Riječ urednika

Novac.hr dokazat će da ozbiljno novinarstvo nije 'ugrožena vrsta'

Novac.hr nudit će inventivne formate te širok spektar komunikacijskih kanala sa svojom publikom

Iako su neki od članova nove velike gospodarske redakcije Hanza Medije, koja će integrirati produkciju gospodarskog sadržaja za sva izdanja najveće hrvatske nakladničke kuće, već nekoliko desetljeća u gospodarskom novinarstvu, a neki su tek pripravnici, redom dijelimo uzbuđenje zbog toga što lansiramo vjerojatno najvažniji projekt biznis-novinarstva u posljednjem desetljeću. A, možemo reći, možda i dulje.

Od sada će svi koji žele biti uspješniji, zaraditi više, a potrošiti manje moći posjetiti stranicu novac.hr i prošetati kroz novu digitalnu dimenziju raznolikih gospodarskih sadržaja u produkciji 30-ak vrsnih novinara, urednika i vanjskih suradnika, redom vrhunskih eksperata. Stranica je to koja će živjeti zajedno s interesima malih, srednjih i velikih poduzetnika, sa svim redovima menadžera, ali i sa svima onima koji jednostavno žele dobru poslovnu priču, pravodobnu informaciju, informaciju više, dobru analizu, savjet, a ponajviše ozbiljno novinarstvo. To je poslovna web stranica koja će biti prijatelj svakom čitatelju, a ne samo poduzetniku.

Ukratko, pokušat ćemo proširiti udžbeničke definicije poslovnog novinarstva koje govore da je “poslovno novinarstvo oblik novinarstva koje prati, zapisuje, analizira i interpretira biznis, ekonomiju i financijske aktivnosti koje se događaju u društvu. Teme pokrivaju niz komercijalnih aktivnosti povezanih s ekonomijom”. Mi ćemo pokušati realizirati sve što “poslovno novinarstvo” znači u Wikipediji, ali ga i puno više približiti čak i onima koji misle da ih uopće ne zanimaju bilo kakve ekonomske teorije ili intrige.

To ne znači da čak i iskusni biznismeni kod nas neće čitati samo ono što su već čuli. Iznenadit ćemo i njih, budite sigurni.

Novu poslovnu web stranicu pokrećemo u trenutku kad hrvatsku realnost, kao i perspektive, ozbiljno nagriza jedna loša kombinacija - populističkih pritisaka i nedostatka liderske odlučnosti. To je najgore moguće okružje za poduzetništvo i biznis općenito. Naša je misija vratiti duh konstruktivizma i realnog optimizma na hrvatsku političku i ekonomsku scenu, ali i u opću javnost. Nećemo frizirati i prešućivati. Inzistirat ćemo na najboljoj svjetskoj praksi. Ne vjerujemo da time naročito riskiramo: sigurni smo da ćemo tim pristupom ući u savez sa svima poduzetnima i sposobnima. Kakve su šanse da takav javni savez dugoročno izgubi? Ako i postoje, bolje je poginuti na toj strani. No, pustimo patetiku.

Dali smo si dosta težak zadatak: pokušat ćemo gajiti duh i funky style Business Insidera, a dosljednost i analitičnost jednog Financial Timesa ili Bloomberga. Naravno, na način na koji je to moguće na hrvatskom tržištu s obzirom na resurse.

Novac.hr nudit će nove inventivne formate te širok spektar komunikacijskih kanala sa svojom publikom ne samo kroz samu stranicu, nego i društvene mreže. Pritom novac.hr neće nepotrebno eksperimentirati. Spremni smo, ponovit ćemo, hrvatskoj poslovnoj i općoj publici ponuditi poslovno novinarstvo po standardima najprestižnijih svjetskih poslovnih mainstream medija.

Novac.hr sa svojim sadržajem živjet će i u cijelom nizu drugih print i digitalnih izdanja Hanza Medije te u partnerskim izdanjima. Potrudit ćemo se biti dovoljno dobri da nas međusobno prenose i naši čitatelji, poslovni ljudi. Upravo zbog toga, kako bi rekli medijski profesionalci, imat ćemo doseg.

Novi značajni igrač

U posljednjih trideset godina gospodarsko novinarstvo prošlo je nekoliko vrlo uzbudljivih faza. Bilo bi lijepo kada bismo mogli reći da smo gledali jedan klasični životni put - od rođenja, preko rasta i sazrijevanja do odrastanja, zrelosti, pune snage i pravog zamaha. Međutim, sasvim iskreno treba reći kako smo prije svjedočili dosta teškim porođajnim mukama, nesigurnom djetinjstvu s usporenim rastom, trenutačnom eksplozivnom rastu u neobuzdanom “tinejdžerskom razdoblju” hrvatskih poslovnih medija te nizu preranih smrti i životarenjima, sve od financijske krize 2008. godine koja je, recimo to nježno, lijepo pročistila scenu tako što je zaustavila ili jako oslabila velike nakladničke projekte i u printu i u digitalu.

Nekako se nadamo, i mislimo da nipošto nismo naivni, da je lansiranje portala novac.hr rođenje novog značajnog medijskog igrača na hrvatskoj i regionalnoj poslovnoj sceni, igrača koji je došao da ostane i ostavi trag. U startu smo sigurni da će dolazak novca.hr redefinirati pojam medijske konkurencije u poslovnom novinarstvu u Hrvatskoj.

