Pripremaju velik iskorak

Miret uoči prvog velikog ugovora primio investiciju od 1,9 milijuna kuna

Hrvoje Boljar, glavni dizajner i suosnivač Mireta, kaže da su iz obitelji koja je i prije proizvodila obuću i da znaju kako napraviti kvalitetne tenisice
Domagoj Boljar
 Damir Krajac/Cropix

Hrvatski startup Miret primio je 1,9 milijuna kuna investicije od najvećeg startup VC fonda u Hrvatskoj Fil Rouge Capitala. Proizvođač najekološkije tenisice na svijetu, kako doznajemo, pred potpisivanjem je prvog velikog ugovora. Zasad ne otkriva detalje.

Domagoj Boljar, operativni direktor i suosnivač Mireta, kaže da je zajedno s Hrvojem Boljarom posljednjih pet godina uložio u razvoj, ispitivanje i proizvodnju jedne od najekološkijih linija obuće na svijetu.

image
Damir Krajac/Cropix

"Novu investiciju planiramo utrošiti na proširenje našeg tima s pet na sedam ljudi do kraja godine, zatim daljnji razvoj proizvoda te marketinški iskorak na tržišta Njemačke, Austrije i SAD-a, a drugi glavni fokus ovog ulaganja je jačanje našeg iskoraka u B2B segment poslovanja", kaže Boljar.

Prvomajski roštilj

Miret je 2019. godine, uoči posljednjeg prvomajskog roštilja za koji su se još u Uniji proizvodili jednokratni plastični tanjuri, noževi i vilice, započeo prodaju svoje prve, testne linije ekoloških tenisica. U mjesec dana, bez ikakve reklame, prodao ih je 50 pari. U 2020. prodaja mu je narasla na tisuću pari. Ove godine ima novu liniju tenisica i još ambicioznije planove. No, dio biznisa od kojeg se očekuje još snažniji rast jest transfer tehnologije.

Vuna s Novog Zelanda

EU planira do 2030. zabraniti upotrebu jednokratne plastike, a takav je trend u svim industrijama. U Miretu navode da je samo u 2019. proizvedeno 20 milijardi pari obuće od poliestera, gume i kože, a oni dolaze iz naftnih derivata i izvor su mikroplastike koja zagađuje okoliš. Hrvatski startup pak pronašao je ekološku alternativu. Čak 97 posto njegovih tenisica je od prirodnih materijala. Od konoplje, kenafa i lana preko pluta, drva i kukuruza do kaučuka i prirodne vune s Novog Zelanda. Hrvoje Boljar, glavni dizajner i suosnivač Mireta, kaže da su iz obitelji koja je i prije proizvodila obuću i da znaju kako napraviti kvalitetne tenisice.

image
Damir Krajac/Cropix

"Naša je želja i dugoročni cilj napraviti prvu 100 posto ekološku tenisicu", kaže Hrvoje Boljar.

Stevica Kuharski, principal u Fil Rouge Capitalu, naglašava da je jedan od ključnih trendova u industriji danas održivost te da se u tom smislu Miret dobro pozicionirao.

image
Domagoj Boljar i Stevica Kuharski

"Često kad govorimo o industriji 4.0 zaboravljamo na važnost održivosti poslovanja, ali ne u uskom značenju tog pojma, nego zaboravljamo i na održivost šire, kao poslovnog ekosustava, i održivosti prirode, a Miret nudi rješenja za to i predvodnik je vala održive proizvodnje među hrvatskim startupima", zaključuje Kuharski.

"Naš je prvi klijent iz neočekivane industrije"

Stevica Kuharski iz Fil Rouge Capitala (FRC) kaže da svaki startup traži skalabilan poslovni model, a da se on mnogo češće pronađe u veleprodaji nego u maloprodaji, odnosno u B2B-ju nego u B2C-ju. No, da, kao u slučaju Mireta, podržavaju i startupe koji imaju dobar start i u B2C segmentu. Domagoj Boljar iz Mireta ističe pak da ih je prvi dugoročni ugovor o suradnji, za koji očekuju da bi ga mogli potpisati uskoro, iznenadio.

- Taj prvi klijent iz potpuno je neočekivane industrije - kaže Boljar. Dodaje da je "zelenim" startupima izazov uspjeha još veći te je zato posebno zahvalan što u Hrvatskoj postoji institucionalna potpora razvoju takvih biznisa. Prije svega ističe podršku Climate-KIC-a i Zicera te akceleratora i fonda Fil Rouge Capitala. No, i samih kupaca, posebno tijelom lanjske kampanje na Kickstarteru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 01:21