Sivi biznis

Ogromna potražnja za popularnim tinejdžerskim brendom otvorila cijelo tržište preprodaje

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

21.8.2018. u 17:10

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

21.8.2018. u 17:10

New York, NY - Dozens of people line up outside of the Supreme store in SoHo ahead of a new release.
Pictured: Supreme Store crowd
*UK Clients - Pictures Containing Children
Please Pixelate Face Prior To Publication*, Image: 382809773, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, AKM-GSI
Profimedia, AKM-GSI

Gužva ispred Supreme dućana u New Yorku

Supreme, skejterski brend koji je zaludio tinejdžere svijeta, pa tako i Hrvatske, toliko je popularan da je postao izvor prihoda za mnoštvo lukavih kupaca, piše Business Insider.

Nakon što je donedavno slabo poznata marka skejterske opreme postala sedmi najpopularniji brend odjeće, obuće i modnih dodataka među generacijom Z (oni rođeni oko 2000. godine), s procijenjenom vrijednošću od milijarde dolara, otvorilo se cijelo tržište za preprodaju njihovih proizvoda zbog izrazito velike potražnje.

Business Insider piše da fanovi preprodajom Supreme proizvoda na eBayu mogu zaraditi i do tisuću dolara (6500 kuna) mjesečno.

Supreme svoje proizvode prodaje online tzv. “sezonskim izbacivanjem”, jednom tjedno, obično četvrtkom, od kolovoza do prosinca. Proizvodi, pričaju fanovi, “planu” u sekundi pa preprodavači moraju biti jako dobro pripremljeni.

- Za vrijeme sezone neprestano istražujem, kupujem i prodajem. I tako sve dok sezona ne završi – ispričao je Jake Morell (21), obožavatelj Suprema za BI. On u prosjeku preprodajom zaradi 600 dolara mjesečno.

Brend stariji od kupaca

Budući da Supreme, inače brend koji je 1994. godine osnovao James Jebbia, proizvodi odjeću, obuću, torbice, ruksake, kape, skejtbord daske, naočale, preprodavači moraju dobro istražiti koji se proizvodi fanovima sviđaju, a koji ne i koji je to proizvod koji bi morao imati najbolju preprodajnu cijenu.

Primjerice, majica s likom Madonne na Supremeu prodavala se za 48 dolara (300 kuna), a na eBayu je dosegla cijenu veću od 250 dolara (1600 kuna). Isto je i sa Supreme Zippo upaljačem koji je kupljen za 60 dolara (390 kuna) i prodan za 150 dolara (1000 kuna). No ima i promašaja. Prema riječima Jakea Morella njegova je najveća greška kupovina kajaka. Kupljen za 480 dolara (3100 kuna), Morell je računao prodati ga za 1000 dolara, ali potražnja je bila slaba i na kraju je bio prisiljen prodati ga ispod cijene, za 470 dolara.

Provjerom domaćih oglasnika vidljivo je da na globalni trend nisu ostali imuni ni Hrvati. Naime, na jednom našem oglasniku bijele tenisice Supreme x Nike Air Force prodaju se za čak 2100 kuna, a Supreme majica s kapuljačom za 1500 kuna.

Softver za kupovinu

Zbog velike potražnje u kupovini je važna i brzina. Neka se Supreme oprema prodaje takvom brzinom da već u nekoliko minuta od kupovine završi na eBayu.

- Htio sam kupiti jaknu i na web stranicu Supremea sam došao taman kada se prodaja otvarala, u 11 sati. Dok se stranica učitala, jakna je već bila prodana – ispričao je Christopher Young, također mladić koji se bavi preprodajom.

Ohrabrilo je to teorije da neki kupci koriste “botove” za kupovinu. Softver koji automatski pretražuje ciljane proizvode, po najpovoljnijoj cijeni i odmah ih kupuje. Mnogi kupci s planom preprodaje potroše i do 150 dolara na programe koji će u sekundi kupiti traženi proizvod. Supreme navodno sankcionira takvu kupovinu blokiranjem IP adrese i adrese za dostavu, no ne osobito uspješno, piše Business Insider.