top 1500

Naša strategija za iduće razdoblje je da naši proizvodi i naše trgovine i dalje budu nezaobilazni i nezamjenjivi dio života naših kupaca

Inovacije i jačanje brendova jedna su od najvažnijih poluga za održavanje tržišnih pozicija naših kompanija
Fabris Peruško

Nedavno smo ponosno objavili da su kompanije Fortenova grupe u samo tjedan dana osvojile čak 15 medalja za kvalitetu svojih brendova – od Decanterovih priznanja za vina Laguna, zlata za Baranjski kulen iz Belja, zlatnih medalja za OI Istria maslinova ulja na najprestižnijem svjetskom ocjenjivanju u Londonu do šampionskog pehara za kvalitetu Dijamantovih proizvoda u Novom Sadu. Ta i brojna druga priznanja koja kontinuirano dobivamo, potvrda su krajnje svrhe našeg poslovanja – proizvoditi i na tržište plasirati proizvode od kojih su mnogi u njihovim domovima nezamjenjivi i čiju kvalitetu prepoznaju i vrednuju potrošači i struka. Na tome Fortenova grupa temelji svoju strategiju rasta, razvoja i doprinosa zaposlenima, dioničarima i zajednicama u kojima posluje.

Takvi uspjesi naših brendova posebno nas vesele s obzirom na kontekst svega onoga što je Fortenova grupa prošla unatrag dvije i pol godine od nastanka, od čega je veći dio toga razdoblja obilježio u rad u pandemijskom režimu. I unatoč negativnom utjecaju pandemije covida-19 na poslovanje od travnja do prosinca 2020., što se osobito osjetilo u Hrvatskoj, s obzirom na značaj turizma u državi, Fortenova grupa ostvarila je dobre rezultate poslovanja, održala ili čak i povećala tržišne udjele u nizu ključnih kategorija proizvoda, realizirala nekoliko ključnih strateških projekata te je, zahvaljujući provedenim preventivnim mjerama, ublažila utjecaj krize i povećala svoju novčanu likvidnost za oko 350 milijuna kuna na iznos od dvije milijarde kuna na kraju 2020. godine. Ukupni ostvareni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja Fortenova grupe u 2020. iznosio je 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je 1,3 milijarde kuna.

Istodobno, radili smo na cijelom nizu strateških prilagodbi, a slijed kojim su rađeni ti, precizno utvrđeni koraci, doveli do toga da danas Fortenova grupa ima bitno ojačanu kapitalnu strukturu i jasan fokus na proizvodnju i preradu hrane i maloprodaju, pri čemu je posebno važno to što smo paralelno sa strateškim prilagodbama izrazito podigli operativnu efikasnost sustava.

Sve je počelo čišćenjem kreditne strane poslovanja i smanjivanjem zaduženosti gdje smo skupi i kompleksni kredit zamijenili jeftinijim i jednostavnijim financiranjem, a nastavilo se kroz smanjene kompleksnosti vlasništva, što nam je bitno pojednostavilo upravljanje.

U isto vrijeme, u segmentu upravljanja portfeljem definirali smo poteze koji su za cilj imali poboljšati strukturu biznisa i optimizirati kapitalnu strukturu Fortenova grupe. Ključni korak u tome je bio realizacija transakcije godine u JI Europi kroz prodaju našeg Poslovnog područja smrznute hrane kompaniji Nomad Foods za čak 615 milijuna eura. Osim što smo postigli maksimalnu valuaciju i time na najbolji način potvrdili tržišnu vrijednost tog biznisa i naših brendova, tu smo transakciju zaključili sa strateškim partnerom koji će nastaviti dalje razvijati poslovanje, ali i s kojim ćemo i mi nastaviti surađivati kao važnim partnerom u našoj maloprodaji u cijeloj regiji.

Pritom je upravo ta transakcija u konačnici omogućila Fortenova grupi objedinjavanje maloprodajne mreže jer smo zahvaljujući njoj realizirali drugi vrlo važan dio plana kapitalne optimizacije - refinanciranje duga Mercatora u iznosu od 380 milijuna eura i, posljedično, integracije Mercatora u Fortenova grupu.

Time je i formalno započelo novo razdoblje u našem poslovanju. Nakon integracije Mercatora i prodaje Područja smrznute hrane, Fortenova grupa je financijski stabilna kompanija s omjerom duga i EBITDA koji će na kraju ove godine biti smanjen sa 7 puta na oko 4 puta, najveći smo poslodavac u regiji, s približno 5 milijardi eura prihoda i EBITDA-om većom od 270 milijuna eura, ali i planovima da tijekom 2021. ostvarimo više od 125 milijuna eura investicija.

Naime, sve što smo u Fortenova grupi realizirali u prethodnom razdoblju osiguralo nam je stabilnost i sposobnost za snažna buduća ulaganja i poticanje budućeg rasta naših kompanija pa su tako u planu, primjerice, investicije u novi proizvodni pogon Diamanta u Srbiji, nova proizvodna linije u poslovnoj grupi za pića ili novi investicijski ciklus vrijedan 70 milijuna kuna u PIK Vrbovcu.

Posebno nas veseli što tržištu neprekidno predstavljamo nove proizvode od kojih su neki rezultat ozbiljnih inovacija temeljenih na praćenju trendova i navika potrošača i predstavljaju iskorak u potpuno nove kategorije.

Tako je unatrag nekoliko mjeseci do potrošača stigao Pick&Go, mesni snack, čime je PIK Vrbovec, kao tržišni lider u industriji, prvi u Hrvatskoj izašao izvan rashladnih uređaja i otvorio potpuno novu "on the go" kategoriju čiji se razvoj tek očekuje u narednim godinama. Sličan iskorak u novu kategoriju je prva na tržištu regije napravila i Jamnica lansiranjem Bartsa, hard seltzer pića koje u portfelju imaju svi veći svjetski proizvođači pića, a koji je u potpunosti nastao u našim razvojnim laboratorijima. Posebno smo ponosni na našu najnoviju inovaciju odnedavno dostupnu potrošačima u Hrvatskoj i Sloveniji – prvu hrvatsku plant-based liniju proizvoda 100 posto biljnog podrijetla Planet of plants, koja je uz veliku podršku Fortenova grupe nastala suradnjom dviju naših kompanija - Zvijezde i PIK-a Vrbovec i u kojoj je zasad sedam proizvoda, s planom razvoja novih i ambicijama za širenje plasmana na inozemna tržišta, za početak, od rujna, u Srbiji. Te neprekinute inovacijske aktivnosti i jačanje naših brendova jedna su od najvažnijih poluga za održavanje tržišnih pozicija naših kompanija. Fortenova grupa je vodeća na regionalnim tržištima u pet ključnih poslovnih područja - regionalni smo lider u maloprodaji, vodeći proizvođač pića, vodeći proizvođač jestivih ulja, vodeći regionalni proizvođač prerađenog mesa i važan igrač u preradi mliječnih proizvoda. Ključni cilj naše strategije za iduće razdoblje je da naši proizvodi i naše trgovine i dalje budu nezaobilazni i nezamjenjivi dio života naših kupaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 09:46