Rasistički skandal

Gucci povukao svoj 890 $ vrijedan pulover iz prodaje jer podsjeća na Afroamerikanca

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

7.2.2019. u 15:24

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

7.2.2019. u 15:24

Henry Nicholls / REUTERS

Trgovina modnog brenda Gucci

Nakon što su se javnost digla na noge jer Guccijev pulover podsjeća na lice Afroamerikanaca, luksuzni je modni brend taj proizvod povukao iz ponude, piše Bloomberg.

Tzv. “blackface” ('crno lice' u doslovnom prijevodu) odnosi se na kazališnu šminku koja služi za transformaciju izvođača u karikirani i stereotipni lik Afroamerikanca te je stoga simbol rasističkih predrasuda. Budući da Guccijev crni pulover pokriva donju polovicu lica, a oko usta ima prorez crvene boje, neodoljivo podsjeća upravo na “blackface”. Talijanski se modni brend odmah ispričao i obećao ukloniti svoj 890 dolara vrijedan proizvod iz prodaje. Iz kompanije su dodali i da će učiti iz svoje greške i povećati raznolikost među zaposlenicima.

 

U posljednje se vrijeme niz modnih brendova našlo usred rasističkih skandala. Prošli je mjesec Prada također povukla neke svoje proizvode iz linije Pradamalia koji su izgledali poput crnih majmuna s velikim crvenim usnama, a Dolce & Gabbana je bio čak prisiljen otkazati svoju modnu reviju zbog optužbi za rasizam.

Taj je brend, naime, snimio video kampanju s kineskim modelima koji jedu talijansku hranu kao što su pizza i tjestenina sa štapićima, dok se kineski narator muči s izgovorom imena kompanije. Kako je kampanja diljem Kine viđena kao uvredljiva jer stereotipizira taj narod, D&G je povukao video.