Jedva dočekali

Lidl otvorio 16 trgovina u Srbiji, kupci čekali u redovima dva sata da vide što se nudi

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

11.10.2018. u 8:24

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

11.10.2018. u 8:24

People queue at the entrance of a newly opened Lidl supermarket in Sofia November 25, 2010. The German discount chain opened its 14 supermarkets in Bulgaria on Thursday. REUTERS/Stoyan Nenov (BULGARIA - Tags: FOOD SOCIETY BUSINESS) - GM1E6BP18IX01
Stoyan Nenov / REUTERS

Arhivska forografija: red kupaca ispred Lidla u Sofiji, Bugarska

Njemački trgovački lanac Lidl od četvrtka posluje na još jednom tržištu, onom u Srbiji, i to u 12 gradova diljem zemlje.

Lidl je danas u 8 sati otvorio 16 novih trgovina – pet u Beogradu i po jednu u Boru, Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu, Leskovcu, Smederevu, Subotici, Somboru, Šapcu, Užicama i Zrenjaninu, a do kraja godine namjerava se proširiti i otvoriti još sedam trgovina u našem susjedstvu.

Iako je otvaranje poečlo u osam sati, ispred objekata su se formirali redovi i prije šest sati ujutro, o čemu piše B92. Jedan od kupaca kazao je za isti portal da je došao čak u 5.45 da vidi nove proizvode ali i da nešto kupi.

Otvaranje vrata popularnog trgovačkog lanca u Srbiji već se dugo najavljuje, a još duže čeka, te je u sklopu toga ta država doživjela svoj najveći val zapošljavanja. Lidl Srbija zaposlio je više od 1.500 radnika, od kojih je tisuću prodavača, a za ta se radna mjesta prijavilo čak 23.000 osoba.

Poželjni poslodavac

Zaposleni u prvom suvremenom diskontnom lancu u Srbiji, kako naši susjedi zovu Lidl, prošli su kroz višemjesečnu plaćenu praksu kako bi bili u mogućnosti odgovoriti na potrebe potrošača. Tako su, primjerice, morali naučiti čak i kako se pravilno držati i kretati pri obavljanju dnevnih zadataka. No, to nije neuobičajena praksa pri zapošljavanju u Lidlu, a cilj je, kako naglašavaju iz tog trgovačkog lanca, prevencija bolova u leđima. Lidl je, naime, jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, a očito ima namjeru tu titulu osvojiti i u našem susjedstvu.

Inače, Lidl Srbija svojim zaposlenicima nudi mogućnost odabira rada na puno ili na pola radnog vremena, a radi se pet dana u tjednu. Uz to, radnicima je plaćena svaka minuta prekovremenog rada, imaju obaveznu pauzu te minimalno 22 dana godišnjeg odmora. Iz tog razloga u Srbiji vjeruju da će se dolaskom njemačkog maloprodajnog lanca na tržište poboljšati uvjeti rada u sektoru trgovine.

Dodatno, budući da je Lidl poznat po nižim cijenama proizvoda, očekuje se i snižavanje cijena kod drugih trgovačkih lanaca, a i plasiranje srpskih domaćih proizvoda na druga tržišta na kojima Lidl posluje. Primjerice, srpska užička kava već je dobila Lidl brend (Sunga), a srpski se trgovci nadaju sličnim praksama u budućnosti. U novim će trgovinama biti ukupno 1.500 proizvoda, od kojih će oko 350 biti proizvodi domaćih dobavljača, dok će ostali biti brendovi ove maloprodajne mreže.

Pokrenuli ekonomiju?

Osim što je Lidl Srbija zaposlio 1.500 radnika, u sam je proces izgradnje svojih novih trgovina bila uključena domaća građevinska firma te je angažirano 200 podizvođača, od projektantskih i nadzornih do samih izvođačkih firmi. Sve su trgovine na susjednom tržištu standardizirane i građene po novijem konceptu, odnosno imaju moderniji dizajn, veći prodajni prostor, prostornija parking mjesta, više prirodnog svjetla i veću energetsku efikasnost. Usporedbe radi, u Hrvatskoj je od ukupno 89 trgovina, koliko je otvoreno diljem Lijepe naše, šest trgovina izgrađeno po novom Lidlovom konceptu.

Iako je Lidl Srbija tek danas otvorio svoje trgovine, njegov je logistički centar otvoren još u lipnju ove godine te je u njega uloženo vrtoglavih 55 milijuna eura. Ondje je zaposleno 180 osoba u prostoru površine veće od 45.000 četvornih metara s kapacitetom za skladištenje čak 30.000 paleta i 120 utovarnih i istovarnih rampi. Kako bi bilo jasnije, riječ je o centru koji ima kapacitet opremiti sto trgovina te je jedan od najvećih na području Jugoistočne Europe. Hrvatski se logističko-distributivni centar nalazi u Perušiću te se prostire preko ipak nešto manje površine od 34.000 metara kvadratnih.

Lidl je dio Schwarz grupe sa sjedištem u Njemačkoj i najveći je diskontni trgovački lanac u Europi. Postoji u 30 zemalja, a aktivno posluje u 28 zemalja Europe i SAD-a te ima više od 150 logističkih centara i više od 10.000 trgovina diljem svijeta s oko 225.000 zaposlenika.