Tržište vozila

Ovog lipnja u EU prodano 130 tisuća automobila manje nego lani u istome mjesecu

AUTOR:

OBJAVLJENO:

18.7.2019. u 13:45

AUTOR:

OBJAVLJENO:

18.7.2019. u 13:45

Damir Krajač / Hanza Media

Ilustracija

Prema jučer objavljenim statistikama, prodaja novih automobila u EU pala je u lipnju pomalo zastrašujućih 7,9 posto, ali se značajan dio tog pada ipak može objasniti manjim brojem dana prodaje.

Ukupno je u lipnju registrirano 1,49 milijuna novih automobila ili oko 130 tisuća manje nego u istome mjesecu prošle godine. Posebno bolan pad među proizvođačima doživjeli su Nissan s poprilično zastarjelom linijom vozila (-25,6 posto) i Volvo (-21,9 posto). Nisu se puno bolje osjećali ni u Hondi koja je zabilježila pad prodaje od također velikih -19,4 posto. Dvoznamenkaste postotne padove zabilježili su još u Fiat Chrysleru (-13,4 posto), VW Grupi (-9,5 posto) i PSA Grupi (-8 posto).

Gledajući cijelo polugodište, može se reći da će Europa drugi put zabilježiti pad. U prvom ovogodišnjem polugodištu on iznosi -3,1 posto.

Od europskih tržišta, najteže je stanje prodaje u prvih pola godine bilo u Švedskoj gdje je zabilježen pad od -25,6 posto, a veselo nije bilo ni u Finskoj (pad od -13,4 posto) i na Cipru (-14 posto). Jako zadovoljni jedino su bili trgovci automobilima u Litvi (+47,1 posto) i Rumunjskoj (+19,2 posto).

<script id="infogram_0_210b1ba0-96b7-4f75-9fdc-e868a35109c4" title="auti" src="https://e.infogram.com/js/dist/embed.js?mwy" type="text/javascript"></script>

 

U Hrvatskoj je zabilježen skromni pad od -0,2 posto u polugodištu te -4 posto u lipnju. Nominalno gledajući, najviše su europskom padu prodaje pridonijeli podbačaji u Velikoj Britaniji (oko 44 tisuće vozila manje), Španjolskoj (42 tisuće) te Švedskoj (pad o 57 tisuća vozila).

Analitičari zaključuju kako ne bi bilo dobro da ovaj pad znači trajniju silaznu putanju cijele autoindustrije koja se ionako nalazi u vrlo osjetljivom trenutku investiranja u prelazak na električna i autonomna vozila te je u vrlo osjetljivoj fazi investicijskog ciklusa.

Prema novim projekcijama Njemačkog centra za automobilska istraživanja, 2019. godina bi mogla biti najteža godina za globalnu autoindustriju od financijske krize 2008. godine. Ukupni pad prodaje mogao bi iznositi više od 4 milijuna vozila. Globalno, padu značajno pridonose novi tarifni ratovi kao i značajni podbačaj kineske potražnje.