0.4 kilometra na dan - to je bila prosječna brzina kretanja pošiljke čitateljice Jutarnjeg koja je 3. siječnja, iz poslovnice Hrvatske pošte u Susedgradu, poslala paket s darovima jednoj svojoj suradnici.
Ne bi nitko obraćao pažnju na taj slučaj da paket na svoje odredište, na 12 kilometara udaljenu Trešnjevku, nije stigao tek 3. veljače, dakle nakon ravno 30 dana, koliko mu je trebalo da prevali taj daleki put, posjeti pritom čak i Veliku Goricu pa se nazad vrati na pravu destinaciju.
“Pa što to nije smiješno? Da mjesec dana traje uručivanje pošiljke unutar istoga grada? Ne znam bih li se smijala ili plakala”, ispričala nam je Ivana Kalogjera, predsjednica udruge Nismo same, koju je osnovala kako bi kroz raznovrsne projekte pružala pomoć ženama oboljelima od raka.
Poslala poklon
I ovaj nesretni paket koji je slala početkom siječnja bio je dio te priče. Naime, Ivana je odlučila prigodnim darom zahvaliti dizajnericama koje su joj pomogle u sklopu jedne humanitarne akcije pa im je poslala poklon paket, u kojem je bila i potvrda o donaciji, s obzirom na to da su dizajnerice prije toga donirale novac na račun udruge.
No, ni u snu nije mogla pomisliti da bi put od Susedgrada do Trešnjevke mogao trajati 30 dana.
Uostalom, jedna njena suradnica, Goranka Perc, u točno je mjesec dana za žene oboljele od raka prehodala 900 kilometara, pa zar onda jednom paketu treba isto vrijeme da prevali put od jednog do drugog zagrebačkog kvarta?
A priča je počela 3. siječnja, kad je Kalogjera u susedgradskoj poslovnici Hrvatske pošte djelatnici uručila paket adresiran na desetak kilometara udaljenu adresu.
“Razmišljala sam kojom opcijom da ga pošaljem, no budući da je HP Express nedavno povisio svoje cijene, odlučila sam ga slati kao običan paket koji je zaprimljen taj dan u 19:11 sati”, priča nam Kalogjera.
Otkako ga je poslala, pokušavala ga je uz pomoć posebnog broja pratiti na HP-ovu portalu, no cijelo vrijeme pojavljivala joj se isključivo obavijest da je paket zaprimljen pa se, kad je shvatila da on nikako da stigne na adresu, obratila Pošti kako bi se raspitala gdje je zapelo.
Stiglo u Zagreb
“Tek tada sam umrla od smijeha jer mi je djelatnica, nakon što sam joj predala broj pošiljke, mrtva hladna rekla da je paket stigao u Zagreb. Kako mislite, stigao je u Zagreb, pitala sam je objašnjavajući joj da je i poslan iz Zagreba, no ona mi je pojasnila da je paket nakon predaje otputovao u HP-ov sabirni centar u Veliku Goricu, nakon čega se opet vratio u metropolu, zbog čega njena izjava, očito, i nije bila tako besmislena”, priča nam kroz smijeh.
Ipak, nešto manje smiješno postalo joj je 22. siječnja, dakle čak 19 dana nakon što je paket uručen u poslovnicu, s obzirom na to da se on i dalje nije pojavljivao na trešnjevačkoj adresi, zbog čega je Kalogjera Pošti podnijela prigovor.
On je očito urodio plodom, 12 dana od predaje požurnice njen paket je napokon stigao na svoje odredište, okončavši tako jednu od najneobičnijih poštanskih priča.
Doduše, ona se može usporediti s pričom jedne druge čitateljice čija je razglednica, upućena iz Primoštena za Zagreb, ovog ljeta putovala ravno 14 dana, prosječnom brzinom od samo 24 kilometra na dan.
Kao i prošlog ljeta, i sada smo se obratili Hrvatskoj pošti kako bismo dobili pojašnjenje neobično dugačkog postupka uručenja pošiljke.
Ipak, puno detalja nismo saznali, osim da je korisnica pametno napravila kad je uložila prigovor.
“Korisnica je dobro postupila predavši prigovor nadležnima te će u propisanim rokovima dobiti očitovanje Službe za korisnike i rješenje prigovora. Budući da je prigovor službeno predan, ne možemo ga komentirati do okončanja postupka”, kratko su naveli dodavši u nastavku i neke detalje o uobičajenim rokovima primopredaje pošiljaka.
Koji se dani broje
Oni tako podrazumijevaju uručenje primateljima u roku od tri dana, s time da u te rokove ne spadaju dan prijema, vrijeme kašnjenja zbog netočne i nepotpune adrese primatelja, vrijeme kašnjenja zbog više sile ili pak zastoja u prometu kojemu uzrok nije bila Hrvatska pošta.
Osim toga, u te se rokove ne ubrajaju neradni dani ili pak dani kad se ne uručuju pošiljke, a ako je paket predan nakon krajnjeg roka navedenog za prijem, rokovi se produljuju još za jedan dan.
Prema podacima s njihovih internetskih stranica, Hrvatska pošta 85 posto prioritetnih pisama uruči u roku od dva dana, odnosno 95 posto u roku od tri radna dana.
Bilo bi zanimljivo vidjeti koji je prosječan rok dostave pošiljaka ovih nesretnika koji spadaju u pet posto.
No, te podatke Pošta, razumljivo, ne objavljuje.
Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....