BOLJA BUDUĆNOST DANAS

Svi proizvodi tvrtke IKEA do 2030. bit će kružni: dizajnirani da se mogu obnavljati, ponovno koristiti, prerađivati ili reciklirati

IKEA naslovna

 /Ikea

Klimatska kriza jedan je od najvećih izazova današnjice. Toliko je velik da se od svih očekuje da djeluju ovdje i sada kako bi postigli cilj ograničavanja globalnog zagrijavanja na najviše 1,5 °C. IKEA želi tome doprinijeti. Ističe to Ekaterina Egorova, glavna direktorica i direktorica za održivost u IKEA Jugoistočna Europa (Slovenija, Hrvatska, Rumunjska, Srbija, Ukrajina) te pojašnjava strategiju tvrtke: Vjerujem da ovo pitanje dotiče sve nas i na osobnoj razini. Kao majci, jako mi je važno da moja djeca žive u zdravom okruženju, a ponosna sam što radim u tvrtki koja još od svojeg osnutka prije 80 godina nastoji stvoriti bolju svakodnevicu za što veći broj ljudi.

Da bismo to postigli, potrebne su mjere i promjene u svakom dijelu našeg poslovanja - od materijala koji su odgovorno nabavljeni do krajnjih proizvoda koji su održivi u načinu na koji su napravljeni, kao i u načinu na koji se mogu koristiti tijekom svojeg životnog vijeka, pa i nakon toga. U tu svrhu nudimo rezervne dijelove, alate i različite boje u svojim robnim kućama kako bi ljudi mogli udahnuti novi život svojem rabljenom i voljenom namještaju.

Ovo je samo mali i jednostavan primjer, ali u pozadini svih naših akcija je uvjerenje da je odgovoran i održiv poslovni model jedini ispravan put koji jamči bolje sutra za sve. Upravo zato za nas dobro poslovati znači biti dobra tvrtka koja se brine o svojim zaposlenicima i o cjelokupnoj zajednici u kojoj posluje.

image

Ekaterina Egorova

Dusan Milenkovic/

Strategija pozitivnog utjecaja

Tako smo prije nekoliko godina usvojili strategiju ‘Pozitivni za ljude i planet 2030.’, kojom nastojimo inspirirati i motivirati, ali i biti predvodnici u donošenju odluka koje će osigurati pozitivne promjene u društvu. Strategija donosi niz mjera koje nastoje uravnotežiti gospodarski rast s pozitivnim utjecajima na društvo zahvaljujući zaštiti okoliša i njegovoj regeneraciji. Istovremeno, iznimno smo posvećeni trima područjima u kojima možemo napraviti najveću razliku, a to su: zdrav i održiv život, pozitivan utjecaj na klimu i pravednost i ravnopravnost.

Zdrav i održiv život

Naša je prva ambicija osigurati zdrav i održiv život što većem broju ljudi do 2030. Nastojimo potaknuti i omogućiti svima da zajedno žive kvalitetniju svakodnevicu, pa stoga u robnoj kući u Zagrebu nudimo više od 500 proizvoda koji će pomoći uštedjeti energiju i vodu te doprinijeti smanjenju bacanja hrane.

Pozitivan utjecaj na klimu

Ambicija nam je postati tvrtka koja pozitivno utječe na klimatske promjene i obnavlja resurse, a da pritom ne ugrozi svoje poslovanje. Upravo smo se zbog toga posvetili uspostavljanju potpuno kružnog poslovnog modela, postizanju klimatske pozitivnosti, zaštiti ekosustava i poboljšanju bioraznolikosti u svim dijelovima svijeta, a posebno tamo gdje poslujemo.

Pravednost i ravnopravnost

Dva prethodna cilja nisu moguća bez pravednosti i ravnopravnosti. Zato je jedna od naših velikih ambicija stvoriti pozitivan društveni učinak za sve u lancu vrijednosti tvrtke IKEA - od pružanja i podržavanja dostojanstvenog i smislenog rada, preko stvaranja potpuno uključive tvrtke, do promicanja ravnopravnosti na dnevnoj bazi, bez obzira na bilo koju odrednicu nečijeg identiteta. S tim u vezi iznimno sam ponosna na našu kampanju “Ravnopravnost je bolja za sve”, koju u Hrvatskoj provodimo od 2018. u povodu Međunarodnog dana žena. Njome želimo ukazati na to da rodna ravnopravnost nije samo ljudsko pravo nego i da rodno ujednačene organizacije ostvaruju bolje poslovne rezultate. Doista, ovo je desetljeće u kojem su nužne brojne promjene u našim shvaćanjima, a prije svega u ponašanju. Sanaciju klimatske krize ne možemo prepustiti budućim generacijama, a IKEA nastoji biti predvodnik u klimatski pametnom gospodarstvu.

