Istraga Europske komisije

Nike kažnjen s 12,5 mil. € zbog ograničavanja prodaje brendirane opreme nogometnih klubova

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

25.3.2019. u 16:54

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

25.3.2019. u 16:54

Moskva, Rusija, 150718.
Stadion Luznjiki.
FIFA Worl cup Russia 2018.
Nogometna utakmica finala svjetskog prvenstva Rusija 2018, Francuska - Hrvatska.
Na fotografiji: Mario Mandzukic.
Foto: Tom Dubravec/ CROPIX
Tom Dubravec / Hanza Media

Mario Mandžukić

Europska komisija kaznila je Nike s 12,5 milijuna eura zbog ograničavanja prodaje nogometne sportske opreme nekih od najpoznatijih europskih klubova. Ilegalna je praksa američke kompanije povezana uz licencirane proizvode FC Barcelone, Manchester Uniteda, Juventusa, Inter Milana, AS Rome te Francuske nogometne federacije na kojima se ne nalazi Nikeov logo, piše CNBC, a trajala je čak 13 godina, između 2004. i 2017.

Komisija je istragu pokrenula 2017. zbog sumnje da proizvođač sportske odjeće i opreme krši propise o zaštiti tržišnog natjecanja. Preciznije, htjelo se utvrditi je li Nike trgovcima na jedinstvenom tržištu Europske unije ograničio prodaju licencirane sportske opreme, poput kapa s brendom FC Barcelone, što se pokazalo istinitim. Ugovori američke kompanije sadržavali su klauzulu koja je proizvođačima navedenih brendiranih proizvoda branila njihovu prodaju van granica država u kojima su artikli proizvedeni. Uz to, predstavnici kompanije prijetili su prekidom ugovora u slučaju nepoštivanja tih klauzula.

- Nikeova je praksa onemogućila nogometnim fanovima u drugim zemljama priliku da kupe brendirane proizvode momčadi za koje navijaju, kao što su šalice, torbe, posteljine, pisaći pribor ili igračke - izjavila je Margrethe Vestager, povjerenica EU-a za tržišno natjecanje, dodavši da je navedeno rezultiralo suženim izborom i višim cijenama, što je prema propisima o tržišnom natjecanju u EU protuzakonito.

Ipak, budući da je Nike surađivao tijekom istrage, kompanija je dobila čak 40 posto nižu kaznu, navodi BBC.

- Nike je surađivao s Komisijom van svoje pravne obveze čime smo dobili informacije kojima smo uspjeli proširiti istragu na brendirane proizvode klubova za koje nismo mislili da su uključeni - pojasnili su iz Europske komisije.