Krah giganta

Dugovi od više milijardi dolara modnog diva stjerali u bankrot i zatvaranje 350 trgovina

Dok su mnogi lanci zbog rasta popularnosti internetske trgovine smanjivali broj svojih dućana, Forever 21 nije se poklonio tom trendu
Ilustracija, izlog trgovine Forever 21
 Mariana Bazo / REUTERS

Budući da se našao u dugovima između milijardu i 10 milijardi dolara, američki div brze mode, popularni Forever 21, pokrenuo je proceduru otvaranja stečaja, piše Financial Times.

Naime, nakon nekoliko mjeseci spekuliranja o budućnosti kalifornijske kompanije, iz Forever 21 priopćili su da će zatvoriti 350 od svojih 800 trgovina diljem svijeta, uglavnom u Europi i Aziji. Time će se, kako su naveli u tvrtki, riješiti neprofitabilnih dućana i skupiti potreban novac. Dućani u SAD-u još su pod znakom upitnika, a njihovo zatvaranje ovisi o dogovorima s najmodavcima.

- Ovo je važan korak potreban za budućnost kompanije koji će nam omogućiti reorganizaciju poslovanja i vraćanja pozicije Forever 21 - rekla je Linda Chang, izvršna potpredsjednica i jedna od kćeri osnivača kompanije.

Kao pomoć pri restrukturiranju tvrtke, Forever 21 osigurao je 350 milijuna dolara, 275 milijuna od vjerovnika iz JP Morgana te 75 milijuna dolara iz TPG Sixth Street Partnersa.

Proglašavanje bankrota oštri je preokret u poslovanju i bogatstvu modnog giganta koji su osnovali južnokorejski imigranti Do Won i Jin Sook Chang 1984., a brzo je postao popularan među mlađom populacijom te se rapidno i širio. Osim po svojim ogromnim trgovinama, bio je poznat kao jedan od rijetkih modnih lanaca koji ne nudi nikakve posebne cijene i popuste jer su smatrali da bi “prva cijena trebala biti prava cijena”.

Ipak, rivali poput Primarka, Zare, H&M-a i Asosa izgurali su ga sa scene, a kada je kompanija početkom godine naišla na probleme, i njihovi su osnivači, inače viđeni kao ostvarenje američkog sna, izgurani s Forbesove liste milijardera. Changovi su, naime, osnovali tvrtku tri godine nakon dolaska u Los Angeles. Do Won prao je suđe u kvartovskom kafiću, a minimalac je podebljao radeći i na benzinskoj pumpi te čisteći uredske prostore. Jin Sook je, pak, radila kao frizerka.

Nakon što je bračni par uštedio 11.000 dolara, otvorili su dućan s odjećom Fashion 21 koji se protezao površinom nešto većom od 80.000 kvadrata. U prvoj godini zaradili su 700.000 dolara te su počeli otvarati novu trgovinu svakih šest mjeseci i promijenili au ime lanca u Forever 21 budući da su im ciljana publika bili mladi od 20 i koju godinu, a i zato što “stari ljudi žele ponovno imati 21, a mladi ljudi žele zauvijek imati 21”, pojasnili su.

- Ovdje sam došla praznih ruku. Uvijek ću biti zahvalna Americi za prilike koje mi je pružila – kazala je Chang za Forbes.

No, dok su mnogi lanci u kontekstu razvoja i rasta popularnosti internetske trgovine smanjivali broj svojih dućana, Forever 21 nije se poklonio tom trendu. Dapače, kompanija je htjela postati novom vrstom robne kuće u kojoj će cijele obitelji moći kupovati na ogromnim višekatnim prostorima. Tako je od 480 dućana u 2010., samo četiri godine kasnije bilo 600 Forever 21 trgovina, dok ih je lani bilo 800. Stoga ni ne čudi da se na internet trgovinu propalog diva odnosilo tek 16 posto prodaje.

Kompanija trenutno zapošljava oko 33.000 ljudi, što je čak 10.000 ljudi manje nego u 2016. Ipak, budući da su i lanjski prihodi iznosili 3,3 milijardi dolara, dok je 2016. zabilježeno 4,4 milijardi dolara prihoda, smanjen broj zaposlenih također ne iznenađuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 12:29