gigabajte. Promjena na neku nižu pretplatničku tarifu ovog korisnika ne bi spasila jer bi opet plaćao više nego što zaista troši. Tu se onda pokazuje da je bolja opcija uzeti tarifu na bonove koja ima veći broj gigabajta, a manji broj poziva, a koja je skoro duplo jeftinija.

S druge strane, tarifa na bonove nije za one koji žele biti komotni i ne provjeravaju stanje svog računa jer se vrlo često korisnicima bonova dogodi da zaborave nadoplatiti bon ili nemaju naviku provjeravati svoju potrošnju. Što se tiče samih uvjeta tarifa na bonove, oni su danas stvarno široki i svaki korisnik će zasigurno naći ono što odgovara njegovoj potrošnji – bilo da raspoređuje jedinice prema vlastitoj potrošnji, prenosi neiskorišteno u sljedeći mjesec ili pak ima tarifu samo za surfanje.

No, ono što treba uzeti u obzir kod odabira tarife na bonove jest ima li tarifa koju želite uspostavu poziva. Vrlo se često događa da su uvjeti tarife odlični, no ukoliko se uspostava poziva naplaćuje dogodit će se da vam bon 'iscuri' već za nekoliko dana. Uspostavu poziva izbjegavajte ako zovete često, a vaši telefonski pozivi su uglavnom kraći od minute.

Sutterstock
Ilustracija mobilni internet

Također, prilikom odabira mobilne tarife zapitajte se treba li vam novi uređaj ili ne. Većina postpaid korisnika odabire pretplatnički ugovor zbog mogućnosti kupovine novog mobitela kojeg će otplaćivati na rate, a vrlo često se mobiteli mogu kupiti za samo nekoliko kuna. Troškovi za mobitel plaćaju se zajedno sa računom za potrošnju.

Danas sve tarife možete naći na internetu i vrlo ih je lako usporediti. Također, nazovite teleoperatera jer će vam vrlo vjerojatno ponuditi dodatne pogodnosti ukoliko pređete kod njih, a mnogi nude i bonus za stalne korisnike tako da uzmite to u obzir.

Prednosti i mane mobilnih tarifa

PREPAID:

Prednosti: ograničena potrošnja, mogućnost slaganja po vlastitim željama, plaćaš koliko trošiš, lakši prelazak na novu tarifu

Mane: lošija i skuplja ponuda mobitela, kontinuirano praćenje potrošnje

POSTPAID:

Prednosti: nema zbrajanja troškova, jeftiniji i bolji mobiteli, bonusi

Mane: mogućnost prekoraćenja, plaćanje penala prilikom raskida ugovora

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 03:08