Većina trgovaca objavila je odmah nakon Nove godine kako kupci ubuduće kod njih povoljnije mogu kupovati meso, ribu, jaja, voće, povrće i pelene. Naime, na spomenutu kategoriju proizvoda od 1. siječnja plaća se manji PDV, 13 posto umjesto prijašnjih 25 posto. Trgovci se kunu kako sniženje porezne stope nisu iskoristili za povećanje marži, već su spustili cijene artiklima za nešto manje od 10 posto, piše Šibenski list.
Kupci se, međutim, žale kako oni ne mogu znati koliko im je doista povoljnija potrošačka košarica od Nove godine budući da većina trgovaca nije na svojim policama istaknula cijene prije i poslije porezne reforme.
Posebne oznake
U Hrvatskoj gospodarskoj komori objašnjavaju nam kako to i nije bila njihova obveza budući da se ovdje ne radi o posebnim oblicima prodaje, odnosno o sniženju koje ima određeni rok trajanja, te da su nove cijene ujedno i redovne. Unatoč tomu, u pojedinim su lancima, ipak, smatrali potrebnim kupcima plastično predočiti koliko su cijene stvarno išle dolje umjesto da ovi svaki put posežu za kalkulatorom. Primjerice, u Konzumu su, zbog lakšeg snalaženja potrošača, odlučili, kako kažu, posebno označiti snižene proizvode.
- U Konzumu od Nove godine oko 2000 artikala ima nižu redovnu cijenu. Pritom je Konzum na svoje kupce prenio cjelokupan iznos ušteda koje su rezultat sniženja PDV-a - objašnjava Ivan Širanović iz Odjela komunikacija ovog trgovačkog lanca. Tako pakiranje svježe orade "Cromaris", koje se prije prodavalo po cijeni od 74,99 kuna, od 1. siječnja u Konzumu košta 67,79 kuna, a PIK-ov svinjski but bez kosti prve kategorije jeftiniji je za dvije i pol kune (umjesto 37,99 kuna sad stoji 34,34 kune).
U Lidlu, koji je cijene mesa, ribe, jaja, voća, povrća i dječjih pelena snizio prvi, mjesec dana prije porezne reforme, napominju kako su tijekom cijelog prosinca u trgovinama držali staru i novu cijenu sniženih proizvoda, uz oznaku "Lidl cijena". Izlišnim smatraju to i dalje navoditi jer se, kako kažu, od početka siječnja primjenjuje novi PDV na spomenute kategorije proizvoda, te cijene posljedično postaju redovne.
Kod njih su cijene od 1. prosinca snižene za otprillike 10 posto, a kao konkretan primjer ističu cijenu "Lupilu Midi" pakiranja od 56 komada pelena koje sad košta 54,23 kune, dok je prije navedenog datuma cijena tog proizvoda bila 59,99 kuna.
Ništa posebno
Iz Spara su, pak, svojim kupcima u katalogu, odnosno letcima dočarali koliko će za njih biti povoljnija kupnja u ovom lancu od 1. siječnja 2019. godine. Izašli su, naime, s cijenama najprodavanijih mesnih i ribljih proizvoda te jaja, povrća i mesa, i to za tri datuma; 24. rujna 2018., 31. prosinca 2018. godine, te 1. siječnja 2019. godine. To su, kažu, napravili kako bi kupcima bilo jasno vidljivo sniženje.
- Spar Hrvatska garantira da je od 1. siječnja snizio cijene za preko 1500 proizvoda, i to za više od 9,6 posto, koliko donosi porezno rasterećenje, a sve sukladno odluci Vlade o smanjenju PDV-a - poručuje ovaj trgovac.
U najvećem lancu drogerija u Hrvatskoj, DM-u, također, nisu smatrali potrebnim izlagati stare i nove cijene na sniženim proizvodima.
- Od 1. siječnja 2019. godine, a u skladu s promjenom porezne stope, korigirane su maloprodajne cijene svih pelena, suhog povrća i voća te orašastih plodova u našoj ponudi. Cijene prije i poslije u ovom slučaju trgovci nisu u mogućnosti istaknuti na prodajnim mjestima jer bi se isto tretiralo kao posebni oblik prodaje, a što ova promjena cijena nije - objašnjava Đurđica Sedlić iz Odjela marketinga i odnosa s javnošću DM-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....