Prošle godine Mercator Grupa ispunila je sve svoje temeljne poslovne ciljeve - povećanje prihoda i profitabilnosti i značajno smanjenje zaduženosti. Prema riječima predsjednika uprave Mercatora Tomislava Čizmića, grupa je završila komercijalno restrukturiranje nakon tri godine provedbe strategije, a osim toga polako se bliži i kraj njenog financijskog restrukturiranja.
- Na dobrom smo putu, ali pred nama je još puno posla - rekao je Čizmić prilikom najave prošlogodišnjih poslovnih rezultata u razgovoru za slovenski STA. Provedba petogodišnje strategije usvojene u 2017. godini značajno je pridonijela rastu prihoda, ističe Čizmić.
- Svi naši komercijalni aspekti strategije, ulaganja u prikladne susjedne prodavaonice, ulaganja u cijene, osiguranje konkurentnosti, sve je to doprinijelo dobrom odgovoru kupaca koji prepoznaju našu prednost i to se odražava na rast prihoda - objasnio je.
Kao važnu prekretnicu u poslovanju Mercatora, Čizmić je istaknuo provedbu unovčavanja nekretnina.
- U 2019. godini smanjili smo naš neto dug usporedivim standardima na ispod 600 milijuna eura. Dug je najniži u posljednjih 12 godina. To je značajno bolje nego što je bilo početkom 2017. godine, kada je taj omjer bio 14 puta. To znači da smo u tri godine imali financijsku stabilnost i profitabilnost, kao i tržišni udio, pozitivne rezultate - kazao je.
Podsjetio je da se provođenjem monetizacije nekretnina dug smanjio za oko 260 milijuna eura, a petogodišnja strategija predviđa smanjiti zaduženost za oko 300 milijuna eura provođenjem monetizacije.
- Približavamo se tom cilju. Naravno, nastavit ćemo smanjivati dug. Cilj nam je dostići četiri puta veći omjer neto duga prema EBITDA-i. Kako bi poboljšali profitabilnost, važno je da što prije izgradimo novi logistički i distribucijski centar - istaknuo je.
Prema njegovim riječima, ovo je najveće ulaganje u povijesti Mercatora koje će značajno utjecati na profitabilnost i optimizaciju svih operativnih procesa. Dok je izgradnja logističko-distribucijskog centra planirana do kraja 2021. godine, dinamika uzrokovana krizom uzrokovanom epidemijom koronavirusa, nekoliko promjena.
- Odlučili smo se za veći stupanj automatizacije. Točan vremenski raspored izgradnje definirat ćemo do kraja godine. Trudimo se da što prije oživimo novi logistički i distribucijski centar. Nakon završetka komercijalnog restrukturiranja, Mercator je također blizu završetka financijskog restrukturiranja. Završit će to refinanciranjem svojih financijskih obveza, koje mora ispuniti sredinom sljedeće godine - objasnio je.
Čizmić ne očekuje nikakve komplikacije u pregovorima s bankama u vezi s refinanciranjem.
- Vjerujem da će refinanciranje biti uspješno i vrlo brzo. Što se tiče poslovanja u Srbiji, koje je uz domaće tržište najvažnije tržište za Mercator, Čizmić je rekao da su trendovi na ovom tržištu povoljni. Nakon mnogo pritiska početkom prošle godine, trendovi u drugom polugodištu bili su pozitivni i rezultat za cijelu prošlu godinu je dobar. Ispunili smo svoje planove na ovom tržištu i očekujemo da će se takvi trendovi nastaviti i ove godine - rekao je, dodavši da je Mercator poboljšao i svoje poslovne trendove u BiH.
Čizmić je ponovio da je za Mercator strateški važno da završi transfer kako bi Fortenova i Mercator osigurali stabilnog vlasnika.
- U našem je interesu da transfer što prije dođe - naglasio je.
Međutim, Mercator se trenutno u potpunosti fokusira na upravljanje krizom uzrokovanom epidemijom koronavirusa.
- Drago mi je što smo uspješno odgovorili na krizu. Mercator ima nevjerojatno hrabre, predane zaposlenike. Solidarnost, odgovornost zaposlenika i posvećenost tvrtki, nastavit će kupovati putem interneta u budućnosti. Ali mislim da će velika većina kupaca i dalje kupovati u fizičkim prodavaonicama, pri čemu će naše pogodne prodavaonice u susjedstvu igrati važnu ulogu - dodao je.
Prema Čizmiću, o preciznim poslovnim planovima za ovu godinu prerano je govoriti, jer trebamo čekati da se razvije kriza.
- Analiziramo sve potencijalne učinke na poslovanje. Planiramo zadržati ukupne prihode na razini plana, kao i profitabilnost, ali struktura prihoda bit će drugačija, jer kriza uglavnom uzrokuje gubitke na veliko što rezultira gubitkom određenih prihoda, koji se zamjenjuju drugim kanalima. Naše prodavaonice u susjedstvu, također će igrati važnu ulogu - dodao je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....