vir turizam

U koronakrizi okrunjen je hrvatski turistički rekorder

Otok Vir ostavio je iza sebe sve druge elitne destinacije na Jadranu zahvaljujući, među ostalim, i destinacijskoj kompaniji Vir turizam
Otok Vir je turistički hit

Globalna kriza uzrokovana koronavirusom naštetila je virskom turizmu i svim gospodarskim djelatnostima na otoku koje prate turizam, ali ga nije zaustavila. Otok Vir jedini je ove godine u Hrvatskoj dosegnuo magičnu brojku od dva milijuna noćenja, a ta dva milijuna zabilježena su s visokih 85,2 posto razine lanjskih rekordnih brojki.

Na gotovo istoj razini, od 85 posto brojki iz 2019. godine, ovogodišnji je promet destinacijske menadžment kompanije Vir turizam. Riječ je o općinskom poduzeću koje od 2007. godine provodi strateške projekte Općine Vir, a za programe unaprjeđenja turizma dobila je nacionalne nagrade Simply the Best i Zlatni Interstas.

- Sigurno bismo imali najbolju sezonu ikad da nije bilo globalne zdravstvene krize i zatvaranja granica od polovice ožujka do polovice lipnja, potom i od druge polovice kolovoza. Izgubili smo cijelu predsezonu i posezonu, ali smo se na vrijeme pripremili za glavni dio sezone očekujući da će se granice otvoriti - kaže direktorica Vir turizma Kristina Perić. Destinacijska kompanija Vir turizam u svojemu vlasništvu ima tri plažna bara na Šetnici i plaži Jadro te na plaži u Biskupljači, kao i restoran Kotarina s terasom u centru otoka i u neposrednoj blizini plaže. Također upravlja parkingom, aquaparkom i prvim virskim rezidencijalnim objektom, obnovljenim svjetionikom iz 1881. i ekskluzivnom Villom Lanternom.

Iako zbog epidemioloških mjera ništa ovog ljeta nije radilo punim kapacitetom, a nije bilo ni uobičajenog šušura tradicionalnog Virskog ljeta, ipak je bilo dana kada je promet premašio lanjski.

- Ove smo godine u nekim segmentima poslovanja bili na razini prometa od prije dvije godine. Napravili smo sve kako bismo iz sezone izvukli maksimum - dodaje direktorica Perić. Tako je i Turistička agencija Vir turizam, također dio destinacijske kompanije, uspjela izvući sezonu u godini u kojoj su mnoge agencije stavile ključ u bravu.

- Iako je agencijski promet bio manji od lanjskog, ipak smo napravili dobar posao. Imali smo 105 dana popunjenosti Ville Lanterne, a već sada imamo 50 dana rezervacija za sljedeću godinu. To je sjajan podatak - ističe voditelj agencije Mate Čulina, naglašavajući da je solidan promet u agenciji Vir turizam ostvaren zahvaljujući odličnoj suradnji s brojnim češkim partnerima.

Ovisno o prilikama u narednom periodu, Vir turizam će nastaviti s promidžbenim aktivnostima na europskim sajmovima, gdje je tradicionalno prisutan već desetak godina, a dotad će virski turistički djelatnici, uključujući virsku Turističku zajednicu, uživati u činjenici da je otok Vir još u prvoj polovici lipnja preuzeo vodeću ulogu u hrvatskom turizmu.

Vir je tako bio prvi koji je u Hrvatskoj ostvario milijun noćenja, potom je imao više noćenja od svih u srpnju (više od 700 tisuća) i kolovozu (rekordnih 770 tisuća) te je prvi, zasad i jedini, ostvario dva milijuna noćenja polovicom rujna. Zasluga je to, među ostalim, kompanije Vir turizam, koja je intenzivno radila na promociji Hrvatske kao sigurnog odredišta na mađarskom, slovačkom i češkom tržištu. Slovačka državna televizija tako se još u lipnju uspjela probiti do Jadrana, a upravo su s otoka Vira svojim gledateljima sugerirali da su Vir i Hrvatska sigurno odredište.

Taj je posao odradila i novinarska ekipa češke televizije, kao i mnoge domaće televizijske produkcije. Konačnih 2,108.855 turističkih noćenja ostvarenih do 30. rujna zato nisu iznenađenje, a uspjeh otoka Vira i općinske perjanice Vir turizam još je značajniji ako ga stavimo u kontekst sezone koju je obilježio ukupni nacionalni pad prometa od 59 posto u dolascima i 47 posto u noćenjima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 02:01