Jesu li se zeznuli?

Nova reklama za Appleove proizvode otkrila je sve što je pogrešno s tehnološkim divom

Apple zapravo ima problem s izdvajanjem iz mase te isticanjem onog što bi ih razlikovalo od ostalih
Isječak iz Appleovog reklamnog spota
 Apple YouTube video/Screenshot

Tehnološki div Apple objavio je novi reklamni video spot koji, kako mu presuđuje Quartz, pokazuje sve što je s tom kompanijom pošlo po krivu. Trominutni video prikazuje grupu kolega na poslu koji panično pokušavaju osmisliti predstavljanje svoje ideje, nove okrugle kartonske kutije za pizzu, njihovoj strogoj šefici. Pritom, jasno, koriste svakojake Appleove napravice koje bi im, u konačnici, trebale olakšati da posao ipak stignu dovršiti na vrijeme.

Međutim, reklama završava upravo u trenutku kad ekipa ulazi u lift i odlazi prema ''strašnoj'' Vivienne predstaviti svoj „Round box” pa gledatelji ostaju zakinuti za par prilično važnih informacija, poput, jesu li uspjeli ili, još važnije, što je to točno toliko posebno u Appleovim proizvodima koje su koristili. To ostaje gledateljima mašti na volju.

No, pomalo je ironično da Apple u svojim kantinama doista koristi okrugle kutije za pizzu, za koje su čak osigurali i patent. Quartz ih priupitao jesu li ikada razmišljali da svoje okrugle kutije licenciraju kako bi ih koristile druge pizzerije, ali kako pišu, vjerojatno postoji razlog zašto doista praktički nitko ne želi odustati od dobro nam znane četverokutne kutije za pizzu. To je, naime, daleko jeftinija opcija za masovnu proizvodnju, transport i sklapanje. I tu dolazimo do ključnog problema.

Iako Appleov dizajn može imati određene benefite, čini se da je ta kutija, baš kao i gotovo sve na što se ta kompanija ovih dana fokusira, prekomplicirano i predetaljno projektirano rješenje za problem koji su drugi već riješili i to na znatno jeftiniji način, objašnjava Quartz.

Apple, nastavljaju, zna proizvesti fantastična računala, tablete, pametne telefone i satove, međutim korporacijama kojima se reklamom obraćaju, trebalo bi biti posve jasno što im to njihovi proizvodi donose, a što konkurencija ne može. Dodatni gaf u spotu sakrio se i u činjenici da je prilično jasno da ova ekipa koja slaže svoj „pitch” na momente koristi i Excel Appleovog ljutog konkurenta Microsofta, čime je zbrka postala još veća.

Apple zapravo ima problem s izdvajanjem iz mase te isticanjem onog što bi ih razlikovalo od ostalih, a konkurencija, poput Microsofta i Samsunga, to sve više iskorištavaju i osnažuju svoju igru, zaključuje Quartz. Tu tezu podupire i činjenica da se Apple suočava s padom prodaje iPhonea u Kini, najvećem svjetskom tržištu pametnih telefona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 09:20