DRAŽEN ČOVIĆ

Jedan od naših najvažnijih ciljeva jest iznjedriti ‘agilnu organizaciju‘

Fina je već zakoračila u razdoblje novih razvojnih i transformacijskih aktivnosti čiji je cilj pozicionirati se kao predvodnik digitalizacije i pozitivnih promjena u javnom i poslovnom okruženju

Drazen Čović

 Fina

Približavajući se kalendarskom kraju godine, logično je sagledati ostvarene rezultate, ali i promišljati o trendovima koji nas očekuju te ciljevima koje želimo ostvariti. Prethodno razdoblje, stimulirano okolnostima financijske krize, bilo je obilježeno kontinuiranim pripremama i prilagodbama infrastrukture i cjelokupnog poslovanja za rad u digitalnom okruženju. Prateći najbolje svjetske prakse, u tom smo razdoblju iznijeli niz projekata izgradnje ključne infrastrukture i servisa za široku primjenu suvremenih digitalnih financijskih i javnih usluga. Svi ti projekti, počevši od NIAS-a koji čini okosnicu sustava e-Građani, preko servisa e-Račun za javni i poslovni sektor, e-Plaćanja, e-Pristojbi i sustava START do usluga elektroničkog potpisa, digitalnih certifikata, vremenskog žiga i ostalih usluga povjerenja, omogućavaju digitalizaciju, fleksibilnost i veću učinkovitost poslovanja. Upravo će oni predstavljati i važne temelje za ostvarenje postavljenih dugoročnih strateških ciljeva daljnje zelene i digitalne tranzicije za koju smo se opredijelili kroz niz inicijativa usvojenih našom dugoročnom strategijom.

Svjetska pandemija, osim uočljivog utjecaja na našu svakodnevicu, zauvijek je promijenila i način poslovanja, a sa sigurnošću možemo reći da je bila i katalizator digitalizacije. Financijska industrija svjedoči usmjeravanju korisnika na digitalno bankarstvo te ponudi potpuno novih, fleksibilnih poslovnih modela integriranih s naprednim tehnologijama. Plaćanja također postaju sve brža, mobilna, integrirana, sigurnija i odvijat će se na niz novih načina. Platna usluga sve više danas nadilazi "transakciju". Zadaća postaje pratiti i omogućiti korisnicima uživanje u svim mogućnostima digitalnog načina života i poslovanja. Upravo niz naših projekata, poput NKSinst koje smo razvili u suradnji s bankovnom zajednicom, kao i oni vezani uz plaćanja u javnom sektoru, dokazuju Fininu posebnu usmjerenost razvoju i pripremi okruženja u ovom području. Fina će i dalje biti nositelj inovacije i digitalizacije platnog prometa te ključni partner bankovnoj zajednici i javnim tijelima u razvoju moderne infrastrukture za suvremene financijske usluge, izvrsnih proizvoda i usluga za financijsku industriju, poslovni sektor i širu javnost.

Građani očekuju da javne usluge također prate korak najboljih digitalnih usluga na tržištu, uključujući integraciju platnih mogućnosti. Ključan je izazov razvoj pametnih javnih usluga, dizajniranih na temelju životnih i poslovnih situacija, uz cjelovit, jednostavan i mobilan pristup te primjenu naprednih tehnologija, što je i europski imperativ. Iznimno važan element je pitanje brige o korisničkom iskustvu. Razvojem UX dizajna, usklađivanjem dionika i ulaganjem u agilan razvojni proces za kakav se opredjeljuje Fina, najuspješnije zemlje postižu odlične rezultate. Fina će i u sljedećem razdoblju svakako biti usmjerena na razvoj centralnih digitalnih platformi i modularnih rješenja koji omogućuju modernu javnu upravu, suvremeno iskustvo korištenja javnih usluga te podršku učinkovitom poslovanju poslovnih subjekata.

Finina strategija poslovanja do 2025., uz jasne strateške smjerove, ističe i važnost digitalne transformacije te prepoznaje budući razvoj u kontekstu tranzicije našeg okruženja. Okruženje potiče, prije svega, na poslovnu transformaciju i održivost te nas tjera da svoje usluge promišljamo i "izvan okvira", osmišljavamo i integriramo nove poslovne modele i budemo bliži korisnicima. Ključne točke uspjeha leže u razvoju svijesti o nužnosti za korjenitim promjenama perspektive i izgradnjom organizacijske kulture koja uključuje poštovanje, suradnju, kontinuirana poboljšanja, fokus na stvaranju vrijednosti za klijenta i sposobnost brzog prilagođavanja promjenama.

Fina je već zakoračila u razdoblje novih razvojnih i transformacijskih aktivnosti koje imaju za konačni cilj pozicionirati se kao predvodnik digitalizacije i pozitivnih promjena u javnom i poslovnom okruženju. Niz pokrenutih inicijativa donijet će nove iskorake u pogledu modernizacije, inovacije infrastrukture, razvoja naprednih i intuitivnih digitalnih rješenja za suvremeni način poslovanja i življenja, uz posebno usmjerenje na kontinuirano unapređenje korisničkog iskustva u svim područjima. Ljudski kapital bit će ključan na svim razinama transformacije, od jačanja kulture prihvaćanja novih ideja, preko želje za promjenom, do predanosti dosezanju ciljeva transformacije. Na tragu transformacijskih ciljeva, pred Finom je provedba odgovarajuće strategije upravljanja ljudskim potencijalima usmjerena k snažnijem razvoju digitalnih kapaciteta, ali i dovođenju potrebnih talenata za realizaciju planiranih inicijativa.

Jedan od naših najvažnijih ciljeva jest iznjedriti "agilnu organizaciju" koja podrazumijeva snažniju digitalizaciju procesa, uz mnogo manju razinu kompleksnosti, rješavanje kritičnih točaka i agilan način razvoja proizvoda, ali prije svega transformaciju cijele organizacije na novu kulturu promišljanja i poslovanja. U razdoblju koje je pred nama visoko smo postavili ljestvicu očekivanja prema samima sebi, znajući koju ulogu želimo imati za svoje klijente i partnere te koju ulogu Fina može i želi nastaviti izgrađivati u društvu, na nov način i uz novu vidljivost. Fina jest jedinstveno i snažno mjesto koje povezuje financijski, javni i poslovni sektor, u širokom portfelju financijskih i javnih usluga te niza naprednih digitalnih rješenja, ključne infrastrukture te uz najširu mrežu zainteresiranih korisnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. prosinac 2021 14:30