Nezaustavljivo se šire

Kako je Primark postao najbrže rastuća trgovina u Americi iako nema online prodaju

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.9.2018. u 13:45

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.9.2018. u 13:45

, Image: 182574536, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Primark, ilustracija

Najbrže rastuća trgovina odjećom u Americi ostvaruje toliko veliki dobitak da joj ne treba online prodaja. Riječ je o irskom lancu “low cost” odjeće Primarku, koji je nedavno otvorio deveti dućan na teritoriju SAD-a (u Brooklynu, New York).

Već 2015. godine su se bacili na osvajanje preko oceana, a sada su uvjerljivo najbrže rastuća trgovina na tom području – iz godine u godinu prodaja im raste po stopi od nevjerojatnih 103 posto. Pokazao je to nedavni izvještaj National Retail Federation’s Store magazina, piše Business Insider.

No, doseg Primarka je ograničen činjenicom da nemaju online prodaju, zbog čega dobar dio Amerikanaca ne može doći do njihovih proizvoda. Na njihovoj web stranici možete samo razgledati ponudu, no ako nešto želite kupiti trebate se uputiti baš u fizičku trgovinu.

Pa zašto Primark nema online prodaju? Direktori kompanije kažu kako njihov biznis model nije primjenjiv na e-trgovinu. Nije da nisu ni pokušali, 2013. su pokušavali prodavati svoje artikle preko ASOS-a, no partnerstvo je iznenada završilo nakon samo 12 tjedana.

Online trgovina ne bi funkcionirala jer Primark trenutno ima najniže moguće cijene i, sukladno tome, manje marže, a kada bi ponudili artikle preko interneta kupcima bi morali naplatiti cijenu dostave (shippinga) i troškove mogućeg vraćanja pa bi izgubili svoju najveću prednost pred drugima – ekstremno niske cijene.

- Cijenu dostave nikako ne možemo pokriti trenutačnim cijenama odjeće i obuće – rekao je financijski direktor Primarkove sestrinske kompanije Associated British Foods John Bason.

Ovaj lanac zapravo zarađuje na niskim cijenama zbog kojih kupci kupuju i ono što im vjerojatno ne bi trebalo. I takav princip pali – tipičan kupac u Primarku kupuje na veliko. Velika kolica na ulazu poistovjećuju iskustvo kupovanja s onim kod kupovine namirnica, a kupci imaju potrebu ispuniti ih.

Zbog toga su daleko ispred konkurencije po količini odjeće prodanoj u svakom dućanu. H&M u Velikoj Britaniji prodaje oko 5250 funti vrijednosti odjeće po metru kvadratnom, a Primark na istom prostoru prodaje odjeće u vrijednosti 8200 funti.

Iako su neki analitičari skeptični prema strategiji koja ne uključuje online trgovine, neupitno je da internetska prodaja nosi dodatne troškove. Dovoljno je uzeti u obzir podatak da oko 30 do 40 posto artikala kupljenih online na kraju bude vraćeno i ti troškovi su šest puta veći nego kod vraćanja u fizičke trgovine.

Financijski direktor je nedavno komentirao trend zatvaranja fizičkih trgovina u Velikoj Britaniji.

- Bilo bi prejednostavno reći da online kupovina uništava tradicionalnu. Kupci su svjesni da imaju više izbora nego ikad i ne žele plaćati proizvode puno, a da oni to ne opravdaju kvalitetom. Online ili offline, Primark ima najniže cijene od svih. Imamo stvari zbog kojih ljudi žele kupovati– rekao je Bason.