Bizarni trend

Novi trend u kupovini: Kupci kupuju odjeću za Instagram, a potom ju vraćaju u dućan

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

15.8.2018. u 12:50

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

15.8.2018. u 12:50

, Image: 295914262, License: Royalty-free, Restrictions: Specifically, you may not use the Images in ways or contexts that might reasonably be construed as pornographic, defamatory, libellous or otherwise unlawful;
Specifically, you may not use images depicting any model in any unduly controversial or unflattering context, unless accompanied with a statement indicating that the person is a model and the images are being used for illustrative purposes only., Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Cultura RF
Profimedia, Cultura RF

Politika 'kupi, obuci jednom pa vrati' postoji već nekoliko godina pogotovo kada je riječ o robi za posebne prigode, no u današnje digitalno doba, taj neobični trend dosegnuo je jednu potpuno novu razinu. Naime, danas 'lukavi' kupci odjeću kupuju isključivo za stvaranje savršenih fotografija na Instagramu i ostalim društvenim mrežama, a potom istu vraćaju u dućan, piše Quartz.

Vraćanje kupljene robe koja vam ne odgovara samo po sebi nije ništa neobično, no kada svaku kupljenu robu obučete samo jednom i potom ju vratite u dućan, a takav način kupnje postane vaš modus operandi, tada cijela priča postaje itekako bizarna.

U istraživanju kreditne kompanije Barclaycard, koje je provedeno na području Velike Britanije na uzorku od 2 000 ljudi, svaki deseti kupac priznao je da povremeno kupuje robu za potrebe kreiranja 'dnevnog outfita' na osobnom profilu društvene mreže, a nakon odrađenog 'Photo sessiona' istu vraća u dućan. Istraživačka skupina Barclaycarda ustanovila je da su ovoj navici skloniji kupci u dobi od 35 do 44 godine, a što je još bizarnije, ovakav način kupovine više prakticiraju muškarci.

Na razvoj ovog trenda, uvelike je utjecala sve veća raširenost internetskih trgovina i porast kupnje putem interneta gdje ljudi nemaju mogućnosti isprobavanja odjeće prije kupnje, već odabrani komad isprobavaju kod kuće, a ako im ne odgovara vraćaju ga natrag i njega dobiju povrat novca. Također, svoj doprinos dala je i ljudska opsesija dijeljena privatnog života na društvene mreže, gdje su često izloženi kritikama ili pohvalama svojih virtualnih prijatelja te se zbog toga izbjegavaju objavljivanje fotografija na kojima imaju isti odjevni predmet.

Zanimljivo je da zbog sve veće popularnosti društvenih mreža i 'virtualnog života' danas već postoji nekoliko brendova koji su se specijalizirali za tzv. Instagram kupce. I dok je kok se kod nas isključivo iznajmljuju vjenčanice, vani kupci sve i više unajmljuju robu za potrebe Instagrama. Najpoznatiji brendovi među njima Fashion Nova i Rent the Runway koji su se specijalizirali za iznajmljivanje dizajnerske odjeće upravo za ovakve potrebe.