U opasnosti?

Blagajnice su ugrožena vrsta, zbog razvoja tehnologija uskoro više neće biti potrebne

AUTOR:

OBJAVLJENO:

27.6.2018. u 8:02

AUTOR:

OBJAVLJENO:

27.6.2018. u 8:02

Magasin Amazon Go. Situé au pied du siège d’Amazon à Seattle ( Etats-Unis ) . Le consommateur y entre en passant un portique . Il y scanne un flash code qui l’identifie via l’application Amazon Go de son téléphone mobile. Ainsi la carte bancaire liée sera débitée automatiquement dès la sortie du magasin. En fonction des achats effectués . Amazon ouvrira six autres commerces de ce type, sans caisses , en 2018 . Amazon Go Store. Located at the foot of Amazon's headquarters in Seattle (USA). The consumer enters by passing a portico. He scans a flash code that identifies it via the Amazon Go app on his mobile phone. Thus the linked bank card will be debited automatically upon leaving the store. Depending on the purchases made. Amazon will open six other businesses of this type, without crates, in 2018, Image: 367595468, License: Rights-managed, Restrictions: MAXPPP, Model Release: no, Credit line: Profimedia, MAXPPP
Profimedia, MAXPPP

Amazon je među prvima uveo tehnologiju plaćanja bez blagajni

Svijet bi uskoro mogao ostati bez još jednog zanimanja u kojemu rade milijuni ljudi, zanimanja koje se u medijima već naziva "ugroženim". Naime, u doglednoj budućnosti zanimanje blagajnice potpuno će nestati, piše Motley Fool. Pad je počeo kada su se u supermarketima pojavile prve express blagajne, no one su bile namijenjene uglavnom kupcima s manje artikala.

Blagajna-free zone su već postale brojne velike trgovine, poput Amazona koji je testirao Amazon Go koncept trgovina gdje se ništa ne skenira niti se stoji na blagajni već trgovina sama naplaćuje. Prve takve trgovine bit će uskoro otvorene u Chicagu.

I tradicionalne trgovine, poput Walmarta, razmišljaju o izbacivanju blagajni iz trgovina iako su još daleko od testiranja, a Microsoft radi na softveru koji bi omogućio trgovcima da lakše postanu blagajna-free zone. Walmart je otvorio malu trgovinu u Dallasu gdje kupci svojim mobitelima skeniraju proizvode i na izlasku samo pokažu e-račun. Cijelo plaćanje se odvija putem aplikacije.

Ako trgovine otpuste blagajnike, trgovci će imati znatno manje troškove radne snage ili ih mogu prerasporediti na nove poslove. U Americi oko 3,5 milijuna ljudi radi na blagajni, dok u Hrvatskoj nemamo točne brojke za ovo radno mjesto, iako je u poslovima trgovine na veliko i malo zaposleno oko 100 tisuća ljudi.

S obzirom na to da stanje u trgovinskim lancima nije bajno, dobre radnike je već dugo teško naći, a traže i sve veću plaću, za očekivati je da će trgovine dati sve od sebe da tehnologija automatskih blagajni bude usavršena što prije. Kada kupcima tehnologija postane poznata, vjerojatno je da će ostali brzo pratiti i postaviti je u svoje trgovine, slično kao kada je Starbucks uveo naručivanje i plaćanje kave preko aplikacije.

Blagajnici vjerojatno neće nestati iz svih trgovina, ali će se njihov broj znatno smanjiti. Prednosti prelaska na digitalna rješenja su jednostavno prevelike, a ljudi se mogu prerasporediti na druga radna mjesta.

U Hrvatskoj je tehnologija automatskih blagajni još na početku, imaju ih veće Konzumove prodavaonice, no u zadnje vrijeme sve više kupaca, posebno mlađih, se odlučuje koristiti ih. Na četiri automatske blagajne pazi jedna blagajnica čime je potreba za fizičkom radnog snagom smanjena za 75 posto.