Vrti se ogroman novac

Naši navijači nisu trošili previše u Rusiji, ali zato jesu dvije zemlje bez predstavnika

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

13.7.2018. u 18:14

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

13.7.2018. u 18:14

Moskva, Rusija, 110718.
FIFA World cup Russia 2018.
Navijaci hrvatske nogometne reprezentacije na Crvenom trgu uoci utakmice Hrvatska - Engleska u polufinalnu svjetskog nogometnog prvenstva FIFA World Cup Russia 2018
Foto: Tom Dubravec/ CROPIX
Tom Dubravec / CROPIX

Ilustracija

Iako su naši navijači poznati po tome da ne štede u pohodima na velika sportska natjecanja, naprotiv, Hrvatska nije među deset zemalja čiji su navijači trošili najviše na Svjetskom prvenstvu u Rusiji. Barem je tako pokazala analiza globalne kartičarske kuće Visa, službenog partnera FIFE za platni promet, o plaćanjima Visa karticama na utakmicama SP-a u Rusiji odigranima do 11.srpnja.

U ovom istraživanju Vise riječ je potrošnji na samim stadionima, što uključuje kupnju pića i hrane te tzv.Fun Fest robe. Najviše su koristeći Visu trošili Rusi (12 milijuna dolara), zatim slijede Amerikanci (tri milijuna) i Meksikanci, koji su 'ispeglali' transkacija u vrijednosti milijun i pol dolara. Prosječna transakcija karticom Vise na stadionima SP-a iznosila je 23 dolara.

Zanimljivo je da nisu samo gosti iz SAD-a obilato pohodili SP i trošili na ruskim stadionima iako se američka reprezentacija nije ni plasirala na prvenstvo. Među deset država čiji su građani najviše trošili na stadionima SP-a u Rusiji su i Kinezi (1,1 milijun dolara) čija reprezentacija također nije našla put do Rusije.

Od europskih država čije su reprezentacije sudjelovale na SP-u, među deset najvećih potrošača u analizi Vise su, uz domaćine, još samo Englezi. Latinska Amerika zastupljena je s čak četiri države među prvih deset - Brazil, Argentina, Kolumbija i Peru. Popis zatvara Australija, čiji su navijači potrošili 400 tisuća dolara.

- Podaci ističu povećanje korištenja inovativnih tehnologija plaćanja od strane korisnika. Čak 50 posto Visa transakcija na prodajnim mjestima turnira izvršeno beskontaktno, uključujući kartice, mobilne uređaje i nosive uređaje - navodi se u analizi Vise.

Kad su u pitanju pojedinačne utakmice, najveća potrošnja putem Vise zabilježena je na utakmici Rusija-Saudijska Arabija, kada je ukupna vrijednost transakcija iznosila 900 tisuća dolara. Pritom je u 69 posto slučajeva bila riječ o kupnji ruskih navijača. Druga utakmica Mondijala po veličini prometa Visa karticama je Rusija-Španjolska.

Prosječna kupnja Visa karticom na Mondijalu u Rusiji iznosila je 19 dolara. Rusi su, kao najčešći kupci, trošili prosječnih 18 dolara, dok je prosječna transakcija gostiju iz inozemstva bila 31 dolar.

Stadioni s najvećom potrošnjom korištenjem Vise bili su moskovski Lužnjiki (ukupna Visa potrošnja četiri milijuna dolara), Arene u Sankt-Peterburgu, Kazanu i u Samari te Olimpijski stadion u Sočiju. Od nabrojenih zdanja, Hrvatska je dosada po jednom igrala na Lužnjikima i u Sočiju. Nižnji Novgorod, u kojem je Hrvatska igrala dva puta, nije među prvih pet po potrošnji karticama Vise.

Karticama Vise moglo se plaćati na ukupno 3500 prodajnih mjesta i 1000 mobilnih koncesionara na stadionima Svjetskog prvenstva u Rusiji.