HELTISM

Korisnicima će pomoći da smanje ugljični otisak

Aplikacija će skenirati barkodove prehrambenih i kozmetičkih proizvoda i korisnika izvijestiti koji su od sastojaka štetni za njega, a koji za planet

Lana Mrzljak i Lovro First

 Matija Djanjesic/Cropix

Zaštita okoliša je super, ali zašto to ne podići na višu razinu i dodati joj brigu o osobnom zdravlju? To je bila ideja vodilja Lare Mrzljak (17) i Lovre Firšta (18) u prvim danima razvoja aplikacije Heltism, s kojom su se prijavili na natječaj Digi Award 2022.

Aplikacija će skenirati barkodove prehrambenih i kozmetičkih proizvoda, nakon čega će korisniku reći koji su od sastojaka štetni za njega osobno, ali i za naš planet. U premium verziji, Heltism će ponuditi manje štetne opcije koje se mogu kupiti u blizini ili online od lokalnih proizvođača i malih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Svaki korisnik na svojem profilu unosi kupljene proizvode, a aplikacija mu na temelju toga izračunava ugljični otisak, odnosno koliko je naštetio okolišu kupnjom tog proizvoda.

Ti učenici trećeg razreda Gimnazije Tituša Brezovačkog otišli su korak dalje, pa su u svoju aplikaciju uveli element društvenih mreža. Korisnici Heltisma moći će se povezati sa svojim prijateljima te se s njima natjecati. Onaj tko na kraju mjeseca ima najmanji ugljični otisak, dobiva pogodnost poput popusta u nekom od partnerskih obrta.

Dvije verzije

- Mladi će imati mogućnost upoznati se s OPG-ima, a OPG-i zauzvrat dobivaju platformu na kojoj mogu doprijeti do mladih - kaže Lovro.

Zelena aplikacija imat će dvije verzije, besplatnu i premium. U premiumu neće biti oglasa, a osim što će nuditi alternative skeniranom artiklu, korisnici će imati više mogućnosti personalizacije. Moći će unijeti podatke o alergijama i netolerancijama na sastojke, pa će ih Heltism posebno upozoriti kada ih pojedini artikl ima.

- Dvomjesečna pretplata na premium verziju stajat će oko šest dolara. Vodili smo se logikom da nam je naporno svaki mjesec dobivati obavijesti o naplati, pa će ovako ljudima biti lakše. Iznos se stalno mijenjala, a odredili smo ga u usporedbi s drugim aplikacijama na tržištu, objašnjava Lara.

- Zbog koristi za osobno zdravlje kakvu nudi aplikacija, radi se, zapravo, o ulaganju u samog sebe - dodaje Lovro.

Konkurencija postoji, no kako ističe Lara, tamo priča staje na skeniranju. U toj praznini na tržištu pronašli su mjesto za Heltism. Drugo što vole naglasiti jest da su mladi, pa ne prodaju samo aplikaciju nego i cijeli svoj sklop misli, ideje i imidž.

- Projektom želimo ljudima reći da se trgnu, da vremena više nema i da sami mogu učiniti nešto više. Uz to, želimo motivirati ljude naših godina da nam se jave ako imaju sličnu ideju. Spremni smo na kritike, pohvale, ali i širenje tima - ističe Lara.

Njihov projekt nije samo aplikacija. Ovim srednjoškolcima društvene su mreže u krvi, pa su prisutni na mnogim platformama. One koje im najviše koriste da dopru do ciljane demografije, mladih s kupovnom moći, svakako su Instagram i TikTok. Dok se aplikacija razvija, tamo s pratiteljima dijele svaki potez, poput nedavnog puta u Helsinki, na internacionalnu konferenciju Slush, gdje se povezuju osnivači startupa s investitorima.

- Tamo smo vidjeli što investitori traže i naučili kako im to ponuditi. Sada smo spremni otići na razgovor i sve artikulirati - kaže Lovro.

Za početak će aplikaciju testirati na hrvatskom tržištu, no cilj im je Europa, posebno sjeverozapad i zemlje Beneluxa. - Tamo već postoji taj stil života, pa će im biti prirodnije koristiti aplikaciju. Trend zdravog i zelenog traje već deset godina. Dakle, ljude to zanima i samo im treba pružiti priliku - objašnjava Lara.

Čekaju HZZO

O aktivnosti na društvenim mrežama brine se Lovro, koji zna kako zadobiti pozornost vršnjaka. Za financijski plan i komunikaciju s potencijalnim partnerima zadužena je Lara. Dvočlani tim ima pomoć raznih sponzora, a posebno su zahvalni agenciji 404 koja im je pomogla izraditi prototip aplikacije.

- Kao prijatelje, veže nas želja za zaštitom okoliša i pomaganjem životinjama. Uvijek smo govorili da želimo pokrenuti platformu na kojoj bismo to promovirali i ljude obrazovali. Ideja se rodila tijekom prvog zatvaranja zbog pandemije korone 2020. godine, kada smo imali vremena za projekte izvan škole. Nismo znali kako početi. Svaki smo dan po tri sata bili na Zoomu i razgovarali o Heltismu, koji tada još nije imao ni ime. Projekt je postao konkretan tek lani, na natjecanju Ideja godine, kada smo završili među prvih deset - prisjeća se Lara.

Oboje planiraju studirati pravo. Kako već sada žongliraju s više obaveza istodobno, vjeruju da će i u fakultetskim danima moći neometano nastaviti raditi na Heltismu.

Dvojac trenutno istražuje tržište i sudjeluje u inovacijskim inkubatorima, a do 1. prosinca planira pokrenuti web stranicu Heltisma. Aplikaciju od lansiranja dijeli još nekoliko koraka, među kojima je onaj ključni pronalazak investitora. U međuvremenu rade na njezinu unapređivanju i čekaju da im HZZO dostavi popis štetnih sastojaka za bazu podataka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. svibanj 2022 18:39