Novac.hr pisat će o domaćoj i svjetskoj ekonomiji, o makroekonomskim trendovima, o politici ako predodređuje uvjete poslovanja, privređivanja, štednje i investiranja, a posebnu pažnju pridavat će kompanijama, malim i srednjim tvrtkama, ali i onim najmanjim obrtnicima i poduzetnicima početnicima. Imat ćemo, nazvali smo ga tako, “makromikro pristup”. I pritom ćemo biti odvjetnici svih poduzetnih, kao i javni tužitelji otpora prema promjenama, borci protiv inertnosti, križari protiv birokracije.

Posebno važne podstranice novca.hr bit će novcanik.hr i karijere.hr.

Novcanik.hr inovativan je koncept osobnih financija koji neće podrazumijevati samo praćenje burzi i svih na njima prisutnih vrijednosnica, niti uobičajene prozaične savjete kako i koliko štedjeti, nego će vam približiti svijet dobrih ideja i svih kvalitetnih iskustava kad je u pitanju investiranje. Uz to, vjerujemo da su prave potrošačke priče, storije o kvaliteti proizvoda i usluga, od posebnog interesa za svaki novčanik pa su stoga dobile i posebnu podrubriku u novcaniku.hr. Kad smo razvijali koncept novca.hr, shvatili smo da su osobne financije vrlo važna tema i za one koji su neto dužnici koji nemaju za investiranje, ali su zato potrošači koji također brinu o tome kamo i kako odlazi njihov novac.

S obzirom na to da u svakom dobrom poslu sve ovisi o ljudima, učinilo nam se kako su priče o menadžerskim transferima i karijerama nešto što jako nedostaje na našem medijskom horizontu. Karijere.hr upotpunit će tu prazninu, a posebnu težinu dat će im priče o osobnom razvoju sukladno najboljoj svjetskoj praksi, kao i dinamični pregled tržišta menadžerskog rada u Hrvatskoj, regiji i EU.

Zapravo je zanimljivo pitanje zašto su uopće priče o karijerama i osobnom razvoju nestale s hrvatske medijske scene. Nešto stariji čitatelj dobro se sjećaju rubrika koje su svojedobno pratile kadrovske transfere u tjednim poslovnim prilozima dnevnih novina. Te su rubrike u pravilu bile najčitanije gospodarsko štivo. Kako nam se dogodilo da kao struka prestanemo proizvoditi nešto što je traženo, teško je objasniti. Pogotovo ako smo bili svjesni da su takve priče, priče o ljudima, vrlo klikane u digitalu. Osobito uspješnice.

Ukratko, trudit ćemo se da vaš novac uz novac.hr vrijedi više. Suvremene tehnologije ovakvu ideju mogu spasiti od pretencioznosti. Novac.hr je projekt koji će se nadograđivati i razvijati. Od početne verzije trudit ćemo se korak po korak produbljivati svijet digitalnih interaktivnosti, grafičke vizualizacije ekonomskih fenomena, moderirati, pa čak u jednom trenutku nuditi online konzultacije ili tečajeve. Naš je put kontinuirana vlastita edukacija i unapređivanje.

Moramo istaknuti da Hanza Media dovršava još jedan vrlo značajan, usporedan projekt: objedinjavanje produkcije gospodarskog sadržaja za sva svoja print i digitalna izdanja kroz jedinstvenu gospodarsku redakciju, ekipiranu najboljim gospodarskim urednicima i novinarima u zemlji. Gospodarski sadržaji Jutarnjeg i njegovih magazina, Globusa, Slobodne Dalmacije... dobit će tako na dodatnoj kvaliteti te steći novu dimenziju svoje digitalne prisutnosti kroz novac.hr.

Naša nova gospodarska redakcija, ne prevelika ali sigurno najjača u Hrvatskoj, sastavljena je od novinara ne samo različite dobi, nego i obrazovanja i životnih iskustava. Među nama ima ekonomista, novinara, politologa, sociologa, filozofa...

Pokretači u poslovnom novinarstvu, čije tragove nalazimo još u srednjem vijeku, bili su vrlo različitog profila. S jedne smo strane imali Daniela Defoea, slavnog autora “Robinsona Crusoea”, koji je oko 1700. počeo publicirati poslovne i ekonomske vijesti, a s druge Dowa, Jonesa i Bergstressera koji su potpuno neromantično opsluživali investicijsku zajednicu Wall Streeta uslugama preko žice pa su tako 1889. stvorili Wall Street Journal.

Ugrožena vrsta

Ne možemo obećati da ćemo napraviti tako puno kao spomenuti (bilo bi to bahato), ali možemo jamčiti agilnost, objektivnost i nezavisnost, etičnost te apsolutnu odsutnost potrebe za bilo kakvom defamacijom.

S nestrpljenjem očekujemo prve reakcije čitatelja.

Zaključno, možda se i može reći da je biznis novinarstvo postalo, kad su u pitanju velika izdanja, nešto poput ugrožene vrste. To ne vrijedi samo za Hrvatsku, nego i za planet. S obzirom na to da su veliki igrači koji se vole nazivati poslovnim medijima uspjeli ne vidjeti dolazak oluje svih oluja, odnosno financijske krize 2008., rekao bi čovjek da nije čudno što ta “ugrožena vrsta” ima sve više problema.

Uz to, sve više i sve češće se inventivni igrači skrivaju po ranim špiljama (tržišnim nišama) u obliku neobičnih pokušaja fokusiranih na samo jedan pristup ili, recimo, sasvim običnih blogova koji inzistiraju na izvrsnosti. Međutim, bez obzira na teoriju o ugroženoj vrsti, poslovno novinarstvo nikad u povijesti nije bilo bolje, ni snažnije. Govorimo o sadržaju koji proizvode najjače karike svakog novinarstva - novinari.

Nadamo se dati skromni doprinos.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 12:16