Tvornica Zwickau
REPORT G. DRLJAČE

Šef VW-a upozorio vojsku od 635.000 zaposlenih: ‘Možemo završiti kao Nokia...‘

‘Nokia je vjerojatno dobar primjer kako se promjena može dogoditi a ako nisi dovoljno brz, nećeš preživjeti‘, poručuje Diess
Piše: Gojko DrljačaObjavljeno: 06. studeni 2020. 10:19

Volkswagen je tijekom COVID-19 pandemije stigao do vrlo uspješnih poslovnih rezultata, pa ipak njihov glavni direktor, Herbert Diess, misli da kompanija ulazi u vrlo izazovna vremena u kojima mora transformirati ključne kompetencije kao temelj biznisa iz industrijskih prema softverskim. Diess je svjestan da će VW izbaciti cijeli niz novih modela e-vozila, ali zaostaju za Teslom. Ključni izazov VW-a jest kako u ogromnim proizvodnim kapacitetima iznova osmisliti koncept automobila koji bi trebao postati softversko rješenje na kotačima.

Herbert Diess koji vodi vojsku od 635 tisuća zaposlenika VW-a uvjeren je kako sve kompanije koje u proizvodnji automobila podcijene disruptivnost tehnoloških promjena mogu završiti kao što je završila Nokia, nekada dominantni proizvođač mobitela. 'Nokia je vjerojatno dobar primjer kako se promjena može dogoditi a ako nisi dovoljno brz, nećeš preživjeti', poručuje Diess.

Inače Diess procjenjuje kako je kompanija sada bolje pripremljena za izazove pandemije nego u prvom valu. Sami, primjerice, dnevno mogu napraviti 2000 testiranja, tako da vjeruje kako unutar kompanije imaju vrlo dobru epidemiološku kontrolu.

image
Herbert Diess (lijevo) i Hinrich J. Woebcken
Profimedia

Komentirajući američke predsjedničke izbore Diess je ustvrdio kako bi pobjeda demokratskog kandidata Bidena bila više u skladu sa svjetskom strategijom VW-a kojoj je cilj boriti se protiv klimatskih promjena i fokusirati se na proizvodnju e-vozila. No, isto tako naglasio je kako su s Trumpovom administracijom proteklih godina uspostavili odnos međusobnog povjerenja.

Diess je uvjeren kako će klimatske promjene dugoročno biti puno veći izazov od Covida.

Trenutačno VW povećava kapacitete baterija te prilagođavaju cijele tvornice proizvodnji električnih vozila. Poseban proces je trening ljudi za proizvodnju e-vozila.

'Auto postaje sve više softverska naprava koja skuplja ogromni broj podataka te uz pomoć artificijelne inteligencije stvara znanje o vozaču, uvjetima na cesti i sigurnosti te unapređuje način kako se naprava ponaša na cesti', objasnio je Diess kojem je ključna dilema hoće li isporučivati školjku naprave ili kompletnu napravu opremljenu s kompjuterom i povezanu internetom.

'Trebamo vlastiti operativni sistem', poručuje šef VW-a koji želi povezati VW-ov automobil budućnosti u cloud.

Linker
27. studeni 2020 14:06