Što smo učinili do sada

Već 2019. više od 60 posto materijala bilo je iz obnovljivih izvora, a 10 posto nastalo je recikliranjem. Uveli smo biljne okruglice kao zdravu i održiviju zamjenu za mesne okruglice te time značajno smanjili klimatski otisak. U robnoj kući u Zagrebu, ali i drugdje, već se dugo prodaje samo LED rasvjeta koja je od 2016. do 2020. pridonijela energetskoj učinkovitosti za čak 36 posto, a u cijelom lancu poslovanja trošimo gotovo 50 posto energije iz obnovljivih izvora. U robnoj kući IKEA Zagreb 95 posto energije koja se koristi dolazi iz obnovljivih izvora, a 10 posto se proizvodi samostalno.

image

HUVUDROLL biljne okruglice

/Ikea

Što trenutno radimo?

Kako bismo postigli smanjenje klimatskog otiska, ažuriraju se sve smjernice za materijale i proizvode u cijelom IKEA asortimanu i dobavnom lancu. Posebno smo prepoznali bacanje hrane koje uvelike utječe na povećanje klimatskog otiska te tako želimo pridonijeti njegovu smanjenju. U tu smo svrhu u zagrebačku robnu kuću uveli i rješenje Food Waste Watcher kako bismo mjerili najčešći otpad od hrane i smanjili ga prilagođavanjem porcija obroka. Ponosni smo što smo prvi u industriji namještaja u Hrvatskoj potpisali dobrovoljni sporazum za smanjenje otpada od hrane, koji je pokrenulo Ministarstvo poljoprivrede, čime smo se obvezali na učinkovitije i održivije korištenje resursa u cjelokupnom dobavnom lancu kad je riječ o hrani. Naši djelatnici su naši najveći ambasadori. Uz njihovu pomoć prošle smo godine organizirali akciju čišćenja plaže Pantan u Trogiru. Slijedom tog iskustva, u povodu ovogodišnjeg Dana planeta Zemlje sa svojim ćemo djelatnicima provesti akciju čišćenja zone Bliznec na ulazu u prekrasan Park prirode Medvednica, koji okružuje Zagreb.

Što planiramo učiniti?

Do 2030. IKEA planira koristiti potpuno obnovljive ili reciklirane materijale za svoje proizvode. Uz dosadašnje napore i postignuća, nastavljamo raditi na poboljšanju energetske učinkovitosti cjelokupnog asortimana rasvjete i kućanskih uređaja, a sva energija koja se koristi u njihovoj proizvodnji bit će iz obnovljivih izvora. Uvođenjem principa kružnog dizajna svi naši proizvodi do 2030. imat će kružne mogućnosti - bit će dizajnirani da se mogu obnavljati, ponovno koristiti, prerađivati ili reciklirati. Već 2025. polovica glavnih jela u našim restoranima i čak 80 posto sve pakirane hrane bit će biljnog podrijetla - što će biti dobro ne samo za planet nego će imati i izvrstan okus.

Motivira nas spoznaja da devet od deset ljudi želi nešto poduzeti za ublažavanje klimatskih promjena, ali uglavnom ne znaju kako. Ponosna sam što radim u tvrtki koja je spremna pomoći u tome. Kombinacijom ambicioznih planova i trenutnih aktivnosti, stvaramo tvrtku koja je klimatski pozitivna i kružna, ali također pomaže ljudima diljem svijeta živjeti održivije i zdravije. Pametnijim i pristupačnijim proizvodima i rješenjima pokušat ćemo ulagati u bolju zajedničku budućnost, stvarajući svijet u kojem ćemo svi biti zdraviji, sigurniji, zadovoljniji i sretniji.

image

ÅBÄCKEN Nastavak za miješalicu

/Ikea
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 00:56