Velika škrtica

Ne daju vam vodu iz slavine u hotelu? Zakon je na strani hotelijera, smiju vas odbiti

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.7.2018. u 11:37

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.7.2018. u 11:37

, Image: 277884757, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

Zanimljiva rasprava posljednjih se dana razvila na društvenim mrežama na kojima je bloger i začetnik cyber revolucije u školama Nenad Bakić prepričao jedno svoje iskustvo u domaćem hotelskom lancu na Jadranu.

Odsjeo je u neimenovanom hotelu pa nakon što je prve večeri u hotelskom restoranu dvije boce flaširane vode platio sve skupa 64 kune, konobara je drugu večer zamolio da mu posluži vodu iz slavine.

“Ne, morate piti flaširanu vodu”, poručio mu je konobar, zbog čega se Bakić zapitao nije li se hrvatski turizam već pomalo pretvorio u pohlepu.

Bakićev slučaj ovdje nikako nije usamljen - slične priče stižu iz jednog neimenovanog hotela u Istri gdje je gostima također odbijeno posluživanje vode iz slavine, a na Bakićev se slučaj, u komentarima ispod njegova posta, potom nadovezalo na desetke istih primjera.

Javilo se i mnoštvo onih koji tvrde da je ova praksa u ugostiteljskim objektima nelegalna pa smo odlučili provjeriti u nadležnom Ministarstvu turizma.

Na žalost domaćih i stranih potrošača, ugostitelji, čini se, imaju apsolutno zakonsko pravo u svojim lokalima odbiti posluživati vodu iz slavine.

“Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti niti pravilnici doneseni za provedbu toga Zakona ne sadrže odredbe iz kojih bi proizlazila obveza ugostitelja usluživanja gostiju vodom iz vodovodne mreže jer se takva usluga i ne ističe u cjeniku ugostiteljskih usluga. Također, takva obveza nije propisana niti Posebnim uzancama u ugostiteljstvu, a koje su kodificirani poslovni običaji u ugostiteljstvu. Smatramo, međutim, da je usluživanje gosta vodom iz vodovodne mreže na njegov zahtjev dio poslovne etike ugostitelja koja je uobičajena u većini naših ugostiteljskih objekata”, poručuju iz Ministarstva turizma.

Većina domaćih hotelijera odbila je komentirati ovu praksu, osim iz koncerna Bluesun u vlasništvu Jake Andabaka.

“Flaširana voda nalazi se u ponudi u svim hotelima našeg lanca, no nije u svima u standardu izričitog posluživanja tijekom večere. Kao što je, uostalom, praksa i u većini hotela sa 4 i 5 zvjezdica u Hrvatskoj, tako i mi u našim hotelima iste kategorizacije poslužujemo flaširanu vodu te do sada nismo imali nikakvih pritužbi jer naši gosti takvu razinu usluge očekuju, a i zahtijevaju od nas. Naravno, ako naši gosti traže vodu iz slavine, ona im se i poslužuje”, poručuju iz Bluesuna.