ONLINE NATJECANJE

Učenici OŠ Ivana Mažuranića iz Vinkovaca pobjednici Europskog kviza o novcu u Hrvatskoj

Na kvizu je sudjelovalo više od 100 osnovnih i srednjih škola te više od 1100 učenika iz 68 gradova diljem Hrvatske

U vinkovačkoj školi već treću godinu imaju predmet financijske pismenosti kao izvannastavnu aktivnost

 HUB

Učenici sedmog razreda Osnovne škole Ivana Mažuranića iz Vinkovaca (Tomislav Harhaj, Mislav Mendeš, Anja Vukovac, Lana Božić, Ivana Andričević, Stela Bagarić, Lovro Lolić) pobjednici su Europskog kviza o novcu u Hrvatskoj koji se održao putem online Kahoot! Platforme i YouTube kanala.

Kviz je treći put organizirala Hrvatska udruga banaka tijekom Europskog tjedna novca 21. – 27. ožujka 2022., riječ je o online natjecanju za timove učenika od 13 do 15 godina. Na kvizu je sudjelovalo više od 100 osnovnih i srednjih škola te više od 1100 učenika iz 68 gradova diljem Hrvatske.

- U našoj školi već treću godinu imamo predmet financijske pismenosti kao izvannastavnu aktivnost. Idejni začetnik za osnivanjem aktivnosti u tom području je naša ravnateljica Marina Markić, a projekt provodim za učenike 7. i 8. razreda – kazala je mentorica pobjedničkog tima, Mirjana Javor, profesorica matematike i informatike.

Dodala je kako su se pripremali za Europski kviz o novcu i rješavali razne kvizove za vježbu, kako bi učenici imali potrebna znanja o procesu uvođenja eura i ostalim temama iz područja financija.

- Osim toga, pomogla su nam i znanja koja učenici stječu kroz izvannastavne aktivnosti, kao i učenje o sigurnosti na internetu na satovima informatike. Pohvaljujemo ovom prilikom i Hrvatsku udrugu banaka koja je organizirala ovo natjecanje i pripremila mnoštva materijala za učenje i vježbu. Uistinu smo ugodno iznenađeni svojim rezultatom i veselimo se što ćemo predstavljati Hrvatsku na europskoj razini - naglasila je prof. Javor.

Drugo mjesto zauzeli su učenici prvog razreda Tehničke škole Ruđera Boškovića (Karlo Kodarić, Petar Dujmović, Marko Štancl, Borna Kolar) u Zagrebu pod mentorstvom profesorice Marije Samardžije, a treće mjesto pripalo je učenicima prvog razreda Srednje škole Ivanec, Natanu Grabaru i Damianu Milovcu, koje je za ovo natjecanje pripremio njihov profesor Davor Žukina.

Kako su izvijestili iz Hrvatske udruge banaka, dvoje predstavnika prvoplasiranog tima na nacionalnom kvizu sudjelovat će na online europskom finalnom natjecanju 10. svibnja 2022. koje organizira Europska bankovna federacija (EBF). Natjecanjem na europskom finalu imat će priliku osvojiti dvodnevni izlet u Bruxelles kao i novčanu nagradu za svoj razred.

Direktor Hrvatske udruge banaka, Zdenko Adrović kazao je kako su ove godine na Europskom kvizu o novcu okupili učenike iz do sada najviše gradova, njih čak 68 s preko 1100 prijavljenih učenika.

-Iznimno smo ponosni na sve natjecatelje jer su svojim sudjelovanjem pokazali uspješan timski rad, ali i razumijevanje važnosti financijskog obrazovanja. S obzirom na godinu uvođenja eura, ali i globalne izazove s kojima se svi suočavamo, posebno je važno da i mladi budu upoznati s osnovama financija. Na taj način će biti u mogućnosti donositi ispravne i informirane financijske odluke, a osigurat će i temelje za veći prosperitet društva. Posebne čestitke upućujem ovogodišnjim pobjednicima koji su pokazali poznavanje pojmova i koncepata iz područja financija, bankarstva, cyber sigurnosti kao i svih bitnih informacija vezanih uz uvođenje eura. Ponosni smo što će baš ovi učenici predstavljati Hrvatsku na europskom natjecanju. Želimo im puno sreće - izjavio je Zdenko Adrović.

Europski kviz o novcu, pojašnjavaju u HUB-u, je projekt Europske bankovne federacije čiji je cilj učenjem i pripremama za kviz poboljšati financijsku pismenost djece i mladih diljem Europe. Spaja online učenje o osobnim financijama i natjecanje svih prijavljenih timova, iz različitih učionica u isto vrijeme.

Poručuju kako su neovisno o održanom natjecanju, dobrodošli svi mladi, ali i oni stariji, da se u bilo kojem trenutku okušaju u rješavanju kvizova za vježbu iz područja financijske pismenosti, znanja o novcu, matematike, sigurnosti na internetu, osnovnih znanja o Europskoj uniji i ostalih srodnih tema te provjere svoje znanje.

Spomenimo i kako je u Republici Hrvatskoj 2015. donesen prvi Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine. Riječ je o aktu strateškog planiranja koji je postavio temelje za unaprjeđenje financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj.

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. lipnja 2021. donijela je zaključak o prihvaćanju Ncionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine. Kako je navedeno u tom dokumentu, neki od razloga koji su tada ukazali, ali i dalje ukazuju na potrebu financijskog obrazovanja, odnosno povećanja razine financijske pismenosti su nedovoljno pismeni potrošači koji: ne znaju dovoljno o osnovnim ekonomskim i financijskim pojmovima; podcjenjuju ili precjenjuju svoju financijsku snagu; rijetko vode osobni proračun ili obiteljski proračun; nemaju troškove pod kontrolom; upoznati su s manje financijskih proizvoda te ih ujedno rjeđe koriste; nisu osviješteni uopće ili su nedovoljno svjesni financijskih rizika; nedovoljno su pripremljeni za neočekivane događaje, kao što su razvod, bolest, nezaposlenost, ali i za druge događaje u životu kao što su smanjenje prihoda zbog rođenja djeteta, gubitka posla, ulazak u brak, odlazak u mirovinu i sl. , te nemaju financijske planove za mirovinu.

Navedeno je kako je značajan korak u promoviranju financijskog obrazovanja u zakonodavnim okvirima učinjen prilikom donošenja Zakona o stambenom potrošačkom kreditiranju koji je stupio na snagu u listopadu 2017. godine, a koji prenosi u nacionalno zakonodavstvo Direktivu 2014/17/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 4. veljače 2014. o ugovorima o potrošačkim kreditima koji se odnose na stambene nekretnine a koja poziva države članice na promoviranje mjera koja se odnose na financijsko obrazovanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 22:34