Poslovni rezultati

Najveći Uberov konkurent Lyft u prvom kvartalu ostvario gubitak veći od milijardu dolara

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

9.5.2019. u 13:09

AUTOR:

  • Iva Grubiša

OBJAVLJENO:

9.5.2019. u 13:09

Logan Green, co-founder and CEO of Lyft, leaves an event in New York, U.S., March 21, 2019. REUTERS/Shannon Stapleto
Shannon Stapleto / REUTERS

Logan Green, suosnivač Lyfta

Uberov najveći rival na američkom tržištu, kompanija za posredovanje u uslugama prijevoza Lyft objavila je gubitak od 1,14 milijardi dolara u prvom kvartalu ove godine, prenosi CNN.

Kao razlog navode troškove i kompenzacije vezane uz nedavni izlazak te tvrtke na burzu i njihove inicijalne javne ponude (IPO). Kada se ti troškovi obračunaju, neto gubitak Lyfta u prvom kvartalu iznosi 211,5 milijuna dolara, što je nešto manje od 234 milijuna koliko je iznosio njihov neto gubitak u istom razdoblju lani.

Međutim, prihode su skoro udvostručili. Naime, u prva tri mjeseca ove godine njihovi prihodi popeli su se na 776 milijuna dolara, što je rast od 95 posto u odnosu na godinu dana prije. Šef kompanijskih financija Brian Roberts, unatoč gubicima ističe da u Lyftu vide „put prema profitabilnosti”.

- Očekujemo da će 2019. biti godina kad će naši gubici doseći vrhunac - dodao je.

Inače, Lyftov „medeni mjesec” na Wall Streetu bio je vrlo kratkog vijeka. Nakon što se njihovim dionicama počelo trgovati 29. ožujka po početnoj cijeni od 72 dolara po dionici, već drugog dana trgovanja njihova je cijena pala i nastavila padati. Ovog utorka, prije objave poslovnih rezultata u prvom kvartalu, dionicom Lyfta trgovalo se po cijeni od šezdesetak dolara, dakle oko 15 posto ispod cifre na inicijalnoj javnoj ponudi.

- Nemojmo uljepšavati stvar, Lyftova dionica je katastrofa još od IPO-a - smatra Daniel Ives, analitičar u Wedbushu.

Neki su lošu izvedbu Lyfta na burzi shvatili i kao upozorenje za sve veću listu „jednoroga”, tehnoloških kompanija koje su krenule kao startupi i premašile vrijednost od milijarde dolara, a koji se uskoro planiraju iskušati na burzi. Ipak, Zoom i Pinterest dobro su prošli, a cijena njihovih dionica ostala je iznad prvotne ponuđene tijekom IPO-a.

Također, Uber, koji bi na njujoršku burzu trebao izaći ovaj tjedan, gubi i više od Lyfta. Ta je kompanija prijavila neto gubitak od 1,8 milijardi dolara prošle godine. Ipak, prema analizi CNN-a, još je prerano da se kompanije poput Lyfta i Ubera potpuno otpiše. Naime, neke tvrtke koje su na početku loše prolazile na burzi, uključujući i današnji gigant Facebook, kasnije su za investitore postale rudnici zlata.