Party za pamćenje

Na Ultri zaradili više nego ikada: Partijaneri potrošili 15 milijuna kuna više nego lani

AUTOR:

  • Ružica Mikačić

OBJAVLJENO:

18.7.2019. u 16:44

AUTOR:

  • Ružica Mikačić

OBJAVLJENO:

18.7.2019. u 16:44

Split, 130719.
Stadion Park mladezi.
Drugi dan Ultra Europe music festivala 2019.
Foto: Tom Dubravec / CROPIX
Tom Dubravec / CROPIX

Ultra Europe

Ako se i nakon proteklog turističkog tjedna u Splitu i širem okruženju od Trogira do Omiša te na otocima još netko iz turizma, usluga, trgovine, prijevoza i drugog bude žalio na zaradu, onda nam stvarno nema pomoći.

Jer, samo u danima Ultra Europe festivala, koji je u Splitu okupio oko 120 tisuća posjetitelja, zaradilo se više nego ikada prije, odnosno oko 14,8 milijuna kuna više nego lani, a dok se još zbrajaju učinci ovogodišnje zarade, treba reći da je lanjska brojka bila zaokružena na oko 40 milijuna eura. To više nije stvar dojma ili procjene, nego vrlo konkretnih podataka Porezne uprave Ministarstva financija.

Oni su u tri dana održavanja Ultre evidentirali rekordan broj izdanih fiskaliziranih računa s isto tako rekordnim iznosima u usporedbi s lanjskima.

Enormne cifre 

U svim djelatnostima u tri dana Ultre službeno je evidentiran promet veći od stotinu milijuna kuna, odnosno u pojedinim danima i do 25 posto više nego lani! Najveći dio toga naplaćen je u djelatnostima pružanja smještaja i usluga hrane i pića, a tome valja dodati promet trgovina, mjenjačnica, prijevoznih usluga, izleta, agencijskih usluga... Ne treba biti veliki znalac da bi se tim brojkama evidentiranog prometa i potrošnje dodalo barem još četvrtinu one neevidentirane u smještaju, uslugama, jelu i piću, izletima, taksi vožnjama i mnogočemu drugom za što neki gosti tih dana sigurno nisu dobili evidentirani račun. Sve u svemu, turistički poduzetnici i ugostitelji, ali i prijevoznici, trgovci, bankari i teleoperateri posve sigurno mogu biti prezadovoljni stanjem u svojim blagajnama i novčanicima nakon najveće turističke manifestacije u Hrvatskoj.

Partijaneri su na ovogodišnjoj Ultri trošili najviše u subotu, 13. srpnja, kada je u djelatnostima usluge hrane i pića naplaćeno više od 8 milijuna kuna evidentiranog prometa, odnosno 24 posto više nego lani. Kada se govori o iznosima fiskaliziranih računa u svim djelatnostima, onda su gosti Splita opet najizdašniji bili u tu subotu, kada je taj promet dosegao gotovo 37 milijuna kuna, dok je najveći rast njihove potrošnje u odnosu na lani bio dok su se u petak pripremali za veliku feštu. Toga dana su potrošili čak 7,5 milijuna kuna više nego lani prvog dana Ultre. Budući da su analize pokazale da se gosti Ultre u Splitu zadržavaju u prosjeku 6,4 dana i prosječno dnevno troše oko 143 eura, jasno je da se brojke prometa koji je tih dana napravljen u Srednjoj Dalmaciji vrtoglavo penju do rekordnih visina. Tako je, prema prvim računicama, oko 120 tisuća partijanera dnevno trošilo po 5,7 milijuna eura, odnosno oko 17 milijuna eura za tri dana ili oko 130 milijuna kuna. Svemu što su trošili u gradu valja dodati i njihovu potrošnju na samom stadionu na kojem su se odvijali koncerti, naime procjenjuje se da je promet jela i pića bio oko 16 milijuna kuna.

Tome treba dodati i cijene ulaznica od oko 50 milijuna kuna, a da bi stigli do Splita, koristili su gotovo 12 tisuća aviolinija, a cijena prosječne karte bila je 573 eura. Bilo je i VIP gostiju koji su desecima privatnih zrakoplova stigli u Split, pa je samo na zračnom prijevozu naplaćeno više od 5 milijuna eura.

 

Rekordna posjećenost

Prema analizama koje su rađene kod gostiju Ultre, otprilike trećina ih spava u hotelima, trećina u obiteljskom smještaju, a ostali u kampu, sobama ili na brodu. Osim Splita najčešće posjećuju Dubrovnik, Plitvice i Krku. Rekordnu posjećenost Splita proteklih dana potvrđuju i podaci eVisitora, koji kažu da je u tjednu Ultra festivala na području Splita ostvareno 49.591 dolazaka i 166.542 noćenja.

- Ako ove podatke usporedimo s rezultatima turističkog prometa u tjednu Ultra festivala prošle godine, riječ je o porastu od 10 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima. Kada govorimo o popunjenosti svih smještajnih kapaciteta, ona iznosi 60 posto, što je za 4 posto više nego u tjednu Ultra festivala u prethodnoj godini. Najbolja popunjenost zabilježena je u objektima visoke kategorije sa 4 i 5 zvjezdica - kaže Alijana Vukšić, direktorica TZ Splita.

Iako će konačni podaci biti tek obrađeni, jer se partijaneri još zabavljaju po dalmatinskim otocima, lanjski podaci Instituta za javne financije pokazali su koliki je zaista utjecaj takve manifestacije na ukupan turistički promet i sliku Hrvatske u svijetu. Više nema nagađanja, jer u tih tjedan dana lani se napravilo oko 500 milijuna kuna prihoda u cijeloj Srednjoj Dalmaciji s otocima, a nema nikakvog razloga sumnjati iz svih podataka eVisitora i Porezne uprave da je ta brojka ove godine još podebljana.